Nedostatak snijega u većini europskih skijališta odgodio je početak sezone, ali u Obertauernu, u snježnoj zdjeli Austrije na 1700 metara, pronašli smo ga dovoljno kako bi na kušnju stavili kompaktni španjolski karavan s pogonom na sva četiri kotača. Seat Leon X-Perience nastao je na osnovi Leona ST, a plastični profili koji se protežu rubovima blatobrana, pragovima i spajaju s prednjim i stražnjim odbojnicima izmijenjenog profila, te vidljiva zaštita podvozja kao i podnica povišena za 27,2 mm podarili su mu robusniji izgled. Detalj koji čini ključnu razliku je pogon na sva četiri kotača. U pitanju je istovjetni sustav koji koristi Volkswagen pod oznakom 4Motion i temelji se na Haldex spojci s hidrauličkim upravljanjem i elektroničkom kontrolom, smještenoj ispred diferencijala stražnje osovine. Uz DSG mjenjač, dvolitreni turbodizelaš sa 184 konja, te Driving Mode Selection koji uz četiri načina rada nudi i podešavanje ESP-a, Leon X-Perience spreman je za žestoki ples na snijegu. U normalnim uvjetima snaga motora prenosi se na prednje kotače, ali čim elektronika registrira najmanje proklizavanje dovoljna je milisekunda za aktiviranje stražnje osovine.
Više nego dovoljno za ugodan osjećaj kontrole ili poneki prolaz kroz zavoje u relijaškom stilu. Dodatna zaštita, povišena podnica i integralni pogon donijeli su Leonu X-Perience gotovo 100 kila dodatne mase, no to nije ostavilo posebnog traga na upravljaču. Španjolac u gojzericama ne gubi na upravljivosti ni u trenucima kad se krene oštrije. Dodatni centimetri u visinu nisu poremetili borbu sa zavojima i nagla promjena putanje ne izaziva neugodna poniranja. Lakoća i jednostavnost upravljanja ulijevaju sigurnost, a ovjes je idealno izbalansiran između udobnosti i krutosti koja jamči stalnu priljubljenost kotača za podlogu. No, veća masa ostavila je mali trag na potrošnji, koja je po tvorničkim podacima narasla za prihvatljivih 0,2 l/100 km (prosječno 4,9), dok je s pogonom na sva četiri kotača ubrzanje do 100 km/h skraćeno za 0,7 sekundi (s DSG mjenjačem 7,1). Unatoč robusnijem izgledu Leon X-Perience nije stvorena za dramatične off road izlete. Njegov prirodni ambijente je asfalt, no s povišenom podnicom i integralnim pogon savršeno će odraditi makadamske putove ili snijegom prekrivene ceste.
Potvrđuje to i bogato opremljena unutrašnjost u kojoj smeđa alcantara na sportski profiliranim sjedalima i oblogama vratiju ublažava strogost crne plastike na prednjoj armaturi. Promjena nema kad je u pitanju pozicija za upravljačem ili raspored prekidača. Dodatni diferencijala straga nije utjecao na obujam prtljažnika koji s osnovnih 587 litara obaranjem stražnjih sjedala raste na 1470, dok se preklapanjem naslona suvozačevog sjedala nudi prostor i za utovar predmeta dugih i do 2,5 metra. Prodaja u Hrvatskoj započet će novom godinom, a u ponudi će se naći tri dizelska motora; 1.6 TDI (110 KS), 2.0 TDI (150 KS), te 2.0 TDI (184 KS) s DSG mjenjačem. Predviđen je samo jedan paket opreme, ali vrlo izdašan, što podiže cijenu na 214.224 kn za najslabiji, odnosno 264.387 za najsnažniji motor.
X-PERIENCE 2.0 TDI DSG
Motor turbodizelski, 4 cil.
Obujam 1968 ccm
Snaga 184 KS pri 3500-4000/min
Moment 380 pri 1750-3000/min
Mjenjač automatski, 6 stupnjeva
Dimenzije 454 x 182 x 148 cm
Osovinski razmak 263 cm
Prtljažnik 587/1470 litara
Brzina 224 km/h
0-100 km/h 7,1 sekundu
Potrošnja 4,9 l/100 km
Ispuh CO2 129 g/km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....