BIZARNO ali PRAKTIČNO

Ne nije šala ni Photoshop: Ovi kombiji se zaista prodaju, evo i objašnjenja zašto

Verzija o kojoj je riječ zove se ‘Back to Back‘ i zapravo se sastoji od dva prednja dijela Jumpera koji su spojeni u jedno

Citroën Relay (Jumper) Back-to-Back

 Citroën konfigurator
Verzija o kojoj je riječ zove se ‘Back to Back‘ i zapravo se sastoji od dva prednja dijela Jumpera koji su spojeni u jedno

Kada pogledate ovu fotografiju vjerojatno vam neće biti jasno o čemu se tu radi. Ne nije fotomontaža ili šala, Citroën zaista prodaje ovakav Jumper, a kombi ima dvije kabine, dva motora i dva mjenjača. No zašto bi itko ovako nešto kupio i čemu služi?

A ako postoji nešto po čemu su gospodarska vozila poznata, to je njihova prilagodljivost. Kombiji, bez obzira na veličinu, nude se u mnoštvu izvedbi koje se mogu konfigurirati za sve vrste poslova uključujući prijevoz putnika i tereta, ali i nadograditi kako bi postali kamperi, vozila hitne pomoći, kiperi, vozila za prijevoz automobila, mobilni kranovi i još štošta, no na cesti ipak nećete vidjeti ovakve verzije. Ipak, svrha njihovog postojanja je praktična i objašnjenje je jednostavno.

image

Citroën Relay (Jumper) Back-to-Back

Citroën konfigurator

Verzija o kojoj je riječ zove se ‘Back to Back‘ i zapravo se sastoji od dva prednja dijela Jumpera koji su spojeni privremenim okvirem koji je dovoljno jak da ih drži zajedno koliko god je potrebno. Ono što je najzanimljivije je da je svaka od dvije kabine potpuno funkcionalna i svaka se može voziti, no to nije svrha ove neobične konstrukcije. Ona je, naime, nastala isključivo radi logistike, odnosno uštede u transportu.

Razlog zašto ovaj Citroën Jumper postoji su komercijalni kupci, kao što su proizvođači kampera. Oni az svoje nadogradnje često koriste samo prednji dio svojih kombija i ne treba im ostatak karoserije i šasije. Budući da im je potreban samo prednji dio, neki ih proizvođači prodaju kao "dupliće", omogućujući tim tvrtkama da kupe dva vozila u jednom bez dijelova koji im nisu potrebni. Dvije kabine su spojene iz razumljivog razloga, naime tako ih je moguće izvesti iz pogona i odvesti na kamion za transport vlastitom snagom, bez potrebe za korištenje dizalica i druge mehanizacije.

image

Citroën Relay (Jumper) Back-to-Back

Citroën konfigurator

Kada kupac primi vozilo (vozila), može razdvojiti dvije kabine, i tako dobiti osnovu za izgradnju dva kampera. Ovaj Jumper ‘Back to Back‘ temelji se na nedavno ažuriranom modelu velikog kombija marke Citroën. Dolazi s osnovnom opremom, uključujući neobojeni prednji odbojnik, 15-inčne čelične naplatke, halogena svjetla, klima uređaj i 5-inčni multimedijski zaslon. Ispod haube svake kabine nalazi se 2,2-litreni BlueHDi četverocilindrični turbodizelski motor koji razvija 140 KS koji je spojen s ručnim mjenjačem od 140 KS.

image

Citroën Relay (Jumper) Back-to-Back

Citroën konfigurator

Potražili smo ovu verziju na hrvatskoj internetskoj stranici Citroëna ali je nismo uspjeli pronaći. Međutim, moguće ju je pronaći na web stranici Citroën UK (na britanskom tržištu prodaje se kao Citroën Relay). Ovaj kombinacija košta 36.018 funti, što je ekvivalent oko 42.000 eura. Za kraj spomenimo i da Citroën nije jedini koji nudi ovu neobičnu konfiguraciju. Isto radi primjerice Peugeot s Jumperovim blizancem Boxerom, ali i Renault s Masterom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. prosinac 2025 12:18