Audi za 2026. priprema prilično veliki paket promjena za mnoge modele. Obuhvaćeni su ključni modeli: A5, A6, Q5, A6 e-tron i Q6 e-tron, a cilj je jasan, ukloniti detalje koji su vozače posljednjih godina smetali. Najzanimljivija je odluka da se ukine jedna od najomraženijih modernih inovacija, kapacitivne tipke na upravljaču. Četiri godine nakon što su uvedene, Audi, poput VW-a priznaje poraz i vraća fizičke kontrole, barem djelomično. Novo rješenje uključuje dva precizna, mehanička scroll kotačića koji napokon omogućuju intuitivno i sigurno korištenje u vožnji.
Tehničkih novosti ima podosta, osobito kod električnih modela na PPE platformi. Regenerativno kočenje sada omogućuje vožnju s jednom pedalom, uz fino podešenu modulaciju koja automobil dovodi do potpunog zaustavljanja bez korištenja papučice kočnica. U modele S5 i S6 e-tron stiže i novi Dynamic Plus način vožnje, razvijen da dopusti kontrolirano driftanje unatoč naprednom pogonu na sve kotače.
U paket nadogradnji ulazi i napredniji sustav pomoći vozaču. Od sljedeće godine neki modeli dobit će automatsku promjenu trake. Princip je jednostavan,vozač aktivira žmigavac, a automobil se samostalno prestrojava. Tu je i funkcija pametnog parkiranja kojom se može autonomno prijeći do 200 metara po privatnom posjedu, prateći unaprijed snimljenu rutu, što je svojevrsni Audijev odgovor na BMW-ov Parking Assistant Plus.
I tehnologija osvjetljenja ide korak dalje. Novi A6 dobiva digitalne Matrix LED farove i digitalna OLED stražnja svjetla s namjestivim svjetlosnim potpisima. Audi uvodi i tvorničku 4K kameru u podnožju unutarnjeg retrovizora koja snima vožnju.
Konačno, kabina dobiva i nove "experience worlds", personalizirane scenarije koji sinkroniziraju ambijentalnu rasvjetu, zvuk, klimu i funkcije masaže. Ažuriran je i gaming sustav, pa se kontroleri sada mogu spojiti putem Bluetootha.
I dok je nekima sve ovo vjerojatno nepotrebno, sigurni smo da će svi pozdraviti činjenicu da će u budućnosti imati jednu brigu manje, tipke na volanu koje zapravo rade kako bi trebale.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....