Nakon što je ogolio svoju ponudu Fordu u Europi ne ide dobro. Pošle godine je marka prodala 426.307 automobila u Europi, 87 tisuća manje nego godinu ranije.
Ford sada drži samo 3,3 posto tržišta u Europi, a prodaja je nastavila padati i ove godine. Sve ovo ej jasna posljedica ukidanja nekih od najprodavanijih modela marke: Mondea i Fieste. Njima će se ove godine pridružiti i Focus, pa bi situacija za Ford mogla postati još gora.
No što Ford radi da poveća ponudu? Za sada je jedan od recepata za to uvođenje električnih modela koji su rezultat suradnje s Volkswagenom. Europski Explorer je redizajnirani ID.4, dok je Capri u biti ID.5 . Prema riječima direktora prodaje i marketinga VW-a Martina Sandersa, koji je do prije godinu dana bio na čelu Forda za Europu, mogli bi uslijediti i drugi proizvodi Forda s VW platformom.
Martin Sanders je za Auto Express rekao da je sporazum između dva brenda do sada bio "vrlo, vrlo, vrlo uspješan". Također je nagovijestio širu suradnju koja bi mogla uključivati i druge modele: „Ne želimo isključiti da će u budućnosti ponovno biti prilika za dijeljenje tehnologija.“ To daje povoda za nagađanja da bi nadolazeća mala MEB platforma VW grupe mogla biti osnova i za mali električni automobil tvrtke Ford.
Trenutačno nije jasno hoće li se Ka i/ili Fiesta moći vratiti na temelju električnih gradskih automobila ID.1 i ID.2. Također ne smijemo zaboraviti: potpuno električni Golf 9 bit će lansiran prije kraja desetljeća. Temelji se na budućoj SSP arhitekturi VW grupe, što bi moglo rezultirati i novim Focusom.
No postoji i druga strana medalje. Unatoč isticanju "vrlo uspješne suradnje" istina je da Explorer i Capri trenutačno nisu baš traženi. Samo nekoliko mjeseci nakon što je započela proizvodnja u tvornici u Kölnu, Ford je bio prisiljen usporiti proizvodnju Caprija krajem 2024., navodeći kao razlog "brzo pogoršanje tržišnih uvjeta za električna vozila". Automotive News Europe, pozivajući se na njemačku tvrtku za istraživanje tržišta Dataforce, izvještava da je Ford prošle godine prodao samo 1.919 Caprija. Istina, proizvodnja je započela tek u rujnu, ali odluka o usporavanju proizvodnje nije dobar znak. S druge strane, u ovoj godini Ford je isporučio 2.511 Caprija, dok je VW prodao 3.611 ID.5. što i nisu velike razlike, ali ni dobri rezultati.
A što VW dobiva od suradnje. Novi VW Transporter je zapravo Ford Transit, a VW Amarok druge generacije temelji se na istoj platformi kao i Ford Ranger. Partnerstvo između VW-a i Forda pomaže objema stranama da postignu ekonomije razmjera bez potrebe za spajanjem ili stjecanjem dionica u drugoj strani.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....