TRŽIŠTE

U 2019. PRODAJA NOVIH AUTOMOBILA U HRVATSKOJ JE PORASLA ZA 5,2 % No, malo je privatnih kupaca koji su već godinama vjerni samo jednoj japanskoj marki

    AUTOR:
  • OBJAVLJENO:
  • 03.01.2020. u 16:01

, Image: 425740842, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Sergey Tikhomirov / Alamy / Alamy / Profimedia
Sergey Tikhomirov / Alamy / Alamy / Profimedia

Prema prvim podacima britanske konzultantske kompanije JATO Dynamics, u Hrvatskoj je 2019. godine registrirano 62.978 novih automobila što je povećanje od 5,22 posto u odnosu na 2018. godinu kada je registrirano nešto manje od 60 tisuća.

Omiljena marka s gotovo osam i pol tisuća registracija te tržišnim udjelom od 13,42 posto još je jednom Volkswagen, s tim da su u odnosu na prošlu godinu izgubili čak 1,5 posto tržišnog udjela. Mrtvu su utrku za drugo mjesto vodili Škoda i Renault, a za svega 50-tak primjeraka u ovoj je borbi pobijedila češka marka te ovdje rezultat možda i nije konačan. Oba proizvođača imaju tržišni udio od oko 9,3 posto.

Top 5 kompletiraju Opel i Dacija, dok je na broju šest Suzuki koji je i prošle godine bio najomiljenija marka individualnih kupaca. Među najprodavanijih deset nalaze se i Peugeot, Hyundai, Fiat i Toyota.

U smislu povećanje prodaje u odnosu na 2018. godinu ističe se Dacija koja se poboljšala za više od jedan posto u tržišnom udjelu, a napredovali su i Fiat te Toyota.

Konačno, valja napomenuti kako je i ove godine prodaja novih automobila generirana prije svega zahvaljujući turizmu, odnosno rent a car kompanijama, čije potrebe čine možda i trećinu ukupnog tržišta.

Prodaja individualnim kupcima i dalje je relativno niska, što je znak kako povećanje prodaje novih automobila nipošto ne znači i povećanje životnog standarda prosječnog građanina.

Izdvajamo

Iz drugih medija