NOVI AUDI A6

VOZILI SMO NAJIŠČEKIVANIJI AUDI: Šestica nikad zabavnija za upravljačem!

    AUTOR:
    • Hrvoje Tomić

  • OBJAVLJENO:
  • 21.05.2018. u 12:47

Audi

Sredinom lipnja, dakle dvije godine nakon E-klase i godinu nakon serije 5, na tržište stiže nova, peta generacija A6. U početku samo s tri motora, među kojima je i 3,0-litreni dizelaš sa 286 KS, ali zato s upravljanjem na sva četiri kotača i čitavim arsenalom radara, lasera, kamera…

Konačno! Peta generacija Audija A6, koji se proizvodi još od 1994. kad je naslijedio Audi 100, predstavljena je proljetos na salonu automobila u Ženevi, a od sredine lipnja i na našem bi se tržištu trebala nositi ne samo s vječnim suparnicima – BMW serijom 5 i Mercedesom E-klase – nego i Lexusom GS, Infinitijem Q70 i Volvom S90. Sa 135 prodanih primjeraka lani je kod nas bio treći najprodavaniji model u višoj srednjoj klasi, iza tek pristiglog BMW serije 5 (206) i Mercedesa E-klase (160). Cijenom od 524.526 kuna za A6 50 TDI sa 286 KS, automatskim mjenjačem i pogonom na sva četiri kotača smjestila se ispod Mercedesa E 350 d 4Matic (258 KS) i BMW 530d xDrive (265 KS).

 

Foto: Audi

I uživo izgleda sjajno, premda smo sve već vidjeli pred dva-tri mjeseca na A7 Sportbacku. I blještavu singleframe masku hladnjaka, i naglašene lukove blatobrana, i diodna svjetla, i naplatke od 21 cola… Audijeva poslovna limuzina s karoserijom od mješavine aluminija i čelika kotrlja se na platformi s uzdužno postavljenim motorom (MLBevo), kao i novi A8 i A7 Sportback, ali i Q7, Bentley Bentayga, Porsche Cayenne, Lamborghini Urus... I nijansu je narasla - 7 milimetara u duljinu (4,94 metra), 12 u širinu (1,89 metara) i dva u visinu (1,46 metara). Unutrašnjost je, međutim, osjetno prostranija u odnosu na prethodnika iz 2011. Putnici na stražnjim sjedalima, primjerice, uživaju u dodatnih 2,1 centimetar prostora za koljena, a prostran je i prtljažnik od 530 litara.

U unutrašnjosti u oči prvo upadaju tri zaslona – za prikaz instrumenata (1920 x 720 piksela), multimediju (25,6 cm) i ventilaciju (21,8 cm) – a zatim i minijaturna ručica automatskog mjenjača, nova sjedala, trokraki upravljač... Posvuda samo najfinija koža, drvo otvorenih pora i brušeni aluminij, prekidača gotovo da i nema (zamijenjeni su virtualnima na zaslonima s haptičkim i zvučnim odgovorom). Po želji dolaze i projekcija podataka na vjetrobran (head-up), noćno gledanje i hi-fi Bang & Olufsena sa 19 zvučnika i 1820 watta te čak 39 pomoćnih sustava, koji za rad koriste laser, pet radara, infracrvenu i pet standardnih videokamera. U ponudi je gotovo sve što i na novom A8, od pomoći pri izlasku s nepreglednog parkirališta do potpuno autonomne vožnje u gužvi na autocesti čiji su prometni traci odvojeni zaštitnim ogradama i samo do brzine od 60 km/h (Traffic Jam Pilot).

Od početka prodaje sredinom lipnja nudit će se tri motora, sva tri V6. Sprijeda uzdužno ugrađeni šesterocilindarski benzinac u A6 55 TFSI zapravo je poznati 3,0-litreni twin-scroll sa 340 KS i 500 Nm (prije 3.0 TFSI). Europljanima će, međutim, puno zanimljiviji biti 3,0-litreni turbodizelaš sa 286 KS i 620 Nm u A6 50 TDI, koji za kratkih 5,5 sekundi potjera gotovo pet metara dugu i dvije tone tešku limuzinu do stotke, a na autocesti lakoćom dostigne elektronički ograničenih 250 km/h. Sjajan, dakle, motor za lijevu traku autobahna, gdje do izražaja dolaze gotovo nečujan rad potpuno lišen vibracija i međuubrzanja pri brzinama iznad 150 km/h. Nama je u žestokom ritmu na dvjestotinjak kilometara dugoj ruti autocestom, a potom i zavojitim brdskim cestama u okolici Porta u prosjeku trošio 10 litara.

Litra i pol manje bila je dovoljna našim kupcima najzanimljivijem A6 40 TDI (prijašnji 2.0 TDI). Četverocilindraš sa 204 KS na autocesti nije moćan kao V6 u A6 50 TDI, ali je kao stvoren za zavojite ceste u dolini rijeke Douro. Lagani prednji kraj rado ulazi u zavoje, gotovo da i ne proklizava preko prednje osovine, dovoljno precizan upravljač nudi neuobičajeno puno povratnih informacija, a i mjenjač s dvjema spojkama puno se bolje slaže s četverocilindrašem nego automatika sa V6.

Tko želi, doplatiti može i za sportski ili zračni ovjes, kao i za upravljanje na sva četiri kotača. Stražnji se kotači tada zakreću i do pet stupnjeva u suprotnom smjeru od prednjih pri brzinama do 60 km/h, što krug okretanja smanjuje za čitavi metar (11,1 metara), gotovo kao na A3. Šestica je tada neusporedivo spretnija pri manevriranju u gradskoj gužvi, ali i u oštrim zavojima. I mirna kao svijeća pri promjeni trake na autocesti, jer se stražnji kotači zakreću do dva stupnja u istom smjeru kao i prednji iznad 60 km/h.

 

UKRATKO:

Vrh ponude u početku će činiti turbobenzinac 55 TFSI sa 340 KS, no novi A6 sasvim se lijepo snalazi i s poznatim 2,0-litrenim dizelašem 40 TDI s četiri cilindra i 204 KS

Uz ultrazvučne senzore, prednja singleframe maska krije i osnovu svih 39 ponuđenih pomoćnih sustava – lijevo je laser, desno radar dugog dometa

U unutrašnjosti dominiraju tri zaslona – jedan na mjestu instrumentne ploče, druga dva (dodirna) na središnjem grebenu. Materijali su luksuzni, a izrada je, dakako, besprijekorna

Gotovo svi prekidači, osim najnužnijih, nalaze se na zaslonima s haptičkim i akustičnim odgovorom, kao na iPhoneu. Minijaturni visokotonac dio je doplatnog hi-fi sustava Bang & Olufsen

Putnici straga sada uživaju u čak 2,1 centimetra više prostora za koljena, premda je A6 od prethodnika iz 2011. dulji samo 7 milimetara

Osim diodnih svjetala i četverozonske automatske klime, uz doplatu je moguće dobiti i naplatke od 21 cola

Osim sprijeda, A6 sada upečatljivo izgleda i straga zahvaljujući blještavom trakom povezanim diodnim svjetlima i obilju kroma

Izdvajamo

Iz drugih medija