AUTOMOBILSKO BLAGO

TOP 20 IZGUBLJENIH ILI ZABORAVLJENIH AUTOMOBILA PO ŠTAGLJEVIMA I OTPADIMA koji su nalaznike učinili milijunašima!

RM Sotheby's

 

Pronalazak rijetkog automobila u štali, koliko god to ludo zvučalo, zapravo i nije tako rijedak slučaj, a mnogima su takvi događaji i mijenjali živote, pogotovo ako su automobili kasnije na aukcijama postizali milijunske iznose. Najčešće je riječ o zaboravljenim i napuštenim rijetkim modelima za koje obitelji nisu ni znale da ih posjeduju ili nisu znali pravu vrijednost modela. Uz to, postoje i mnoge nevjerojatne priče vezane uz sami pronalazak rijetkih modela. Neke su tako otkopavali iz dvorišta kuća (Ferrari Dino o kojem će biti više riječi u tekstu), neki su sastavljeni od dijelova, a pojedini primjerci bili su odavno otpisani prije nego što ih se igrom slučaja pronašlo (primjerice Mustang iz filma Bullitt).  Ovim putem donosimo čak 20 najluđih pronalazaka uz koje se uistinu vežu impresivne priče. Vjerujemo kako ćete i vi, nakon što pročitate tekst, ako imate neku staru garažu ili štalu otići provjeriti stanje...Sretno! A sada se zavalite i uživajte u ovim pronalascima...

1) Mercedes-Benz 300SL u vrtu na Kubi

Piotr Degler – www.carrosdecubabook.com
 

Priča o pronalasku ovog automobila dosta je zanimljiva. Dok su neki automobili pronađeni potpuno slučajno, ovaj model otkriven je zbog glasina koje su došle do fotografa automobila Piotra Deglera. Postojala je naime priča o zalutalom Mercedesu 300 SL koji je napušten negdje na Kubi. Opremljen fotoaparatom, Piotr kupuje avionsku kartu i slijeće na Kubu. Možda ni sam nije vjerovao da će pronaći spomenuti model - no to se ipak dogodilo! Mercedes je nažalost ipak imao previše nedostataka za restauraciju što se može vidjeti i sa slika.

2) Dodge Charger Daytona u štali u Alabami

MOTORTREND1
 

Charlie Lyons, restaurator automobila koji je u posjeti Alabami došao kupiti Chevelle iz 1970. godine vjerojatno nije mogao ni sanjati da će u štali pored ugledati rijetki Dodge Charger Daytona, model iz 1969. godine koji je proizveden u samo 503 primjeraka.

MOTORTREND
 

Vlasnik je ovaj model čiju pravu vrijednost nije ni znao imao od 1974. godine, pa su tako prednja sjedala izgrizle različite životinje, a cijeli automobil bio je pun trave i izmeta...Očekivano, model je završio na aukciji 2016. godine, a novi vlasnik keširao je 80 tisuća eura.

MOTORTREND
 

3) Ferrari Dino zakopan u vrtu kuće u Los Angelesu!

Larry Sharkey Los Angeles Times
 

Još jedna jako zanimljiva priča dolazi iz Los Angelesa. Godina je 1974., a jedan gospodin ulazi u osiguravajuću kuću i prijavljuje kako je njegov 2 mjeseca star Dino 246GTS ukraden ispred restorana u kojem je večerao. Policija provjerava priču koja drži vodu, a vlasnik dobiva svoje novce nazad. Četiri godine kasnije, djeca koja su se igrala u dvorištu kuće otkrivaju karoseriju pod rukama. Nije dugo trebalo da se shvati da je riječ o spomenutom ukradenom Ferrariju. Osiguranje ga je brzo stavilo na aukciju, a zanimljivo je kako je kupac automobil u potpunosti uredio i kao šećer na kraju stavio registarske pločice na kojima piše: "DUG UP - no joke".

