Europljani vole MG. U prvom tromjesečju ove godine, britanska marka rasla je čak 34 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine – 78.505 automobila prodano je u Europi, a cijele prošle godine njih 240.000. Još je bolji rezultat ostvario u Hrvatskoj, premda je na našem tržištu jedva tri godine, od srpnja 2022. Sa 1434 automobila prodanih u 2024., MG je lani zauzeo 16. poziciju najprodavanijih marki na domaćem tržištu, ispred već desetljećima prisutnih proizvođača ka što su Mercedes, Nissan, Seat i Volvo. I to uz najveći rast od čitavih 46 posto.
Čak 62 posto prodaje pritom je činio SUV pod oznakom ZS (883 primjerka u 2024.), čija je druga generacija k nama stigla sredinom studenoga prošle godine. Prekasno, doduše, da uđe u spomenute statistike, ali prema neslužbenim podacima u prvih šest mjeseci novoregistrirana su 52 primjeraka novog ZS.
Osim što izgleda neusporedivo modernije, narastao je čitavih 11 centimetara u duljinu i tri u širinu, uz tri centimetra dulji međuosovinski razmak. Posljedica? U unutrašnjosti je mjesta u izobilju, pogotovo straga gdje sad ima dovoljno mjesta za koljena. Tijesno nije ni za glave, premda je krov centimetar niži nego kod prethodnika (1,64 metra). Jedino je prtljažnik pet litara manji – 443 litre – jer je mjesto u podu zauzela baterija novog hibridnog pogona Hybrid+.
U unutrašnjosti se nije škrtarilo. Materijali su osjetno bolji nego u prvoj generaciji iz 2017., instrumentna ploča je digitalna (18 centimetara, TFT), dok središnji zaslon mjeri lijepa 31,2 centimetra. Škrtarilo se, također, nije ni na prekidačima, pa se odmah osjećate kao kod kuće za upravljačem novog ZS. Pokreće ga napredni hibridni sklop Hybrid+ sa 197 KS i čak 465 Nm, koji do stotke pojuri za kratkih 8,7 sekundi i potegne do krajnjih 168 km/h, a nama je na testu potkraj prošle godine u prosjeku trošio manje od 7 litara. U ponudi je još i 1,5-litreni atmosferski četverocilindraš sa 115 KS i 148 Nm.
Kao benzinac, ZS se nudi od 20.990 eura, koliko stoji osnovni ZS 1.5 sa 115 KS i paketom opreme Standard. Hibrid je sa 197 KS i istim paketom opreme skuplji 2500 eura. Oba već u osnovnoj opremi dolaze s klimom, navigacijom, digitalnom instrumentnom pločom, kamerom i senzorima za parkiranje i čak 14 sigurnosnih sustava. I, dakako, darežljivim jamstvom od 7 godina ili 150.000 km, te prodajno-servisnom mrežom razgranatom diljem Hrvatske.
Ukratko
Novi ZS jedan je od privlačnijih, ali i većih (4,43 m) modela u klasi, a pritom i od starta bogato opremljen
Novi ZS stiže s digitalnom instrumentnom pločom, središnjim zaslonom od 31,2 cm, automatskim mjenjačem...
Zahvaljujući rastu u duljinu za priličnih 11 centimetara, ali i duljem osovinskom razmaku, prostora straga ima dovoljno i za koljena visokih putnika, a tijesno nije ni u prtljažniku od 443 litre
Napredni hibrid od 197 KS osigurava iznimno nisku potrošnju i jako puno užitka u vožnji
Nova, druga generacija hibridnog pogo na Hybrid+, koja je premijeru već rani je proslavila u novom MG 3, sastoji se od provjerenog 1,5-litrenog benzinca sa 102 KS i elektromotora od 136 KS, ko ji energiju crpi iz baterije od, za hibrid priličnih, 1,83 kWh.
Prednost? Britanski SUV gradom uglavnom vozi na struju i u potpunoj tišini, a benzinski motor se uk ljučuje samo kao podrška elektromotoru pri visokim brzinama na autocesti i pu ni bateriju, pa prosječna potrošnja rijetko prelazi 7 litara. Sveukupno je, međutim, riječ o 197 KS i priličnih 465 Nm, pa ne treba čuditi što ZS Hybrid+, unatoč do datnih dvjestotinjak kilograma na račun baterije i elektromotora (1,5 to na ukupno), do stotke stiže za svega 8,7 sekundi - najbrže među hibridima u klasi – što je dijelom zasluga inovativ nog mjenjača s tri stupnja prijenosa (prvi u svijetu hibrida).
