Deset godina na tržištu, dva dotjerivanja, čak pet titula najprodavanijeg automobila među privatnim kupcima i ukupno više od 15.000 vlasnika u Hrvatskoj. Rijetki se modeli na domaćem tržištu mogu usporediti s Vitarom, automobilom koji se pojavio još daleke 1988. i zajedno s Toyotom RAV4 pokrenuo danas sveprisutnu klasu Sport utility vehicles (SUV).
Pritom je ključni model japanskog proizvođača u Hrvatskoj zaslužan za polovinu ukupne prodaje u 2024., kao zajedno Swift, S-Cross, Ignis i Swace. Prodano ih je, naime, čak 2038, što mu je bilo dovoljno za drugo mjesto na ljestvici najprodavanijih modela među privatnim kupcima i četvrto među poslovnim.
Danas je na tržištu četvrta generacija, predstavljena 2015. i dotjerana 2020., kad je stigao 1.4 Boosterjet, te u travnju prošle godine, kad je dobila novi prednji odbojnik bez svjetala za maglu, dvobojne aluminijske naplatke, na dodir osjetljivi središnji zaslon od 22,8 centimetara i napredni sustav pomoći vozaču Dual Sensor Brake Support II.
Premda je, dakle, riječ o deset godina starom modelu, to se izvana uopće ne primjećuje. Vitara izgleda moderno kao i većina današnjih automobila, pogotovo u tamnoplavoj boji i s aluminijskim naplatcima od 17 cola.
Kao i dosad, 4,19 metara dug SUV nudi iznenađujuće puno prostora, i to ne samo na prednjim sjedalima, nego i straga, gdje zahvaljujući dovoljno mjesta za glave i koljena opušteno sjede i viši od 190 centimetara. Tajna je, dakako, u prilično uspravnim sjedalima i karoseriji visokoj priličnih 160 centimetara. Tijesno nije ni u prtljažniku, koji proguta za klasu sasvim pristojne 362 litre, a s preklopljenim naslonom stražnje klupe čak 1119.
Uređenje je i dalje klasično, s analognom i preglednom instrumentnom pločom, brojnim prekidačima i masivnom ručicom automatskog mjenjača.
Novost je u središnji od tri ventilacijska otvora smještena kamera za prepoznavanje umora i u otvor ispod nje ugrađen središnji zaslon od 22,8 centimetara. Bilo bi, doduše, poželjno da je ugrađen na vrh središnjeg grebena, ali većinom ključnim detaljima ionako se rukuje klasičnim prekidačima, pa to i ne predstavlja osobiti problem. Pritom reagira munjevito, a u plitkim se izbornicima lako snaći i uopće ne traže privikavanje (telefon, navigacija i mediji).
Za razliku od prethodnih generacija, čiju je unutrašnjost godinama narušavala jeftina, tvrda plastika, Vitara sad djeluje znatno otmjenije, u prvom redu zahvaljujući presvlakama na sjedalima i oblogama na vratima od umjetne brušene kože, mekanoj plastici s gornje strane armature i detaljima od plastike koja podsjeća na aluminij (prstenovi oko ventilacijskih otvora, umetak na upravljaču i oko ručice mjenjača...). Nove su, također, i brtve na vratima, pa nema više jeftinog zvuka prilikom zatvaranja, a osjetno tiša je i u vožnji.
Vitara se kod nas prodaje isključivo kao blagi hibrid 1.4 Boosterjet sa 110 KS, s ručnim ili automatskim mjenjačem, prednjim ili pogonom na sva četiri kotača AllGrip te četiri paketa opreme (GL, GL+, GLX i GLX+), a cijene kreću od 21.303 eura. Doplate za automatski mjenjač kreću se od 1880 do 2400 eura, dok za pogon na sva četiri kotača valja doplatiti 1769 do 2294 eura. I upravo je automatski mjenjač najveća novost lani dotjerane Vitare.
