PREUVELIČAVANJE?

Mate Rimac sumnja u kineski hiperautomobil s više od 3000 KS: ‘Snaga na papiru je samo broj‘

Ako bi tvrdnje o više od 3000 KS bile točne, U9 bi postao novi rekorder među serijskim električnim automobilima po snazi

YangWang U9 Track Edition

 YangWang
Ako bi tvrdnje o više od 3000 KS bile točne, U9 bi postao novi rekorder među serijskim električnim automobilima po snazi

Kineski hiperautomobil YangWang U9 Track Edition ovih je dana privukao pažnju tvrdnjom da razvija čak 3020 KS, prema podacima kineskog Ministarstva industrije i informacijske tehnologije (MIIT). Ako bi to bilo točno, bio bi snažniji od novog Rimca Nevere R za gotovo 900 KS. No, Mate Rimac izrazio je ozbiljne sumnje u izvedivost tako nečega, sugerirajući da se možda radi o pogrešnoj interpretaciji ili preuveličavanju.

image

Mate Rimac

Foto:

Rimac je na Facebook grupi Apex Automotor istaknuo kako većina kineskih električnih automobila koristi LFP baterijske ćelije, koje teško mogu isporučiti 20+C brzine pražnjenja, čak i na sekundu, koje su potrebne za više od 2 megavata snage. Dodao je da Nevera R koristi najnaprednije baterijske ćelije dostupne na tržištu visokih performansi, ali je i ona ograničena na oko 1,5 MW, odnosno 2107 KS, pri čemu su motori i pretvarači već na granici svojih mogućnosti. U optimalnim uvjetima može isporučiti oko 2 MW na nekoliko sekundi, no bez jačanja ostatka pogonskog sklopa to nije dugoročno održivo.

image

YangWang U9 Track Edition

YangWang

Osim baterija, Rimac je upozorio na fizička ograničenja guma. Po njegovim riječima, Nevera R je već iznad granice prianjanja najboljih cestovnih guma do brzine od 160 km/h, što znači da bi automobil s gotovo 1000 KS vrlo teško mogao učinkovito prenijeti snagu na asfalt prije brzina većih od 240 km/h.

"Snaga na papiru je samo broj", naglasio je Rimac. "Puno je važnije kako se ta snaga isporučuje i koliko se dugo može održavati."

image

Rimac Nevera R

Rimac

Prema MIIT-ovim podacima, YangWang U9 Track Edition koristi četiri elektromotora, svaki deklariran na 755 KS (555 kW), što zbrojeno daje 3020 KS. Međutim, nije potvrđeno mogu li svi motori u realnim uvjetima raditi na vršnoj snazi istovremeno.

Ako bi tvrdnje o više od 3000 KS bile točne, U9 bi postao novi rekorder među serijskim električnim automobilima po snazi. No, kako ističe Rimac, stvarna izvedba na stazi i cesti ovisit će o mnogo više faktora od samog vršnog broja konjskih snaga.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
28. studeni 2025 12:40