GLOBALNI MODEL

VW Jetta: Nova generacija više je od 'produženog' Golfa

Dužinom od 4,64 m nova Jetta je 9 cm duža od prethodnika, odnosno veličinom bliža Passatu (4,77 m), nego Golfu (4,20 m). Ima i ogroman prtljažnik od 510 litara, što je samo 35 l manje od modela više-srednje klase

Jetta. Golf s produženim prtljaćnikom, zar ne? Ako je suditi prema upornim tvrdnjama Volkswagenovih marketinških stručnjaka, odgovor je ne. Nova Jetta je 'puno više od limuzinske verzije kultnog kompakta'. Uobičajeni skepticizam prema PR-ovskim porukama sličnima 'pranju mozga' nestao je nakon prvog susreta s novim modelom koji je vizualno, ali i dimenzijama udaljen od Golfa.

Veća i prostranija

Dužinom od 4,64 m nova Jetta je 9 cm duža od prethodnika, odnosno veličinom bliža Passatu (4,77 m), nego Golfu (4,20 m). Ima i ogroman prtljažnik od 510 litara, što je samo 35 l manje od modela više-srednje klase, odnosno 160 l više od kompakta. Jetta se sada i vizualno više razlikuje od Golfa, premda je obiteljsko-dizajnerska povezanost vidljiva iz gotovo svakog detalja, a osobito u interijeru. Kabina je, naime, gotovo u cijelosti prenesena iz Golfa, no osim armature koja je besprijekorna, neke površine nisu toliko meke na dodir.

Neovisno o tome, Jetta ima jedan od boljih, iako vizualno dosadnijih, interijera u klasi. Oko 7,3 cm duži međuosovinski razmak oslobodio je više mjesta za noge putnika na stražnjim sjedalima.

Kada potkraj veljače krene u prodaju na hrvatskom tržištu, nova Jetta će biti dostupna s tri motora. Benzinski 1,2-litreni TSI četverocilindraš uz pomoć turbo punjača razvija 105 KS i 175 Nm (5,3 l/100 km), a 1,6-litreni TDI turbodizelaš iste snage raspolaže sa 250 Nm (4,2 l/100 km). Poznati dvolitreni TDI ima 140 KS i 320 Nm.

Dva slabija motora nude se s Bluemotion paketom koji, među ostalim, donosi start-stop sustav za dodatno smanjenje potrošnje. Ponudi benzinaca poslije će se pridružiti dvije verzije 1,4-litrenog TSI turbobenzinca sa 122 i 160 KS te 2-litreni TSI sa 200 KS. Imali smo priliku isprobati benzinsku i dizelsku verziju Jette sa 105 KS i, premda su obje dojmljive, TSI s ručnim mjenjačem vrlo je zanimljiv i dovoljno brz, no TDI s opcijskim 7-brzinski DSG još je uvjerljiviji.

Inspirirana Golfom

Osim vrlo udobnog ovjesa (sprijeda MacPherson, straga multilink), kod obje izvedbe primjetna je, vjerojatno Golfom inspirana, poboljšana izolacija. Ona znatno pridonosi prvoklasnoj uglađenosti i tišini u vožnji koje najviše dolaze pri višim brzinama. Nova Jetta će biti u prodaji od kraja veljače, a cijene za naše tržište još nisu poznate.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. travanj 2024 04:41