TREĆA GENERACIJA

VOZILI SMOSmart ForTwo III:Luksuznija unutrašnjost, bogatija oprema, manja potrošnja

Znatno je duža lista doplata, tako se sada mogu naručiti i tempomat, navigacija, napredni audio uređaj, ambijentalno osvjetljenje... Vanjština je također lagano dorađena, no to će zamijetiti tek bolji poznavatelji marke
Znatno je duža lista doplata, tako se sada mogu naručiti i tempomat, navigacija, napredni audio uređaj, ambijentalno osvjetljenje... Vanjština je također lagano dorađena, no to će zamijetiti tek bolji poznavatelji marke

Priča o Smartu počela je davne 1998 godine, kada je iz neuobičajenog braka automobilskog giganta Daimler-Benza i švicarskog proizvođača satova, Swatcha, stvoren najmanji automobil na svijetu. Iako u to doba revolucionaran, maleni se gradski dvosjed, unatoč pozitivnim kritikama struke, nije najbolje snašao na tržištu.

Prodaja je bila toliko slaba da se čak razmišljalo i o ukidanju cijelog projekta. Vjerujući u svjetliju budućnost, već iduće godine, Daimler je u potpunosti preuzeo kompaniju u svoje ruke, i zahvaljujući snažnim marketinškim kampanjama i akcijama u urbanim sredinama uspio stvoriti od Smatra pravu urbanu legendu. Koliku je popularnost stekao, najbolje govori podatak kako je u 13 godina i dvije generacije, diljem svijeta prodano više od 1,2 milijuna primjeraka.

Duža lista doplata

Druga generacija, predstavljena 2007. donijela je ogroman napredak u svim pogledima, pretvorivši ga u ozbiljan mali automobil koji zadovoljava i zahtjevnije kupce. Dorađena izvedba koju smo imali priliku voziti u Essenu, novi je korak naprijed upravo u tom smjeru. Iako promjene nisu velike ni brojne, Nijemci su njima uspjeli odgovorili na kritike koje su kupci upućivali aktualnoj generaciji. Najznačajnija novost je temeljito dorađena unutrašnjost u kojoj je tvrda i neugledna plastika zamijenjena materijalima osjetno više kvalitete, tu su i bogatija serijska oprema, ali i znatno duža lista doplata.

Tako se sada mogu naručiti i tempomat, navigacija, napredni audio uređaj, ambijentalno osvjetljenje… Vanjština je također lagano dorađena, no to će zamijetiti tek bolji poznavatelji marke, budući da se promjene svode na nove boje, naplatke te kičasta i potpuno nepotrebna LED dnevna svjetla u prednjem odbojniku (koja su na sreću dio dodatne opreme).

Najveća novost je program tailor made, za koji je zadužena tvrtka Smart-Brabus, koja je, kao što joj i ime govori, nastala kao “jointventure” Daimlera i njihova najpoznatijeg tunera Brabusa. Program će omogućiti kupcima potpunu personalizaciju svog automobila, i to u samim prodajnim salonima. Kombinacije su gotovo neograničene, a prema riječima vodećih ljudi programa, niti jedna želja neće ostati neispunjena. Naravno, uz odgovarajuću cijenu.

Brabus dobio 4 KS

Pogonski agregati ostali su gotovo neizmijenjeni, tek je malim doradama osigurana još bolja ekonomičnost i smanjena emisija štetnih plinova. Osjetni napredak postignut je kod najsnažnijeg modela Brabus koji je dobio dodatna 4 KS, ali i osjetno brži mjenjač. Takav napredak raduje, budući su spore izmjene stupnjeva i dalje boljka ostalih izvedbi.

Ipak, najviše nas se dojmio ForTwo ED, odnosno Smart pokretan elektromotorima, kojeg smo također imali priliku voziti. Iako još nije u prodajnim planovima za Hrvatsku, čini se idealnim rješenjem za gradske gužve, budući da pruža živahne performanse te raspolaže zadovoljavajućom autonomijom od 135 km, dok se baterije na kućnoj utičnici pune za podnošljivih sedam do osam sati. Redizajnirani Smart dolazi početkom listopada, a cijene se ne bi trebale znatno razlikovati od postojećih.

Tehničke karakteristike



Motor

Vrsta benzinski dizelski

Obujam (ccm) 999 999 999 999 799

Snaga (KS/min) 61 71 84 102 54

Moment (Nm/min) 89 92 120 147 130

Mjenjač automatizirani, 5 stupnjeva

Brzina (km/h) 145 145 145 155 145

0-100 km/h (s) 16,7 13,3 10,9 9,9 16,8

Potrošnja (l/100 km) 4,3 4,3 4,9 5,2 3,3

Cijena (eura) 11.800 12.600 15.000 20.000 14.000

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. prosinac 2025 16:08