Vojska pametnih pomagača
Adaptivni tempomat samostalno prilagođava brzinu
Sustav prati cestu ispred automobila i dok je situacija čista, održava željenu, prije odabranu brzinu. Kad, međutim, otkrije sporije vozilo, nježno smanji brzinu sve dok vozilo ispred ne ubrza ili promijenite voznu traku, pa se ponovo vrati na zadanu brzinu.
Inteligentna svjetla ne zasljepljuju druge vozače
Kad je prekidač za svjetla postavljen u položaj Auto, sustav automatski s dugih prebacuje na kratka svjetla kad otkrije vozilo ispred, da ne bi zaslijepio vozače koji prilaze iz suprotnog smjera. Što je, naravno, iznimno praktično tijekom noćne vožnje.
Učinkovito sprječava neželjeno prestrojavanje
Sustav uz pomoć kamere prati položaj automobila unutar vozne trake i otkrije li namjeru izlaska upozorava vozača zvukom i svjetlosno, kao i vibracijama na upravljaču. Izostane li reakcija, zakreće upravljač da zadrži automobil u traci.
Sam ubrzava i koči tijekom vožnje u sporovozećoj koloni
Kad je uključen adaptivni tempomat, pomoć za zastoje neprestano nadzire brzinu vozila ispred. Otkrije li gust promet ili kolonu pri brzinama ispod 60 km/h, vozač može uključiti TJA. Automobil zatim slijedi vozilo ispred te regulira ubrzavanje, kočenje i upravljanje.
Vidi i vozila koja se od vozača vješto skrivaju u mrtvom kutu
Sustav nadzire mrtve kuteve automobila straga lijevo i straga desno. Ako je drugo vozilo u mrtvom kutu i ne vidi se u vanjskim retrovizorima, upozorava vozača svjetlom na strani na kojoj je vozilo. Pokuša li i dalje promijeniti vozni trak, daje i zvučni signal.
Pomoć pri izlasku unatrag veliki je adut na parkiralištu
Sustav upozorava vozača na vozila koja nailaze s obiju strana pri vožnji unatrag, što je posebno korisno pri izlasku na glavnu cestu s nepreglednog parkirališta. Posebice u situacijama kad se niti na kameri ne vide nadolazeća vozila ili pješaci.
Ograničenja brzine vidljiva su i na instrumentnoj ploči
Prepoznaje razne prometne znakove korištenjem specijalne kamere. Glavni prometni znak potom prikazuje na digitalnoj instrumentnoj ploči ne bi li vozač u svakom trenutku znao trenutačno važeće ograničenje brzine.
Automatsko kočenje reagira kad vozač to ne stigne
Pri brzinama ispod 20 km/h, automobil automatski koči ne bi li izbjegao sudare s drugim automobilima, odnosno kamionima, autobusima, pješacima, biciklistima... Pri većim brzinama smanjuje vjerojatnost, odnosno posljedice nezgode.
MG ZS Classic i dalje u ponudi: Ima što dati, a cijena mu je fantastična
Prethodna generacija, za koju se lani odlučilo čak 883 naših kupaca, i dalje je u prodaji po rijetko viđenoj cijeni – starta od 18.490 eura sa 1,5-litrenim benzincem od 106 KS
Opel Astra, Peugeot 206, Renault Clio... Dug je popis automobila koji su ostali u prodaji i nakon dolaska nove generacije. Posljednji u nizu je ZS, čija se prva generacija iz 2017., osvježena 2021., nakon dolaska druge potkraj prošle godine i dalje prodaje, kao ZS Classic. Sasvim opravdano, jer sa 883 primjerka ZS je 2024. ušao u Top 10 u najvažnijem segmentu na tržištu (B-SUV), koji je lani činio gotovo trećinu svih prodanih automobila u Hrvatskoj. Popularni SUV godinu je, dakle, završio ispred daleko razvikanijih modela - Peugeota 2008, Ford Pume, Opel Mokke i Toyote C-HR.
