Motor koji je desetljećima pokretao milijune europskih automobila danas ima potpuno novu, neočekivanu namjenu. Umjesto gradskih prometnica i autocesta, legendarni 1.9 TDI završio je u vojnoj službi, ugrađen u njemačko oklopno vozilo ili laki tenk Wiesel 2. Ironično, pogonska jedinica koju su strogi ekološki propisi praktički izbacili iz osobnih automobila, pronašla je novo mjesto u svijetu moderne vojne tehnike.
U civilnom sektoru, sve stroži propisi o emisijama štetnih plinova označili su kraj jedne ere za dizelske motore stare škole. Među njima i slavni 1.9 TDI Volkswagen grupe, motor koji je bio sinonim za pouzdanost, izdržljivost i nisku potrošnju goriva. Iako je danas nezamisliv u novim osobnim vozilima, njegova robusnost pokazala se idealnom za potpuno drukčije uvjete korištenja.
Proizvodnja 1.9 TDI motora završila je 2009. godine, ali njegov ugled ostao je netaknut. Ugrađivan je u brojne modele Volkswagen grupe, poput Audija A3, Seata Leona, Škode Octavije i Volkswagena Golfa, kao i u više od šesnaest drugih modela. Različite izvedbe, snage od 75 do 160 KS, omogućile su mu primjenu u gotovo svim klasama vozila.
Upravo zbog tih osobina Rheinmetall je za Wiesel 2 odabrao provjerenu tehnologiju. Tenk koristi verziju motora s 110 KS i 235 Nm okretnog momenta, povezanu s četverostupanjskim ZF automatskim mjenjačem. Prethodnu generaciju, Wiesel 1, pokretao je Audijev 2,1-litreni turbo petcilindraš, no 1.9 TDI se pokazao praktičnijim i učinkovitijim rješenjem.
Iako Wiesel 2 postiže maksimalnu brzinu od oko 80 km/h i na zahtjevnom terenu troši do 40 litara goriva na 100 kilometara, u vojnim uvjetima presudni su pouzdanost, jednostavno održavanje i otpornost. Upravo su to osobine koje su 1.9 TDI učinile legendom.
Ovaj motor ostavio je dubok trag u automobilskoj industriji kao jedan od prvih dizelskih motora s izravnim ubrizgavanjem koji je nudio performanse usporedive s benzinskim motorima, uz znatno nižu potrošnju. Iako nikada nije bio poznat po uglađenom zvuku, njegova trajnost učinila ga je kultnim — a njegova nova vojna uloga samo potvrđuje zašto ga mnogi smatraju najboljim dizelskim motorom svih vremena.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....