4) Shelby Daytona Cobra sakrivena u skladištu u Kaliforniji

Michael Furman Historic Vehicle Association
 

Bizaran slučaj vezan je uz prvu Shelby Daytonu Cobru! Naime, nakon bogate trkaće povijesti i postavljanja niza brzinskih rekorda, Shelby prodaje ovaj model Jimmu Russellu, vlasniku kompanije Russkits. Ključevi se dalje prebacuju do ekscentričnog 26-godišnjeg glazbenog producenta Philla Spectora koji ga je krenuo voziti po Los Angelesu. Ipak, njegov odvjetnik sugerirao mu je da se riješi ovog modela zbog niza prometnih kazni koje je dobivao. Spector prodaje automobil svojem tjelohranitelju, koji dalje prosljeđuje automobil svojoj kćeri Donni O'Hari. Ovdje priča postaje nevjerojatna. Ona je naime ovaj automobil odlučila ostaviti na skladištu! Zašto? Nitko ne zna...Ponude za automobil pristizale su iz svih smjerova, a čak je i gospodin Shelby došao zamoliti vlasnicu da mu proda automobil.

Michael Furman Historic Vehicle Associatio
 

Bezuspješno - nije mu htjela ni otvoriti vrata. Automobil je tako stajao na skladištu od 1971. do 2000. godine. Tada je kolekcionar i bivši kirurg Frederick Simeone uspio nagovoriti O'Haru da proda automobil za visokih 3 milijuna dolara! Ipak, Simeone ističe kako su događaji nakon prodaje bili uistinu mračni. Naime, nakon potpisivanja svih papira za prodaju, Donna izvršava samoubojstvo, a novce ostavlja svojoj majci. U tom trenutku, kada je postalo jasno da automobil ipak postoji, krenuli su se javljati i drugi zainteresirane strane iz autoindustrije...Danas automobil i dalje stoji u Simeoneovom muzeju u Philadelphiji...

 

5) Ferrari 250GT SWB California Spyder u vlasništvu francuskog transportnog mogula

RM Sotheby's
 

Francuski transportni mogul Roger Baillon imao je 50-ih godina prošlog stoljeća san o otvaranju muzeja automobila s klasičnim automobilima. Ipak, financije nisu bile u skladu sa snovima, pa je tako oko 50 od svojih 200-tinjak modela morao prodati, dok je većina završila na imanjima koja je imao u blizini rodne kuće u Francuskoj. Na modele su već gotovo svi zaboravili, no 2014. godine u štali je otkriven je dio kolekcije od čak 59 vrlo rijetkih klasičnih automobila.

RM Sotheby's

Ipak, prava zvijezda bio je rijedak Ferrari 250GT SWB California Spyder pronađen ispod gomile magazina.

RM Sotheby's
 

Prodan je 2015. godine za vrtoglavih 16,3 milijuna eura!

6) Ferrari 166MM u Arizoni

CHRONICLE LANCE IVERSEN
 

Jedan od prvih Ferrari modela, 166MM iz 1950. godine nije se ni nudio za tržište SAD-a, no pronađen je u Arizoni. Naime, vlasnik je zamolio svog prijatelja da za njega kupi ovaj rijedak model (samo 25 ih je proizvedeno). Detalji o tome kako je automobil završio u dvorištu nije poznato, no poznato je da je novi vlasnik platio čak milijun dolara za ovaj model, unatoč tome što je godinama bio napušten i u poprilično lošem stanju...

Ron Kimball
 

7) Trkaći Ferrari 250 GTO napušten na prikolici

LAT Photographic
 

Ovaj kultni model svoj životni put započeo je debitiranjem na Goodwoodu 1962. godine. Nakon toga proveo je dvije godine na trkaćim stazama. Godine 1970. bilo je moguće iznajmiti ovaj model na stazi u Ohiou. Zbog nepoznatog razloga nakon dvije godine ostao je parkiran na prikolici u polju nedaleko staze, a tamo je ostao više od jednog desetljeća. Tek onda je krenula restauracija koja je odrađena u Švicarskoj...

