Nakon više od tri desetljeća stanke, Renault 4 se prošle godine vratio, ovoga puta kao mali električni automobil, zapravo croosover-SUV verzija nove generacije Renaulta 5.
Novi Renault 4 E-Tech će uskoro stići na tržište, no prije toga se Renault poigrao s jednom konceptnom verzijom koja oživljava još jedno kultno ime: Savane. To što je trenutačno koncept ne znači da se na kraju neće naći u serijskoj proizvodnji. Sve ovisi o reakciji potencijalnih kupaca na ovu verziju.
Za razliku od serijskog modela s pogonom na prednje kotače, novi koncept ima pogon na sva četiri kotača koji je dobiven dodavanjem stražnjeg motora. Osim pogona s dva motora, svježe zelene "Jade Green" boje i platnenog krova, koncept Renault 4 Savane 4x4 također ima podignut ovjes. Razmak od tla je povećan a 15 milimetara, što ga nužno ne čini terencem, no sigurno sposobnijim za vožnju izvan asfalta od standardnog automobila. Automobil ima 18-inčne kotače, kao i serijska verzija, no na njih su sada montirane zimske gume Goodyear UltraGrip Performance+ za bolje prianjanje izvan asfalta.
Renaultovi stručnjaci su također proširili prednji i stražnji trag kotača za 10 milimetara. Iako snaga nije objavljena, koncept sigurno ima više snage od najsnažnije serijske verzije koja razvija 150 KS i 245 Nm okretnog momenta. Također bi trebao biti nešto brži od uobičajenog Renaulta 4 koji ubrzava od 0 do 100 km/h za 8,2 sekunde.
Kapacitet baterije ostaje nepoznat, no vejrojatno se radi o standardnoj većoj bateriji od 52 kWh. S njom obični Renault 4 ima doseg od 400 kilometara prema WLTP ciklusu.
Poput serijske verzije, koncept Savane koristi arhitekturu AmpR Small, koju dijeli s manjim Twingom i većim Renaultom 5. Ovi modeli imaju samo pogon na prednje kotače, ali novi koncept pokazuje da je pogon na sva četiri kotača sa stražnjim motorom tehnički izvediv.
Renault nije potvrdio je li planirana serijska verzija Savanea, ali je svakako moguća. Uostalom, francuski proizvođač automobila proizvodi i divlji 5 Turbo 3E, pa ovaj puno umjereniji model ne bi bio neko iznenađenje.
Ovo nije Renaultova prva terenska verzija novog modela 4. Nekoliko godina prije predstavljanja serijskog modela, koncept 4ever Trophy nagovijestio je potencijal za avanturističkiju verziju. Također, u prvoj generaciji Kangooa, koji je bio svojevrsni duhovni nasljednik Renaulta 4, imali smo 4x4 povišenu terensku verziju. Ako ovaj auto bude odobren, koštat će više od običnog Renaulta 4 s većom baterijom, koji se u Francuskoj već može naručiti po cijeni od 31.490 eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....