POVIŠENI SNAGATOR

VOZILI SMO NOVI PORSCHE CAYENNE Nikad lakši, brži, okretniji i prostraniji sportski SUV is Zuffenhausena

Porsche

Na Kreti smo dobili priliku isprobati potpuno novi Porsche Cayenne koji s licem Macana i stražnjicom Panamere ispod lima krije sofisticiranu tehnologiju i laku gradnju što ga pretvara u 911 na visokim nogama

Kada se 2002. godine na tržištu pojavio prvi Porscheov SUV reakcije automobilističke javnosti i struke su bile podijeljene: jednima se praktični i prostrani Porsche na visokim nogama s hrpom konja na prvu svidio, dok se puristima svijet okrenuo naglavačke. Kako bilo, Cayenne je do danas kroz dvije generacije diljem svijeta pronašao gotovo 800.000 kupaca, a sada je stiglo vrijeme za novu generaciju. Na grčkom otoku Kreti sjeli smo za upravljač trećeg izdanja, a riječ je o potpuno novom modelu koji je niži i širi od prethodnog premda je međuosovinski razmak od 2895 mm ostao isti, ali i lakši jer je čak 47 posto MLB platforme koju već koriste Audi Q7 i Bentley Bentayga izrađeno od aluminija. Takvo obilato korištenje laganog materijala zaslužno je za masu standardnog Cayennea od tek 1985 kg, što je za 65 kg manje od prethodnog modela.

 

Foto: Porsche

S početkom prodaje Porsche nudi tri izvedbe motorizacije u tri modela - Cayenne, Cayenne S i Cayenne Turbo, a mi smo prvo na vožnju cestama Krete krenuli s početnom izvedbom čiji 3,0-litreni V6 s turbo punjačem postiže 340 KS. To je za 40 konja više nego kod prethodne generacije, što se i osjeti, no prava je igra započela tek s izvedbama S i Turbo čiji 2,9-litreni V6 Twin-turbo i 4,0-litreni twin-turbo benzinci postižu 440 i 550 KS. Modelu Turbo je tako u stanju pojuriti do maksimalnih 286 km/h i do 100 km/h iz stajanja ubrzati za kratkih 3,9 sekundi. Manja masa u vožnji se itekako osjeti premda je tehnologije bitno više nego do sada, poput u realnom vremenu podesivog ovjesa čiju stabilizaciju nadzire 48-voltni električni sustava (Porsche Dynamic Chassis Control) koji sjajno kompenzira nagnutost karoserije u vožnji bez posljedice da vozač gubi realnu sliku o podlozi, podesivom zračnom ovjesu sada s tri komore te upravljanja na sva četiri kotača (4D Chassis Control).

Porsche
 

U vožnji nam se upravo zapanjujućom činila lakoća brze vožnje zavojima u ipak dvije tone teškom i gotovo dva metra širokom SUV-u. Visok položaj sjedenja pritom ostavlja dojam kao da u Cayenneu nešto ne “štima” sa zakonima fizike, jer se vozi gotovo kao 911 u kojem se sjedi “na podu”. Osim po prvi put podesivog krovnog spojlera koji može poslužiti i kao kočnica, za vrhunsko zaustavljanje brinu se specijalne kočnice PSCB od lijevanog željeza s posebnim premazom od volframovog karbida koje povećavaju trenje i smanjuju trošenje (specifično za SUV vozila). Karbonsko-keramičke pritom su i dalje u ponudi... Na koncu, nakon prvih vožnji možemo zaključiti kako je Porsche s trećom generacijom Cayennea u poplavi brojnih sportskih SUV modela na tržištu povratio epitet najsportskijeg i ponovo letvicu postavio visoko po pitanju performansi i ponašanja u vožnji, a da se nije odrekao svakodnevne uporabljivosti i upečatljivog nastupa na terenu. Prodaja u Hrvatskoj započinje početkom prosinca po početnoj cijeni od oko 800.000 kuna, za S izvedbu trebat će izdvojiti preko 1.040.000 kuna, dok će Turbo stajati oko 1.600.000 kuna.

Ukratko

Moćni 4,0-litreni V8 twin-turbo od 550 KS i 770 Nm u stanju je dovesti Turbo izvedbu do maksimalnih 286 km/h i do 100 km/h je ispaliti za 3,9 sekundi. Model Turbo serijski dolazi s agresivnijom vanjštinom, naplacima od 21 cola i podesivim krovnim spojlerom za bolje prianjanje pri visokim brzinama

Zakretnim prekidačem na upravljaču u tili čas mogu se podesiti postavke ovjesa i odziva motora kroz programe Normal, Sport i Sport +. Instrumentna ploča kombinira analogni okretomjer s prepoznatljivom grafikom u sredini, dok su s lijeve i desne strane sada dva dodatna digitalna zaslona od 7 inča. Najveća novost u kokpitu je brutalno veliki, vrlo pregledni i intuitivni 12,3 inčni zaslon osjetljiv na dodir smješten na središnjem grebenu

Treća generacija stilski i dizajnerskinasljeđuje prethodne dvije, a novosti su izgled prednjeg kraja koji kod Macana, sada i s LED Matrix svjetlima te dizajn stražnjeg kraja s novim vodoravnim spojenim svjetlima. Stražnja svjetla kao kod Panamere i niži krov djeluju dinamično, a 100 litara veći obujam prtljažnika nego do sada (ukupno 770 l) nije zanemariva činjenica

 

Izdvajamo

Iz drugih medija