LAT Photographic
 

8) Prašnjavi Bugatti Type 57S u garaži britanske obitelji

Bonhams
 

Ovaj rijetki primjerak fenomenalnog dizajna bio je u vlasništvu doktora Harolda Carra koji ga je kupio 1955. i vozio ga oko 5 godina nakon čega ga je pospremio u garažu. Bugatti je tamo proveo sljedećih 49 godina! Doktorova obitelj nakon njegove smrti je naslijedila automobil kojeg su prodali na aukciji Bonhamsa i to za visokih 3,4 milijuna dolara!

9) Citroën TPV prototipovi izrađeni prije rata

Citroen
 

Citroën je 1935. godine krenuo s razvojem ekonomičnog modela (kodnog imena TPV - "jako mali automobil"). Izrađeno je 250 prototipova, no početkom Drugog svjetskog rata čelni ljudi kompanije tražili se da se isti unište. Ipak, izgleda kako nisu svi slušali naredbe. Vjerovalo se kako su samo dva primjerka preživjela, no 1994. godine otkrivena su još 3 modela koja su se "skrivala" na tavanu kuće uz trkaću stazu u mjestu La Ferté-Vidame. Vrlo brzo su se pridružili službenoj kolekciji francuskog proizvođača u Parizu...

10) Jedinstvena Ferrari Daytona pronađena u Japanu

RM Sotheby's
 

Ferrari je proizveo samo pet 365GTB/4 Daytona s aluminijskom karoserijom, od kojih su četiri bile namijenjene za trkaće staze, dok je tek jedna bila cestovna verzija. Upravo je taj primjerak pronađen u Japanu prošle godine. No, krenimo redom - nakon što je proizveden 1969. godine, kupuje ga Luciano Conti, osnivač časopisa Autosprint i prijatelj samog Enza Ferrarija.

RM Sotheby's
 

Automobil dvije godine kasnije dolazi u salon u Japanu 1971. godine. Tada nekoliko puta mijenja vlasnike (bio je i zvijezda jednog japanskog automobilskog časopisa) prije nego ga oko 1980. godine kupuje Makoto Takai.On ga odlučuje ostaviti u garaži nekoliko desetljeća...

RM Sotheby's
 

Nakon pronalaska je, kako to obično biva, završio na aukciji, i to u ovakvom, "nesređenom" stanju, ali sa samo 35,400 kilometara na brojčaniku. Aukcijska kuća RM Sotheby's bila je zadužena za prodaju, a automobil je, baš kao i prema očekivanjima, prodan za visokih 1,8 milijuna eura!

RM Sotheby's

11) Prototip Land Rovera u polju nedaleko Birminghama

Jaguar Land Rover
 

Ovaj primjerak - prototip Land Rovera započeo je svoj "životni put" debitiranjem pod svjetlima reflektora na salonu automobila u Amsterdamu 1948. godine. Registriran je tek 7 godina kasnije, a poslužio je prvo kao "radni stroj" za obavljanje poslova u polju u Walesu.

Jaguar Land Rover
 

Zadnji put je viđen u pogonu 60-ih godina, a tada mu se gubi svaki trag...sve dok nije pronađen u polju nedaleko Birminghama prije nekoliko godina. 2016. godine kupuje ga sama kompanija Land Rover čiji su ljudi odlučili da će svoj prototip dovesti u originalno stanje. I sami priznaju kako će to biti iznimno težak zadatak s obzirom na stanje, no sigurni smo kako će krajnji rezultat biti impresivan...

12) Ford Mustang iz filma Bullitt

Kevin Marti
 

Vjerujemo kako ste svi gledali kultni film Bullitt sa Steveom McQueenom u glavnoj ulozi. Scena natjeravanja po San Franciscu svakako je među omiljenim svim ljubiteljima automobila. Ovaj film učinio je dodatno je ojačao poziciju Mustanga, a za potrebe snimanja koristila su se dva modela - glavni i "stunt" automobil. Upravo se "stunt" automobilu nakon snimanja gubi trag, budući da je poslan na otpad. Tako je bilo gotovo 50 godina, sve dok se na meksičkom otpadu nije pojavio hrđavi Mustang...Sunce i loši uvjeti napravili su dosta štete, a automobil nije imao motor. Dodatni slojevi boje na karoseriji otkrivaju kako je automobil vjerojatno imao i "život" nakon filma. Ipak, restaurator Ralph Garcia posumnjao je da bi mogla biti riječ o modelu iz filma, što su potvrdili broj šasije i Kevin Marti, specijalist za Ford modele. Restauracija je već u tijeku...

