VW, AUDI, SEAT I ŠKODA

30. GTI Treffen Worthersee okupio više od 100.000 ponosnih vlasnika

Na austrijskom jezeru Worthersee prošli je tjedan (od 1. do 4. lipnja) održan tradicionalni skup ljubitelja Volkswagenovih GTI modela, ali i drugih automobila. Skup se održava već 30 godina, a ove je godine privukao više od 100.000 ponosnih vlasnika Volkswagena, Audija, Seata i Škode. Kao i uvijek, najbrojniji su bili vlasnici Golfa i to svih generacija, od prve do šeste.

Serijski automobili ovdje su rijetkost. Skupom, naime, dominiraju prerađeni automobili, poput Golfa V iz Bitburga, koji je imao originalne naplatke i gume s Lamborghinija Gallarda, Golfa V s krilnim vratima, tuniranih Buba i nebrojenih drugih izvedbi svih Volkswagenovih modela. Volkswagen je iskoristio priliku za predstavljanje tri posebne izvedbe aktualne, šeste generacije Golfa. GTI Edition 35 je verzija kojom se obilježava 35. godišnjica postojanja ovog kultnog sportskog hatchbacka, a umjesto standardnih 210, dvolitreni turbobenzinac ovog Golfa razvija 235 KS. Uz niz posebnih GTI Edition 35 oznaka, ova izvedba i ima specifične 18-inčne naplatke.

Veću su pažnju ipak privukle dvije kabrioletske verzije Golfa. Prvi je put kao koncept prikazan Golf GTI Cabriolet koji ima vrlo upadljive spojlere, pragove i obrube blatobrana, kao i ogromne 19-inčne crne aluminijske naplatke. Poput hatchbacka, ovaj koncept pokreće hvaljeni 2-litreni TFSI turbobenzinac sa 210 KS. Još jedan koncept u kabrioletskom izdanju je Golf R Cabriolet, najsnažnija i najbrža verzija VW-ovog kompakta. Izgledom dinamičan, ali nešto sudržaniji od spomenutog koncepta GTI Cabrioleta, kabrioletska verzija R-a djeluje još bliže serijskoj proizvodnji. R pokreće dvolitreni TFSI, ali s još uvjerljivijih 270 KS. Očekuje se da će se obje verzije početi proizvoditi, no još nije poznato kada i po kojoj cijeni.

Koncept koji sigurno neće stići u prodajne salone jest Škodina Fabia RS2000, kabrioletska i izrazito sportska verzija popularnog gradskog modela. Stvorena za ovaj godišnji skup na Wortherseeu, Fabia RS2000 zapravo prikazuje koliki Škodini dizajneri mogu biti maštoviti. No, najimpresivniji koncept bio je Audijev A1 clubsporta quattro, ekstremna verzija gradskog modela. Ovaj A1 pokreće 2,5-litreni peterocilindraš preuzet iz modela RS3, koji pomoću turbopunjača u ovoj izvedbi razvija čak 503 KS i 660 Nm, dovoljnih za ubrzanje s mjesta do 100 km/h za samo 3,7 sekundi. Clubsport quattro verzija A1 gotovo da je zasjenila GT inačicu R8 Spydera čiji 5,2-litreni V10 motor razvija još dojmljivijih 560 KS. Kabrioletska GT verzija R8 bit će ograničena na samo 333 primjeraka.

Brojni novi konceptni i serijski modeli Volkswagen, Audija i Škode potvrda su važnosti ovog najvećeg okupljanja ljubitelja i vlasnika njihovih automobila koje će, očekuju organizatori, sljedeće godine privući još više ljudi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. svibanj 2024 21:40