GARAŽA

VEĆ DANAS KLASICI: ovih deset coupea iz 80-ih i 90-ih zaslužuju status automobilskih ikona

Honda

Po pitanju coupea koji su podizali adranalin ili oduševljavali 80-ih i 90-ih do danas je ostao solidan broj "podsjetnika" mnogih proizvođača koji danas takve, u eri smanjivanje CO2 i sveopćoj elektrifikaciji, nažalost jednostavno više ne rade...

Kada govorimo o klasicima, najčešće se u obzir uzima povijest određenog modela ili određena stavka koja auto čini drugačijim od ostalih. Kriterij je svakako i starost automobila, budući da je potrebno neko vrijeme kako bi automobili ostavili svoj trag i upisali se u "povijesne knjige". I dok su neki modeli nedbvojbeno klasici, poput Ferrarijevog modela 250 GTO koji na aukcijama postiže rekordne cijene, pa nebrojene Alfe, Mercedesi ili Lancije, postavlja se pitanje koji bi se automobili iz 80-ih i 90-ih mogli nazivati klasicima. A njih usitinu ima puno. Prema kvalifikacijama, starodobnim automobilima mogu se smatrati modeli koji zadovoljavaju određene kriterije, a koji su pritom stariji od 30 godina, dok su takozvani "youngtimeri" oni od 20 do 30 godina starosti, jasno ako udovoljavaju kriterijima kao rijeđi primjerci, posebice ako su vezani uz sport.

U toj masi modela, istina, svatko bi mogao sastaviti svojih top pet ili 10 naj, pa smo i mi složili našu listu. No jedan je uvjet da bi bilo koji auto iz 80-ih ili 90-ih danas zadovoljio status legendarnog automobila: mora biti u potpuno izvornom stanju što je danas za primjerice Toyotu Suupru gotovo nemoguća misija. Zahvaljujući ludilu zvanom Brzi i žestoki u 2000. godini, danas je nažalost ostao vrlo malen broj serijskih primjeraka kojima nije podizana snaga ili karoserija "oplemenjena" paketom spojlera....

A klasicima se danas mogu nazvati i sljedeći modeli: BMW e30 (posebno M3) koji je među ljubiteljima automobila rangiran veoma visoko, zatim Toyotini modeli W10 MR2, Supra i AE 86, Hondin CRX te prva generacija Honde NSX koju je vozio i sam Ayrton Senna. "Foxbody" Mustang također se nameće kao jedan od kandidata, iako nije naišao na odobravanje ljubitelja Mustanga i takoreći crna je ovca ili ružno pače iz 80-ih godina kada je izgubio identitet u fantastičnoj povijesti modela Mustang, no čini se da danas postaje sve zanimljiviji (posebice sa 5.0 motorom) upravo zbog toga.

Tu je i treća generacija Mazde RX 7, pa popularna Miata premda je riječ o roadsteru... Lista bi mogla ići u nedogled pa se može ubrojiti i Opel Calibru 2.0 16V Turbo 4x4 ili Alfu GTV 3.0 V6... Kako bilo, velik se broj ljudi s osmjehom na licu prisjeća "legendi" 80-ih i 90-ih, pogotovo danas u doba downsizinga i 1,0-litrenih motora... Što po vama automobil treba zadovoljiti kako bi ga se nazivalo klasikom? Koji su vaši favoriti iz 80-ih i 90-ih godina koje smatrate klasicima i koje bi, kada bi bili u mogućnosti, rado imali u vašoj garaži?

 

Toyota Supra / 1993. - 2002.

 

Honda NSX / 1990. - 2002.

 

BMW Serije 3 (e30) / 1983. -1991.

 

 

Honda CRX / 1987. - 1992.

 

Ford Mustang / 1978. - 1993.

1984 Ford Mustang SVO. Photo Credit: David Newhardt/ Mustang - Forty Years
Wieck
 

 

Mazda RX-7 / 1991. - 2003.

 

Mazda MX-5 / 1989. - 1998.

 

Toyota MR2 / 1989. - 1999.

 

Opel Calibra / 1989. -1997.

 

Alfa Romeo GTV / 1993. - 2004.

 

Izdvajamo

Iz drugih medija