POGLED U BUDUĆNOST

VOZILI SMO RENAULT EOLAB Troši tek litru, a stoji kao Clio

Na Renaultovoj testnoj stazi Mortefontaine vozili smo hibrid koji troši samo litru
Na Renaultovoj testnoj stazi Mortefontaine vozili smo hibrid koji troši samo litru

Dvije godine trebalo je Renaultovim inženjerima da stvore Eolab – hibrid veličine Clija koji troši samo 1 l/100km. Jednako kao i trenutno najštedljiviji automobil na svijetu Volkswagen XL1, samo što Eolab može prevesti četiri osobe, ima jednak prtljažni prostor te nudi iste performanse i doseg kao aktulani Clio sa 120 KS. Nažalost, riječ je o prototipu, jer Eolab nije namijenjen prodaji. Automobil je izrađen kao odgovor na poziv francuske vlade Renaultu, Peugeotu i Citroenu da demonstriraju ideje povoljnih i štedljivih automobila koji bi se mogli masovno proizvoditi do kraja desetljeća. No, pojedine od čak 100 inovacija koje su Renaultovi inženjeri ugradili u Eolab, naći se svoj put do serijskih automobila i prije 2020.

Primjerice, pogon koji se sastoji od Twingovog trocilindraša sa 75 KS te genijalnog i u osnovi jednostavnog mjenjača u koji je ugrađen elektromotor od 50 kW, a koji nije ni teži ni veći od klasičnog 5-stupanjskog ručnog mjenjača. Francuzi tvrde da bi taj pogonski sklop mogao pokretati hibridnu verziju Clija nove generacije već 2018. Futuristički dizajniran prototip oblika kapljice vode ima aktivnu aerodinamiku – pokretni prednji spojler, zakrilca koja preusmjeravaju struju zraka, zatvarače glavčina kotača koji pretvaraju površinu naplatka u disk kad nije potrebno hlađenje kočnica i samopodešavajući zračni ovjes koji snižava visinu automobila pri višim brzinama.

Jedinstvenom Eloabu, kao i svakom prototipu, pristupamo oprezno, ali već nakon stotinjak metara dobivamo dojam da nije krhak, već spreman za vožnju. Prednja sjedala su niska i vrlo blizu prednjih kotača, a vjetrobran za današnje pojmove okomito postavljen da bi bio što manji i lakši. Treba se naviknuti i na nedostatak retrovizora, jer su umjesto njih ugrađene kamere koji projiciraju sliku na zaslone raspoređene po kokpitu. S obje strane upravljača je po jedan veličine iPhonea, a u sredini je tablet koji pokazuje rad cjelokupnog hibridnog sustava formata iPada.

Vrlo nizak položaj sjedenja daje sportski osjećaj u vožnji Eloaba, a kružnim prekidačem veličine golf-loptice u naslonu sjedala upravlja se mjenjačem. Eolab kreće samo na struju, mekano i nečujno, a tako može voziti 60 kilometara brzinom do 120 km/h prije nego potroši litij-ionske baterije kapaciteta 6,7 kWh. Zajedno, oba motora potjeraju Eolab s mjesta do 100 km/h za 9 sekundi, dok je najveća brzina ograničena na 160 km/h. Automobil u vožnji djeluje vrlo živahno, gotovo kao i Clio, a nudi i slično ležanje u zavoju usprkos ultratankim (145 mm), štedljivim gumama. Drastična ušteda na masi očito se isplati u svakom pogledu... Kočnica je pak, dosta osjetljiva kao što smo i navikli u starijim Renaultima i ne nudi previše osjećaja, na što smo navikli u hibridima. Jednostavno, Eolab vozi kao gotov, serijski automobil i to je ono što je najimpresivnije – zamislite da danas možete kupiti auto koji troši litru na 100 km i nije skuplji od Clija. Zvuči vrlo privlačno, zar ne?

Renault Eolab

Motor benzinski, 3 cil.

Obujam 999 ccm

Snaga 57 kW/75 KS

Okretni moment 95 Nm

Elektromotor 50 kW

Okretni moment 200 Nm

Baterija litij-ionska, 6,7 kWh

Mjenjač 3 stupnja prijenosa

Potrošnja 1 l/100 km

Ispuh CO2 22 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. prosinac 2025 20:34