KUPCI TO ŽELE

Nema više Ženeve, Frankfurta... Auto saloni izumiru, ali istraživanje pokazuje da je to velika greška

Auto saloni još uvijek imaju veliki utjecaj, ali publike koja ih doživljava iz prve ruke ima sve manje, a za to je kriva i autoindustrija

Ženevski međunarodni sajam automobila, 2019.

 Profimedia
Auto saloni još uvijek imaju veliki utjecaj, ali publike koja ih doživljava iz prve ruke ima sve manje, a za to je kriva i autoindustrija

Veliki auto saloni, nekoć središta blještavih svjetskih premijera, danas izumiru. U Švicarskoj više nema legendarnog Ženevskog autosalona koji se održavao od 1905. godine, u Njemačkoj je tradicionalni Frankfurtski salon pretrpio preobrazbu i preseljen je u München, govori se ukidanju auto salona u Detroitu, aslični trendovi bilježe se i u drugim velikim gradovima, gdje automobilske firme često preskaču sajmove zbog troškova i logistike.

Ipak, novo istraživanje sugerira da je prijevremeni oproštaj od salona možda velika pogreška. Studiju, koju je proveo institut Clarify Group, naručili su organizatori auto salona u New Yorku, Los Angelesu i Kanadi, a rezultati jasno pokazuju da izložbe automobila i dalje snažno utječu na odluke kupaca.

image

Salon automobila u Ženevi

Profimedia

Unatoč sve manjem broju posjetitelja, primjerice, Detroit Motor Show 2025. godine privukao je tek 275.000 ljudi, naspram 774.000 u 2019., gotovo 40 posto posjetitelja planira kupiti novo vozilo u roku od 12 mjeseci nakon posjeta salonu. Čak 68 posto njih namjerava to učiniti unutar dvije godine. To znači da su posjetitelji gotovo tri puta skloniji kupnji novog automobila u odnosu na prosječnog potrošača.

Zanimljivo je da samo 37 posto ispitanika dolazi na salon s izričitom namjerom da istraži modele prije kupnje, iako 84 posto priznaje da im je posjet pomogao pri donošenju konačne odluke. Više od polovice onih koji su planirali kupnju unutar godinu dana nakon posjeta, njih 58 posto, nastavilo je istraživanje na internetu, dok je 55 posto otišlo u salon automobila, a 39 posto i na probnu vožnju. Gotovo trećina, točnije 28 posto, nakon toga je doista kupila novi automobil koji ej vidjela na salonu.

image

Salon automobila u Ženevi

Profimedia

Glavni motiv posjetitelja ostaje isti kao i desetljećima prije, čak 80 posto dolazi kako bi vidjelo najnovije modele i marke. No, upravo u tome leži i najveći problem: mnogi proizvođači posljednjih su godina smanjili svoje nastupe ili potpuno izostali s određenih sajmova. Prema istraživanju, 23 posto posjetitelja zbog toga je razmotrilo kupnju druge marke, a 20 posto ih je izgubilo interes za marku koja se nije pojavila. Drugim riječima, odsutnost s velikih sajmova može izravno utjecati na prodaju.

Postoji ipak tračak optimizma, mlađi posjetitelji, osobito generacija Z, pokazuju veću sklonost preporučivanju auto salona prijateljima i obitelji. Oni su 1,5 puta skloniji širiti pozitivno iskustvo i smatraju salone dobrim načinom da se doživi automobil uživo.

image

Salon automobila u Ženevi

Profimedia

Predsjednica Los Angeles Auto Showa, Terri Toennies, istaknula je da "auto saloni i dalje igraju vitalnu ulogu u putu kupca", dok je predsjednik Clarify Groupa, Darren Slind, dodao kako "rezultati opovrgavaju zastarjelu pretpostavku da su potrošači izgubili interes za izravna automobilska iskustva".

Ipak, ne ide sve u prilog salonima. Iako 40 posto posjetitelja planira kupnju, ukupna posjećenost je gotovo prepolovljena. Usporedimo li brojke, 40 posto posjetitelja u Detroitu 2019. značilo je više od 300.000 potencijalnih kupaca, dok ta brojka danas iznosi tek oko 110.000. Auto saloni, dakle, još uvijek imaju veliki utjecaj, ali publike koja ih doživljava iz prve ruke ima sve manje, a za to je kriva i autoindustrija zbog svojih izostanaka i skromnijih nastupa na salonima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
30. studeni 2025 04:52