VOZILI SMO FORD FIESTA ST200 Dvadeset sekundi žestokog vatrometa

Uz kraći prijenos, dodatnu konjicu i veći moment Fordova džepna raketa postala je preciznija i brža. Ovjes je mekši, ali to nije umanjilo odlična vozna svojstva, a dodatnu zabavu jamči overboost koji na 20 sekundi broj konja diže na 215 KS, a moment na 320 Nm
 Ford

Nakon gotovo devet godina na tržištu, aktualna Fieste sprema se za mirovinu, a spuštanje zastora na šesti čin sage koje traje već četiri desetljeća u Fordu su odlučili popratiti pravim vatrometom. Oznaka ST200 s kojom je u Ženevi predstavljena Fiesta govori sve. Fordov Performance odjel turbobenzinski 1.6 EcoBoost motor koji pokreće model ST2 oplemenio je novom elektronikom kojom je snaga sa 182 povećana na 200 KS, dok je okretni moment sa 240 narastao na 290 Nm. Uz izmijenjen završni omjer prijenosa (4,06 spram 3,82) prema tvorničkim deklaracijama za ubrzanje od mule do 100 km/h potrebno je 6,7 sekundi (dvije desetinke manje no ST2), a najveća brzina je 230 km/h (+5 km/h). Najsnažnija i najbrža Fiesta stoga je sad spremna za ravnopravan meč s rivalima kao što su Peugeot 208 GTi, Renault Clio RS i Volkswagen Polo GTi.


Prethodna verzija ST2 (koja ostaje u ponudi) sa 18 konja slabijim motorom ostavila je više nego dobar dojam, prvenstveno svojim iskrenim i vrlo uravnoteženim ponašanjem u svim uvjetima vožnje, ali s dodatnom konjicom sasvim je logično očekivati nešto više.

Izgled je obilježen 17-colnim mat crnim aluminijskim naplacima i metalik srebrno sivom bojom karoserije. Uz dodatne oznake te crveno obojene kočione čeljusti, nisu izostali ni uobičajeni aduti poput stražnjeg spojlera u produžetku krova i difuzora ispod odbojnika.

Unutrašnjost je obogaćena sportskim Recaro sjedalima presvučenim kombinacijom kože i tkanine, ali i detaljima kao što su osvijetljeni pragovi i sportske pedale. No, to je ujedno sve. Konzola ispred vozača s velikim brojem tipki ostala je nepromijenjena, a maleni monitor multimedijskog sustava koji odudara od aktualnih trendova s tabletima, najbolje otkriva Fiestine godine.

Dodatna konjica i okretni momenti turbobenzinskog 1.6 motora, te kraći omjer prijenosa (od čega većina proizvođača bježi u potrazi za manjom potrošnjom) nije jedino čime su se bavili Fordovi inženjeri. Ovjes je bio jedan od predmeta pažljivog dotjerivanja. Zahvaljujući novim elementima, poput poboljšanih opruga i amortizera, smanjena je krutost u fazi kompresije. Fiesta stoga sad djeluje mekše i udobnije, a da pritom nije izgubila ništa od svojih vrlina iskazanih u borbi sa zavojima.

Poradilo se i na upravljaču, koji bolje reagira, ali s dodatnim konjima nije stigao i samoblokirajući diferencijal. Umjesto njega ST200 opremljen je sustavom Torque Vectoring, elektroničkom kontrolom koja uspješno zaustavlja proklizavanje pogonskog kotača koji nema dobar grip. A osim što posao odrađuje vrlo dobro, ta se elektronika može i isključiti, i to i djelomično i u potpunosti.

Sportska sjedala pružaju odličan ugođaj. Naglašeni profili obujme tijelo te pružaju dobru potporu i u visini ramena. Ne sjedi se osobito nisko, ali široki pomaci stupa upravljača i sjedala uvelike pomažu u pronalaženju idealne pozicije. Volan je profiliran u zoni hvatišta, ali nije previše malen ni prelomljen u donjem dijelu.
Motor nije promijenio karakter, bar ne u početnoj fazi kada već na 2000 okretaja pruža vrlo uvjerljiv potisak. U gradu djeluje uglađeno, ali dodatna konjica i kraći omjer prijenosa se osjete. Primjerice, u petom stupnju prijenosa pri brzini od 50 km/h dovoljno je odvaliti po gasu i Fiesta ST200 će i na ozbiljnom usponu s lakoćom ubrzati. Motor se rado zavrti i kazaljka okretaja u trenu dosegne oznaku 5000, sve praćeno ugodnim zatamnjenim metalnim tonom. No, nema ništa od razvlačenja turbobenzinskog motora.

Limitator se spremno aktivira već na 6500 i uskraćuje dio doživljaja. Mjesta za pretjerano razočarenje ipak nema, jer do tad je motor već puno toga dao i promjena stupnja na početku crvene zone dovoljna je za ubrzanja koja nikog ne ostavljaju ravnodušnim. A za one koji žele više tu je overboost - povećanje tlaka u turbini na 20 sekundi donosi dodatnih 15 KS i 30 Nm.

Treba samo na tren podići nogu s gasa i odmah potom odvaliti papučicu do poda...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 09:06