Kineski automobili većinom su poznati po niskim cijenama, atraktivnoj opremi i ambiciji da osvoje svijet električnih vozila.
No jedna limuzina iz Kine upravo je srušila sve stereotipe. U Ujedinjenim Arapskim Emiratima je prodan rabljeni primjerak modela Hongqi Guoli Lanting Yayun, za nevjerojatnih 1,33 milijuna eura.
I ne, ne radi se o hiperautomobilu ili superautomobilu, već o kineskoj limuzini koja svojim izgledom više podsjeća na državni automobil iz doba Mao Zedonga nego na nešto što biste očekivali u Dubaiju.
Hongqi (što na kineskom znači “Crvena zastava”) već godinama proizvodi luksuzna vozila za kineske političke elite, a model Guoli Lanting Yayun, nekada poznat kao L5, najnoviji je izdanak te linije. Dugačak je čak šest metara, a dizajniran je kao posveta limuzinama komunističkog režima iz 1960-ih, s retro linijama, minimalističkim kromom i teleskopskom zastavicom koja se pomiče i orijentira prema zvijezdi Sjevernjači.
Ovo zvuči teatralno jer to zaista i jest, kao i cijeli auto. No iza te teatralnosti krije se nešto što u svijetu automobila još nismo vidjeli, sinteza tisućljetne kineske umjetnosti i ultraluksuza.
Kabina ovog Hongqija pravo je remek-djelo kulture, umjetnosti i strpljenja majstora. Detalji su izrađeni tehnikom lakiranja bez podloge iz Fuzhoua, koja uključuje 28 slojeva prirodnog laka, svaki nanesen ručno, preko osnove ukrašene sedefom. Na površinama su prikazani isječci iz “Lantingji Xu”, poznate kineske kaligrafske poeme stare više od 1500 godina. Ne samo da su ti motivi urezani u interijer, oni se mogu i projicirati na ploču s instrumentima, a prizori iz poeme izvezeni su i na naslonima sjedala, što je zahtijevalo 600 sati ručnog rada dva majstora.
Središnji naslon za ruku prekriva pretinac sa zlatnom podlogom na kojoj su prikazani motivi iz kineskih umjetničkih klasika. Sve to stvara dojam da ne sjedite u automobilu, već u pokretnoj palači.
Iako sve odiše tradicijom, Hongqi se nije odrekao tehnologije. Vozilo pokreće V8 motor snage 389 KS, što možda ne zvuči spektakularno u svijetu Rolls-Roycea ili Bentleya, ali ovdje snaga nije primarna. Cilj je dojam, a on je ostvaren u punoj mjeri. Limuzina se kotrlja na valu simbola, statusa i autentičnosti koji su rijetki u doba generičkog luksuza kakvu nudi konkurencija.
Zanimljivo, vozilo ima nula prijeđenih kilometara, no tehnički je “rabljeno” jer je već bilo registrirano, no samo kako bi se olakšao izvoz iz Kine. Kupac je Stanislav Semenov, poslovni čovjek iz Emirata, koji je navodno platio oko 11 milijuna juana, odnosno spomenutih 1,33 milijuna eura.
Ostaje pitanje zašto je dotični kupac odabrao ovaj neobični auto. Možda zbog toga što u državi gdje se Rolls-Roycei i Maybachi voze kao Audiji u Zagrebu, pravi luksuz postaje drugačiji luksuz. A Hongqi Guoli nudi upravo to - distinkciju. Nije najbrži, najnapredniji ni najluksuzniji, ali je nešto što nitko drugi nema.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....