OGROMNE SUBVENCIJE

Odriješili kesu: Njemačka daje tri milijarde eura poticaja za kupnju električnih auta, subvencije i za rabljene!

Zanimljivo, plug-in hibridi više neće imati pravo na poticaje, dok će se rabljeni električni automobili po prvi put moći subvencionirati

Punjenje električnog automobila (ilustracija)

 Profimedia
Zanimljivo, plug-in hibridi više neće imati pravo na poticaje, dok će se rabljeni električni automobili po prvi put moći subvencionirati

Dvije godine nakon što je ukinula poticaje za kupnju električnih vozila, Njemačka ih vraća, i to u trenutku kada njezina autoindustrija prolazi kroz jedno od najtežih razdoblja u novijoj povijesti. Pad prodaje električnih vozila, rast uvoza iz Kine i novi američki carinski pritisci natjerali su Berlin da ponovno otvori državnu blagajnu, no ovoga puta uz jasnu poruku: poticaji će ići onima koji ih doista trebaju i koji kupuju europske automobile.

Novi program poticaja, vrijedan 3 milijarde eura, stupit će na snagu u siječnju 2026. godine i trajat će do kraja 2029. Cilj mu je, kako je istaknuo kancelar Friedrich Merz, pomoći kućanstvima s niskim i srednjim prihodima u prelasku na električnu mobilnost.

image

Punjenje električnog automobila (ilustracija)

Profimedia

Kupci će moći dobiti do 4.000 eura subvencije za električne automobile čija cijena ne prelazi 45.000 eura, što je znatno niži prag od prethodnog programa, koji je vrijedio za vozila do 65.000 eura. Time Njemačka želi potaknuti prodaju pristupačnijih modela, a ne luksuznih električnih SUV-ova, kakve su često kupovali korisnici prijašnjih potpora.

Zanimljivo, plug-in hibridi više neće imati pravo na poticaje, dok će se rabljeni električni automobili po prvi put moći subvencionirati, što bi moglo dodatno oživjeti tržište rabljenih električnih vozila.

image

Punjenje električnog automobila (ilustracija)

Profimedia

Još se raspravlja o točnim kriterijima, no očekuje se gornja granica prihoda kupca od 45.000 eura godišnje. Taj kriterij, kako objašnjava glavni tajnik Socijaldemokratske stranke Tim Kluessendorf, jamči da "električna tranzicija ne bude privilegij bogatih". On dodaje da će se posebno paziti da sredstva "idu u korist njemačke i europske autoindustrije", što upućuje na mogućnost da subvencije budu ograničene isključivo na modele proizvedene unutar EU.

Između 2016. i 2023. Njemačka je kroz stari program isplatila više od 10 milijardi eura kupcima električnih automobila. Novi poticaji bit će manji, ali i usmjereniji, s naglaskom na domaću proizvodnju, pristupačne cijene i stvarne potrebe kupaca.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
28. studeni 2025 19:14