Osim privlačnom izgledu, uspjeh dijelom duguje i činjenici da je uz dužinu od 4,32 metra i osovine razmaknute 2,59 metara jedan od prostranijih u klasi. Stoga ne čudi što se opušteno sjedi i u drugom redu, mjesta za glave i koljena dovoljno je i za odrasle putnike, a tijesno nije ni u prtljažniku od 448 litara. Unatoč središnjem, na dodir osjetljivom zaslonu, najvažnijim se funkcijama i dalje upravlja klasičnim prekidačima smještenima ispred i oko ručice mjenjača, ali i na upravljaču. Izrada je besprijekorna, a materijali sasvim u skladu sa standardima klase.
U ponudi su ostali jedan motor i dva paketa opreme. Riječ je o provjerenom 1,5-litrenom četverocilindrašu sa 106 KS i 150 Nm, uparenim isključivo s peterostupanjskim ručnim mjenjačem, koji svega 1,2 tone težak SUV do stotke potjera za pristojnih 10,6 sekundi i do krajnjih 175 km/h, a u prosjeku troši svega 6,9 litara prema standardu WLTP. Osim na cesti, ugodno se osjeća i pri povremenim silascima s asfalta budući da je karoserija od tla odignuta lijepa 16,4 centimetra.
Premda ZS Classic starta na samo 18.490 eura, već se u osnovnoj opremi Standard isporučuje s klima-uređajem, tempomatom, diodnim svjetlima, stražnjim parkirnim senzorima i kamerom, krovnim nosačima, električnim prozorima sprijeda i straga, električno podesivim, grijanim i sklopivim vanjskim retrovizorima... Tisuću eura skuplji paket Comfort donosi još i digitalnu instrumentnu ploču, audiosustav sa šest zvučnika, navigaciju, maglenke, senzor za kišu i aluminijske naplatke od 17 cola.
Kao i novi ZS, i ZS Classic dolazi s darežljivim jamstvom od 7 godina ili 150.000 kilometara, ali i razgranatom prodajno-servisnom mrežom s 14 partnera diljem Hrvatske.
Svijetle točke ZS Classica
Kvalitetni materijali
Kožom presvučeni upravljač ima svaki ZS Classic, a u skupljem paketu Comfort dolazi i sa središnjim zaslonom od 18 centimetara te umjetnom kožom presvučenim grijanim prednjim sjedalima (vozačevo je još i dodatno podesivo na struju).
Veliki prtljažnik
Prtljažnik već u osnovnom položaju proguta priličnih 448 litara, dovoljno za cijelu obitelj, a s preklopljenim naslonima stražnjih sjedala čak 1166. Uz to, iskoristivost mu povećava djeljiv naslon stražnjih sjedala (60:40) dio serijske opreme ZS Classica.
Digitalni instrumenti
Premda u osnovnom izdanju Standard ima analognu instrumentu ploču, bogatiji paket Comfort donosi digitalnu, ali i povezivanje s pametnim telefonima putem Android Auta i Apple CarPlaya.
Aluminijski naplaci
U bogatijem paketu opreme Comfort, uz električnu parkirnu kočnicu, senzor za kišu i maglenke, isporučuju se i aluminijski naplaci od 17 cola. U ponudi je i šest boja – bijela bez doplate, ostale za 500 eura.
Mreža distributera
• Grand Auto Jankomir, Ljubljanjska avenija 2, Zagreb • Autokuća Štarkelj, Ukrajinska ulica, Zagreb • Grand Auto Split, Kralja Stjepana Držislava 18, Split • MG Motor Betil, Osječka 52, Rijeka • Aitocentar Kos, Cehovska 18, Varaždin
• Atenza Osijek, Sv. L. B. Mandića 31d, Osijek • Atenza Pula, Industrijska 15b, Pula • Karić Automobili, Rakovac 60, Karlovac • Auto kuća Cindrić, Zagrebačka cesta 49b, Sisak • Auto Centar Bišćan, Dubrovčan 17d, Dubrovčan
• Auto Centar Poreč, Mate Vlašića 24, Poreč • AK Jerković, Poduzetnička zona 12, Opuzen • Auto Novaković, Zagrebačka 269, Slavonski Brod • RB Auto, 159. brigade 10, Zadar • Grand Auto Sesvete – servis, Ljudevita Posavskog 29, Sesvete
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s MG Motor
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....