Kevin Marti

13) Miura S u štali pored New Yorka

Hollywood Wheels
 

Zaboravljena štala u okolici New Yorka - da, u takvom okruženju je pronađena ova Lamborghini Miura S iz 1967. godine. Prijašnji vlasnik ostavio je ovaj kultni Lamborghini (po mnogima još uvijek najljepši model talijanskog proizvođača) koji je mirovao čak 30 godina! Na automobilu su još uvijek originalne gume i kazeta Rolling Stonesa! A sve je počelo kada je na oglasniku osvanuo oglas za "Miuru SS". Takav model naravno ne postoji, no potencijalni kupac bio je zainteresiran pa je nastavio s pitanjima (budući da oglas nije imao slike). Provjerom broja šasije i samim dolaskom u štalu uvjerio se kako je riječ o Miuri S iz 1967. godine. Vlasnik je bio bivši broker s Wall Streeta. Unutar 12 sati automobil je kupljen. Nakon toga Miura je u ovakvom stanju izložena u galeriji. Za nekoliko mjeseci ovaj primjerak trebao bi se naći na aukciji gdje je očekivana cijena 1,5-2,2 milijuna dolara.

14) Jedinstveni Mercedes 500K

 

Rudi Caracciola vozio je za Mercedesov tim u 30-im godina, a nakon trostruke pobjede na europskim prvenstvima Mercedes je za njega napravio izradio posebnu verziju modela "One of one" 500K "Roadster Limousine".

DAIMLER AG
 

Elegantni model iz 1935. godine nekako se našao na otpadu u Los Angelesu! Pronašao ga je Rudi Klein sa svoja dva sina, a procjenjuje se bi model mogao vrijediti i više od 10 milijuna dolara!

DAIMLER AG

15) Napuštena Miura u garaži hotela Hilton u Ateni

 

Ova Lamborghini Miura P400S iz 1969. godine bio je poklon milijunaša Aristotlea Onassisa grčkom pjevaču Stamatisu Kokotasu. Kada je V12 motor nakon nekog vremena trebao servisiranje, to je očito bio prevelik zalogaj za Kokotasa.

 

 

Tako je auto nažalost odstajao 30 godina u garaži hotela Hilton u Ateni. Kada se hotel rekonstruirao, automobil je pronađen nakon čega je poslan u London na aukciju.

 

16) Mercedes 300 SL Gullwing u skladištu

Rudi Koniczek
 

Restaurator Rudi Koniczek 2011. godine u skladištu u Santa Monici pronašao je pravu poslasticu - Mercedes 300 SL Gullwing iz 1955. godine. Riječ je o modelu kojeg je prijašnji vlasnik dobio 1955. godine kao poklon za diplomu (dosta dobar poklon moramo priznati). Ipak, kada su se javili problemi s mjenjačem 70-ih, nakon čega je ostao parkiran u garaži čak 40 godina. Pored automobila bile su kutije i stari kompjutori. Koniczek je otkupio automobil, a kada odradi restauraciju automobil bi mogao biti prodan za čak 5,5 milijuna eura.

17) Auto Union Type-D Grand Prix otkupljen u dijelovima od Sovjetskog Saveza

 

Ovaj iznimno rijedak Auto Union Type-D Grand Prix automobil jedan je od najimpresivnijih modela koji su pronađeni na ovaj način. Priča je počela kada je bračni par Paul i Barbara Karassik upoznali restauratora u Poljskoj ranih 70-ih godina od kojeg su čuli glasinu da je nekoliko trkaćih modela Auto Uniona još uvijek "leži" na nepoznatim lokacijama u Rusiji. Tada kreće "lov" koji je trajao godinama. Koristeći svoje znanje ruskog, Karassik dolazi do različitih ljudi u tadašnjem Sovjetskom Savezu. Malo po malo uspijeva doći do originalnog motora i dijelova šasije gore spomenutog modela. Potragu nastavlja, a ubrzo dobiva i "dojavu" jednog servisera nakon koje pronalazi čak 19 dijelova na jednom mjestu.

