ISTRAŽIVANJE

Pedeset nijansi sive: Automobili u Europi većinom su nevjerojatno dosadnih boja, a postoji razlog

Boje automobila možda ne definiraju karakter, ali svakako odaju nešto o kolektivnoj svijesti kontinenta

Boje automobila, ilustracija

 Dreamstime
Boje automobila možda ne definiraju karakter, ali svakako odaju nešto o kolektivnoj svijesti kontinenta

Ako vam se čini da su europske ceste postale jednolična povorka sivih, crnih i bijelih automobila, niste u krivu. Najnoviji podaci Jato Dynamicsa potvrđuju ono što oko već dugo primjećuje, da europski vlasnici automobila masovno bježe od živih boja. U pet najvećih tržišta u Europi, gotovo 70 posto novih automobila dolazi u sivoj, bijeloj ili crnoj boji.

image

Boje automobila

Siva kao dominantna boja drži udio od 27,3 posto svih novoregistriranih automobila, što je čini uvjerljivo najpopularnijom. Slijede bijela s 22 posto i crna s 18 posto, dok sve ostale boje zajedno čine tek nešto oko trećine tržišta. Plava je na četvrtom mjestu s 12,1 posto, a potom dolaze crvena (7,4 %), srebrna (5,4 %) i zelena (2,8 %). Uvjerljivo najmanje zastupljene su žuta, zlatna, roza i druge „hrabre“ nijanse koje vrlo rijetko viđamo na europskim prometnicama.

image

Boje automobila, ilustracija

Dreamstime

No, postoje i iznimke. Fiat 500, poznat po svom urbanom i emocionalnom dizajnu, uspijeva probiti monotoniju. Samo 2 posto kupaca bira sivu boju za ovaj model, dok je čak 12 posto prodanih primjeraka žute boje, isto toliko i zlatne. Crvena (8 %), plava (7 %) i roza (3 %) također su iznadprosječno zastupljene. Slična priča je i s novim Renaultom 5, koji se pokušava nametnuti kao razigrana, nostalgična alternativa dosadi s živim bojama.

Dakle, čini se da su jedini automobili koji se „usude“ biti veseli, upravo oni koji to i marketinški naglašavaju. No čak i tada, većina kupaca često odabere neutralne boje, bez obzira na ponuđenu paletu boja.

image

Boje automobila, ilustracija

Dreamstime

Istraživanje se dotaknulo i unutrašnjosti vozila. Tako saznajemo da u Njemačkoj i Velikoj Britaniji vlada interes za luksuz, pa je 57 posto Nijemaca i 53 posto Britanaca spremno doplatiti između 500 i 1000 eura za sjedala presvučena kožom. Nasuprot tome, 85 posto Španjolaca, kao i velika većina Talijana i Francuza, ostaje pri klasičnoj tkanini, smatrajući je sasvim zadovoljavajućim i financijski prihvatljivijim rješenjem.

Dakle, što nam sve to govori? Da su Europljani, barem kad je riječ o bojama automobila, konzervativniji nego što žele priznati. Boje automobila možda ne definiraju karakter, ali svakako odaju nešto o kolektivnoj svijesti kontinenta. Dok su neki spremni razveseliti prometnu svakodnevicu žutim Fiatom 500 ili zelenim Renaultom 5, većina i dalje radije bira boje koje ne upadaju u oči i, što ej još važnije, jamče lakšu prodaju vozila kasnije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. prosinac 2025 16:19