Kad tvrtka poznata po kućanskim aparatima najavi ulazak u svijet automobila, većina će to dočekati s dozom podsmijeha. No kineski Dreame, poznat po svojim usisavačoima, sada ozbiljno cilja na tržište električnih hiperautomobila. I to ne bilo kakvih, cilj im je nadmašiti Bugatti i Koenigsegg.
Na društvenim mrežama nedavno su osvanuli prvi renderi Dreameova budućeg električnog automobila. I odmah izazvali buru, jer izgled automobila "besramno" podsjeća na Bugatti Chiron. Od karakteristične potkove na prednjoj masci, preko izražene središnje linije, pa sve do C-oblikovanog profila stražnjih bokova, teško je ne primijetiti očitu sličnost. Razlika je tek u proporcijama, jer Dreameov automobil izgleda kao produžena, četverovratna verzija Chirona.
Kineski mediji tvrde da su renderi barem djelomično generirani umjetnom inteligencijom, što se vidi po nepravilnostima u detaljima poput maske. No suština je jasna, Dreame želi svijetu pokazati da ima automobil koji može stati uz bok najpoznatijim hiperautomobilima današnjice.
Ambicije su daleko od skromnih. Dreame planira prototip automobila izložiti već u siječnju na sajmu potrošačke elektronike CES u Las Vegasu. To bi bio prvi konkretan korak nakon što je osnivač Yu Hao prošlog mjeseca najavio da tvrtka, utemeljena 2017. godine, namjerava ući u automobilsku industriju 2027. s električnim hiperautomobilom. Cilj je, kako ističu, proizvesti vozilo koje će biti brže i tehnološki naprednije od Bugattija i Koenigsegga.
Unutrašnjost je, barem na prvim vizualizacijama, donekle originalna. Nema retro detalja poput okomite ploče s instrumentima ili volana izrađenog iz jednog komada aluminija, kakav je imao Chiron. Umjesto toga, dominira veliki središnji zaslon, u skladu s očekivanjima za kineski automobil 2027. godine.
Još zanimljivija je priča o proizvodnji. Prema informacijama iz kineskih medija, Dreame traži lokaciju za novu europsku tvornicu, a jedna od opcija je zemljište uz Teslinu gigatvornicu u Berlinu. Na društvenim mrežama osnivač Yu Hao već je objavio fotografije Teslina pogona, uz komentar da se u Europi razmatraju tvornice za “nekoliko poslova”. Dodatno, spominje se i suradnja s francuskom bankom BNP Paribas, koja bi mogla pomoći u financiranju ovog odvažnog projekta.
Za razliku od Chirona s W16 motorom i njegovog nasljednika Tourbillona s hibridnim V12 motorom snage 1800 KS, Dreameov automobil bit će potpuno električan. Detalji o pogonskom sklopu i performansama zasad nisu poznati, ali ambicija je jasna - stvoriti hiperautomobil koji će izazvati najjače u industriji.
Ipak, najveći upitnik lebdi nad izgledom. Bugattijev dizajn toliko je očigledno kopiran da se čini kako je pitanje vremena kada će odvjetnici marke iz Molsheima reagirati.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....