 

Sve dijelove kupili su putem vladinog predstavnika od Sovjetskog Saveza i prebacili ih u SAD. Tada kreće proces restauracije pod okriljem specijalista Crosthwaite & Gardiner. Procjenjuje se da model danas vrijedi oko 7 milijuna funti

One of the most beautiful racing cars in the history of motor sport: the Auto Union Type D twin-supercharger racing car dating from 1939 is now back at AUDI AG.

18) Jaguar E-Type Lightweight pronađen u LA-a

Classic & Sports Car
 

Kada je 1998. godine Terry Larson čuo glasine o Jaguaru E-Type Lightweight koji stoji na imanju pilota Howarda Gidovlenka, krenuo je na prvi avion za Los Angeles. Kao što se može vidjeti sa slika, ispod silnih kutija i kućanskog pribora Larson je pronašao jedan od najrjeđih Jaguara E-Type, treći primjerak Lightweight izvedbe s trkaćom povijesti (natjecao se na Sebringu 1963. godine). Gidolvenko je imao u planu voziti 1964. godine, no nije stigao pripremiti automobil. Godinama se nije znalo gdje je automobil, a kada je pronađen, motor i mjenjač bili su izvađeni, a zanimljivo kako je u njemu bila i kaciga kao i račun automobila. Nekoliko godina nakon pronalaska automobil je prodan na aukciji za 1,3 milijuna dolara.

19) Michelotti Jaguar XK140 pronađen na imanju u Belgiji

Bonhams
 

Jedinstveni Michelotti Jaguar XK140 SE Coupe u štali? Da, otkriven je na imanju belgijskog kolekcionara. Vjeruje se kako su izrađena samo tri modela, a s ovim oblikom karoserije ovaj model je jedinstven i samim time je ovo otkriće još impresivnije! Model je nov dostavljen u Francusku 1955. godine sa standardnom karoserijom.

 

Dvije godine kasnije sudjelovao je u prometnoj nesreći. Tada je završio u kod talijanskog majstora Michelottija koji mu je podario novi oblik karoserije kao i unutrašnjost.

Bonhams

Belgijski kolekcionar Mr Schepens kupio ga je 1999. godine za tek 22 tisuće eura. U restauraciju je krenuo sredinom prošlog desetljeća, no nikad ju nije dovršio budući da je umro 2016. godine. Obitelj je tada pozvala aukcijsku kuću Bonhams koja je između ostalog pronašla ovaj jedinstveni model koji je procijenjen na 356 tisuća eura, a zanimljivo kako će sav prihod donirati...

20) BMW M1 iz štale u Italiji

BMW Blog
 

Njemačka auto kuća koja se bavi restauracijom i prodajom klasičnih BMW automobila, Mint Classics, prije dvije godine je došla do impresivnog otkrića. U jednoj talijanskoj garaži pronašli su BMW M1 koji je tamo bio od 1982. godine! Legendarni M model od tada je skupljao prašinu, a ljudi iz Mint Classicsa posebno su se iznenadili kada su otkrili da je prešao tek 7392 kilometra.

BMW Blog
 

Uz to, na autu se nalaze gume koje su ugrađene u tvornici prilikom proizvodnje, što se da iščitati iz DOT-a. Unatoč "dugom snu" auto je i dalje u prilično dobrom stanju te je već krenuo u proces restauracije.

Mint Classics

U Mint Classicssu su na početku procesa napomenuli kako je cilj dovesti automobil u originalno stanje, što su i napravili. Neki od dobro uređenih primjeraka danas se prodaju po cijenama do pola milijuna dolara, pa ne sumnjamo kako će i ovaj, kada ode na aukciju, postići visoku cijenu.

 

Izdvajamo

Iz drugih medija