Dok se automobilska industrija utrkuje tko će prije smanjiti svoje motore i emisije, Chevrolet je 2023. godine učinio nešto posve suprotno, stvorio automobil koji prkosi zdravom razumu. Riječ je o limitiranom izdanju COPO Camaro, dragsteru iz tvornice s motorom toliko golemim da je morao dobiti posebnio poklopac motora s izbočinom, samo da bi se on uopće mogao zatvoriti.
Ukupno je proizvedeno svega 69 primjeraka, čime je ovaj model automatski ušao u povijest kao jedan od najrjeđih modernih "muscle automobila". Najjača verzija pokretana je atmosferskim V8 motorom obujma 10,4 litre, koji razvija čak 1.004 KS i 1.182 Nm okretnog momenta i to bez ikakvog kompresora ili turbine. Takvi su brojevi gotovo nevjerojatni za cestovni automobil, iako tehnički, COPO Camaro to nije jer nije homologiran za cestovnu vožnju.
Ovaj Camaro nije stvoren za krivudave ceste, nego za utrke na četvrt milje. Na drag stazi, pravilno pripremljen primjerak ubrzava do cilja u manje od 8 sekundi, uz brzine koje zahtijevaju i padobran za kočenje. Naime, uz automobil se opcionalno mogao naručiti padobran kao sigurnosna oprema, što dovoljno govori o njegovoj naravi.
U ponudi su bile tri izvedbe motora: 5,7-litreni V8 s kompresorom, 6,9-litreni i ovaj, 10,4-litreni vrhunac ludila. Službena cijena u trenutku prodaje iznosila je oko 130.000 dolara, što u svijetu egzotike zvuči gotovo razumno s obzirom na performanse. Na tržištu rabljenih primjeraka cijene se danas kreću između 130.000 i 180.000 dolara, a primjerak s rednim brojem 62 u siječnju ide na aukciju Mecum Auctions, gdje se očekuje da će postići impresivan iznos.
Karoserijski broj 62 gotovo sigurno nije prešao mnogo kilometara, barem ne izvan drag staze. COPO modeli standardno su opremljeni Hoosier slick gumama jer je riječ o čistokrvnom trkaćem stroju koji postoji isključivo radi jednog cilja: da prođe četvrt milje što je brže moguće.
U eri elektrifikacije i hibridnih automobila, ovakav Camaro zvuči kao posljednji buntovnik mehaničkog doba: grmi, vibrira i troši gorivo kao manja jahta, ali utjelovljuje sve ono zbog čega su ljubitelji benzina zavoljeli automobile.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....