AKTUALNO

ZAPOČELA PRODAJA SMARTA u Hrvatskoj po cijeni od 80.400 kuna

Na domaćem je tržištu službeno predstavljena nova, treća generacija Smarta
Na domaćem je tržištu službeno predstavljena nova, treća generacija Smarta

Testnim vožnjama za novinare po Zagrebu i okolici te na Oryx testnom centru obilježen je početak prodaje Smarta u Hrvatskoj. Osim gradske vožnje, na nekoliko ispita na poligonu imali smo prilike se uvjeriti u Smartovu agilnost i okretnost. Tako su kratki prevjesi, mala dužina i visoki kut upravljača preduvjeti koji novim modelima Smarta omogućuju da uđu u svako parkirno mjesto i okrenu se oko svakog ugla. Kad je riječ o krugu okretanja, novi smart ForTwo postiže rekordne rezultate: sa 6,95 m (od rubnjaka do rubnjaka) odnosno 7,30 m (od zida do zida). Novi, pak, Smart ForFour okreće se u gotovo jednako malim krugovima kao prijašnji ForTwo (od zida do zida: 8,75 m). Njegove su vrijednosti: 8,65 m (od rubnjaka do rubnjaka) odnosno 8,95 m (od zida do zida). Toj vrhunskoj okretnosti pridonosi izravno upravljanje s varijabilnim prijenosom i električnim servom koje svi modeli imaju u serijskoj opremi.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Po pitanju modela, jednako kao i u slučaju prethodnih generacija, Smart je dostupan kao ForTwo (dvosjed) i ForFour (četverosjed). Uz zadržavanje prepoznatljive karoserijske forme, sada poklopac motora više nije postavljen toliko strmo, povećana su svjetla i maska hladnjaka, a Smart i dalje serijski dolaziti s dvobojnom karoserijom. Zahvaljujući upotrebi kvalitetnijih materijala, putnička kabina djeluje puno otmjenije i luksuznije posebice uz bolje pakete opreme. Usto, dostupne su i brojne nove sigurnosne i tehnološke inovacije, uključujući i veliki ekran multimedijskog sustava na središnjoj konzoli… Obje karoserijske inačice Smarta dijele 70 posto komponenti (uključujući i platformu) s već predstavljenom novom generacijom Renault Twinga koji se proizvodi u istoj tvornici u Novom Mestu.

Za pogon su zaduženi jednolitreni trocilindraš sa 70 KS i 0.9 litreni turbo trocilindraš sa 90 KS uz pogon na stražnje kotače. Mjenjač je zasad u svim modelima 5-stupanjski ručni, a od sljedeće će godine biti dostupan i twinmatic sa dvije spojke. Po pitanju opremanja Smarta mogućnosti personalizacije je bezbroj, a tri su paketa osnovna - Passion, Prime i Proxy, dok dodatno opremanje osiguravaju paketi, ovisno o tome čemu težite u vašem Smartu paketi Cool & Audio, LED & Sensor i Sportpaket. Na koncu, Smart ForTwo poboljšan je u svakom pogledu i znatno komforniji, a ForFour pravi gradski auto s mnogo prostora za četvero. Cijene u Hrvatskoj startaju od 80.400 kuna na model ForTwo sa 71 KS snažnim benzincem. Snažniji ForTwo sa 92 KS stoji 87.000 kuna, a Smart ForFour sa 71 KS tek 82.400 kuna, ili tek 2000 kuna više od dvovratne izvedbe.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
11. prosinac 2025 05:25