Zbog električnih automobila, za koje razvojni troškovi vrtoglavo rastu, a softver postaje važniji od mehanike, Volkswagen grupa napravila je zaokret koji je prije samo nekoliko godina djelovao nezamislivo.
Umjesto oslanjanja na vlastite interne resurse, njemački div sklopio je strateški savez s malim američkim proizvođačem Rivianom, i to u trenutku kad je Rivian najavljivao svoj ključni model za budućnost, SUV srednje klase pod nazivom R2. No ova suradnja nije ograničena samo na međusobnu razmjenu znanja ili simboličnu investiciju.
Riječ je o fundamentalnoj promjeni smjera: VW će za buduće električne modele koristiti tehničku i softversku arhitekturu upravo tog Rivian R2 modela.
Rivian R2, koji na tržište dolazi iduće godine, razvijen je s fokusom na modularnost i tehnološku učinkovitost. Njegova zonalna elektronička arhitektura, rješenje koje umjesto stotina kablova koristi centralizirane računalne „čvorove“, omogućuje lakše održavanje, bržu proizvodnju i, što je VW-u osobito važno, jednostavnu integraciju nadogradnji putem interneta.
Za Volkswagen, koji se godinama muči sa svojim internim softverskim odjelom Cariad, partnerstvo s Rivianom djeluje kao izlaz iz kompleksnosti i kašnjenja. Novi zajednički pothvat, nazvan Rivian & Volkswagen Group Technologies, okuplja stotine inženjera i postaje ključno razvojno središte za softversku budućnost cijele VW grupacije. Prvi model koji će koristiti ovu novu tehnološku osnovu trebao bi stići 2027., pod značkom VW-a, ali s R2 genetikom u pozadini.
Zanimljivo je i to što će arhitektura iz R2-a biti dostupna svim VW-ovim markama, od Volkswagena, preko Škode i Seata, do Audija i Porschea. Svaka od njih imat će mogućnost prilagoditi ovjes, dizajn kokpita, korisničko sučelje i karakter vožnje, ali će ispod površine kucati ista američka elektronička osnova. To znači znatno niže troškove razvoja, brži ulazak na tržište i manje tehničkih komplikacija.
Za Rivian, suradnja s VW-om donosi financijsku stabilnost i vjetar u leđa. Umjesto da se samostalno pokušava probiti na europsko tržište, Rivian sada ima pristup proizvodnim kapacitetima, mreži dobavljača i regulatornim okvirima koje je VW gradio desetljećima. Istovremeno, VW dobiva pristup modernoj i funkcionalnoj softverskoj bazi, bez potrebe da iznova "izmišlja kotač".
R2 sam po sebi već je ambiciozan projekt. Planiran kao pristupačni SUV s početnom cijenom oko 45.000 dolara (oko 39.000 eura), dolazi s podrškom za Teslin američki NACS punjač i naprednom povezivošću. Uz njega će Rivian uskoro predstaviti i R3 te R3X, dodatne, kompaktne modele razvijene na istoj platformi, s ciljem da se prošire na šire tržište, pa i u Europu.
Ako sve bude išlo po planu, R2 bi mogao postati temelj ne samo Rivianove već i VW-ove budućnosti. A možda i dokaz da u digitalnom dobu nije važno tko ima dužu povijest, već tko ima bolju platformu. A, ako ne uspije? Teško je uopće zamisliti što će se onda događati u VW-u. Jer ovo partnerstvo otkriva i duboku slabost europskog automobilskog diva, nesposobnost da sam razvije funkcionalan softverski sustav u vremenu kada je softver postao temelj moderne mobilnosti. Umjesto da bude tehnološki lider, Volkswagen se sada mora oslanjati na startup iz Kalifornije kako bi ostao relevantan.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....