SVJETSKA PREMIJERA

Oživljeno je još jedno kultno ime: Renault 4 je dobio terensku verziju, donosimo detalje

Novi Renault 4 E-Tech će uskoro stići na tržište, no prije toga se Renault poigrao s jednom verzijom koja oživljava još jedno kultno ime

Renault 4 Savane

 Renault
Novi Renault 4 E-Tech će uskoro stići na tržište, no prije toga se Renault poigrao s jednom verzijom koja oživljava još jedno kultno ime

Nakon više od tri desetljeća stanke, Renault 4 se prošle godine vratio, ovoga puta kao mali električni automobil, zapravo croosover-SUV verzija nove generacije Renaulta 5.

Novi Renault 4 E-Tech će uskoro stići na tržište, no prije toga se Renault poigrao s jednom konceptnom verzijom koja oživljava još jedno kultno ime: Savane. To što je trenutačno koncept ne znači da se na kraju neće naći u serijskoj proizvodnji. Sve ovisi o reakciji potencijalnih kupaca na ovu verziju.

image

Renault 4 Savane

Renault

Za razliku od serijskog modela s pogonom na prednje kotače, novi koncept ima pogon na sva četiri kotača koji je dobiven dodavanjem stražnjeg motora. Osim pogona s dva motora, svježe zelene "Jade Green" boje i platnenog krova, koncept Renault 4 Savane 4x4 također ima podignut ovjes. Razmak od tla je povećan a 15 milimetara, što ga nužno ne čini terencem, no sigurno sposobnijim za vožnju izvan asfalta od standardnog automobila. Automobil ima 18-inčne kotače, kao i serijska verzija, no na njih su sada montirane zimske gume Goodyear UltraGrip Performance+ za bolje prianjanje izvan asfalta.

image

Renault 4 Savane

Renault

Renaultovi stručnjaci su također proširili prednji i stražnji trag kotača za 10 milimetara. Iako snaga nije objavljena, koncept sigurno ima više snage od najsnažnije serijske verzije koja razvija 150 KS i 245 Nm okretnog momenta. Također bi trebao biti nešto brži od uobičajenog Renaulta 4 koji ubrzava od 0 do 100 km/h za 8,2 sekunde.

image

Renault 4 Savane

Renault

Kapacitet baterije ostaje nepoznat, no vejrojatno se radi o standardnoj većoj bateriji od 52 kWh. S njom obični Renault 4 ima doseg od 400 kilometara prema WLTP ciklusu.

image

Renault 4 Savane

Renault

Poput serijske verzije, koncept Savane koristi arhitekturu AmpR Small, koju dijeli s manjim Twingom i većim Renaultom 5. Ovi modeli imaju samo pogon na prednje kotače, ali novi koncept pokazuje da je pogon na sva četiri kotača sa stražnjim motorom tehnički izvediv.

image

Renault 4 Savane

Renault

Renault nije potvrdio je li planirana serijska verzija Savanea, ali je svakako moguća. Uostalom, francuski proizvođač automobila proizvodi i divlji 5 Turbo 3E, pa ovaj puno umjereniji model ne bi bio neko iznenađenje.

image

Renault 4 Savane

Renault

Ovo nije Renaultova prva terenska verzija novog modela 4. Nekoliko godina prije predstavljanja serijskog modela, koncept 4ever Trophy nagovijestio je potencijal za avanturističkiju verziju. Također, u prvoj generaciji Kangooa, koji je bio svojevrsni duhovni nasljednik Renaulta 4, imali smo 4x4 povišenu terensku verziju. Ako ovaj auto bude odobren, koštat će više od običnog Renaulta 4 s većom baterijom, koji se u Francuskoj već može naručiti po cijeni od 31.490 eura.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. prosinac 2025 21:49