CARLOS TAVARES

Upozorenje bivšeg šefa: Golema auto korporacija Stellantis mogla bi biti ugrožena

"Brinem se da će se trostruka ravnoteža između Italije, Francuske i SAD-a slomiti", piše Tavares u svojoj novoj knjizi

Carlos Tavares

 Robyn BECK/AFP
"Brinem se da će se trostruka ravnoteža između Italije, Francuske i SAD-a slomiti", piše Tavares u svojoj novoj knjizi

Carlos Tavares, dugogodišnji izvršni direktor Stellantisa, koji je u prosincu prošle godine iznenada podnio ostavku, ponovno je u središtu pozornosti, ovaj put kao autor autobiografske knjige "Pilot u srcu oluje" u kojoj, između ostalog, upozorava da bi se automobilski gigant mogao raspasti. Portugalski menadžer, poznat po nemilosrdnoj učinkovitosti i radikalnim rezovima troškova, sada s distance izražava zabrinutost da bi sukobi interesa između Italije, Francuske i Sjedinjenih Država mogli ugroziti budućnost koncerna.

"Brinem se da će se trostruka ravnoteža između Italije, Francuske i SAD-a slomiti", piše Tavares u knjizi, prema navodima Bloomberga. "Vodstvo Stellantisa mora svakodnevno raditi na jedinstvu, inače će ga različiti interesi povući na više strana."

image

Carlos Tavares

MARCO BERTORELLO/AFP

Tavares, 67-godišnji bivši šef Renaulta i PSA Grupe, bio je ključan u spajanju Fiat Chryslera i PSA-a 2021. godine. No, nakon njegova odlaska s čela, tvrdi da "francuski interesi više nisu zaštićeni kao ranije". U knjizi također razmatra mogućnost da kineski proizvođač preuzme europske marke Stellantisa, dok bi američke brendove, Chrysler, Dodge, Jeep i Ram, ponovno preuzeo američki kapital, sve po uzoru na General Motors koji je svojedobno prodao Opel i Vauxhall.

Takav scenarij možda zvuči radikalno, ali nije bez osnove. Stellantis upravlja s čak 14 automobilskih marki, među kojima su Fiat, Peugeot, Citroën, Opel, Alfa Romeo i Maserati. Tijekom Tavaresova mandata koncern je postao izrazito orijentiran na Europu, dok su američke marke stagnirale. Chrysler jedva preživljava, Dodge se muči, a Jeepu je, kako piše Bloomberg, "ponestalo papira u tiskarskom stroju za novac".

image

Carlos Tavares

FREDERICK FLORIN/AFP

Tavaresov fokus na drastične uštede i smanjenje troškova učinio ga je nepopularnim među zaposlenicima i sindikatima, posebno u Italiji i SAD-u. Američki sindikat UAW čak je pokrenuo web-stranicu “Sh!t Can Carlos”, koja je i danas aktivna.

Nakon njegove ostavke, upravni odbor Stellantisa nije skrivao da se razišao s njegovom vizijom. Tavares je, pak, knjigu iskoristio da predstavi svoju stranu priče i upozori da bi konglomerat, koji je trebao simbolizirati europsko-američko jedinstvo, mogao postati žrtva upravo onoga protiv čega se borio - unutarnjih sukoba, birokracije i borbe za utjecaj među nacionalnim interesima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. prosinac 2025 19:37