Pritom je riječ o pravom automatskom mjenjaču s pretvaračem okretnog momenta, a ne o ručnom s robotiziranom ili dvostrukom spojkom, odnosno bezstupanjskom (CVT), koji se sjajno slaže s provjerenim 1,4-litrenim turbobenzincem od 110 KS. Četverocilindrašu ključnu podršku pri kretanju ili pretjecanju pruža u mjenjač ugrađen starter-generator od 14 KS i 53 Nm, pa su reakcije na gas gotovo trenutne, a do stotke stiže za sasvim pristojnih 10,2 sekunde, uz za klasu i više nego dovoljnih krajnjih 195 km/h.
Suzukijev SUV kao stvoren je za opuštenu vožnju i sve češće prometne gužve, premda na udobnost podešen ovjes bez problema podnosi i oštrije ulaske u zavoje, pri čemu valja koristiti iza upravljača ugrađene ručice mjenjača. Također, kraj ručice automatskog mjenjača rotirajući je izbornik pogona s četiri načina rada – Auto (automatski prebacuje pogon i na stražnje kotače kad prokližu), Sport, Snow (snijeg, ranije uključuje stražnje kotače i koristi ESP) i Lock (zaključan središnji diferencijal s raspodjelom 50:50).
Vitara 1.4 Hybrid zadovoljava se sa za automatskim mjenjačem i pogonom na sva četiri kotača opremljeni SUV skromnih 6,5 litara na otvorenoj cesti do 8 litara u gradu i na autocesti, što znači da s jednim spremnikom (47 litara) prelazi lijepih 630 kilometara. Tajna je, dakako, u suzdržanoj težini ispod 1,4 tone, čak i s bogatijim paketom opreme GLX.
Već prošireni osnovni paket GL+, međutim, sadrži automatsku klimu, daljinsko zaključavanje, aluminijske naplatke, krovne nosače, diodna svjetla, zatamnjena stakla, električno podesive i grijane retrovizore, kožom presvučeni upravljač, putno računalo, kameru za vožnju unatrag, aktivni tempomat, grijana prednja sjedala... I svu silu elektroničkih anđela čuvara, od nadzora mrtvog kuta i sprečavanja izlaska iz voznog traka do automatskog kočenja u nuždi s prepoznavanjem motociklista, biciklista i pješaka.
Japanski je proizvođač lani kod nas pokrenuo program vjernosti Suzuki Garant, oblik produženog jamstva koji seže do čak 10 godina. I to besplatno, dovoljno je tek da po isteku tvorničkog jamstva u trajanju od tri godine ili 100.000 kilometara automobil nastavite održavati u ovlaštenoj mreži Suzukija.
Tehnički podaci
Motor turbobenzinski, blagi hibrid
Cilindri/obujam 4/1373 ccm
Snaga 110 KS pri 4400 o/min
Okr. moment 235 Nm pri 2000 o/min
Elektromotor 14 KS/53 Nm
Pogon na sva četiri kotača
Mjenjač automatski (6)
Dimenzije 419 x 178 x 160 cm
Osovinski razmak 250 cm
Prtljažnik 362-1119 litara
Gume 215/55 R17, Fulda Kristall Control
Težina 1359 kg
Jamstvo 3 godina/100.000 km
Mjerenja
Brzina 195 km/h
0-100 km/h 10,2 sekunde
Potrošnja 7,3 l/100 km
Serijska oprema (GLX)
Aut. klima • diodna svjetla • el. otvaranje prozora sprijeda i straga • el. podesivi i grijani retrovizori • grijana prednja sjedala • višenamjenski upravljač • putno računalu • daljinsko zaključavanje • senzori parkiranja sprijeda i straga + kamera • krovni nosači • zatamnjena stakla • aktivni tempomat • prepoznavanje umora • aut. kočenje u nuždi • nadzor mrtvog kuta • aut. zadržavanje voznog traka...
Raspon cijena od 21.303 do 29.453 eura.
Cijene Vitare s automatskim mjenjačem kreću od 24.853 eura.
Četiri aduta iz rukava Vitare
Integralni pogon
Vozač može birati između četiri načina rada – Auto, Sport, Snow i Lock. Auto šalje sve na prednje kotače sve do proklizavanja i štedi gorivo, Sport više momenta šalje na stražnje kotače, Snow u prvi plan stavlja prianjanje i stabilnost, dok Lock zaključava središnji diferencijal u omjeru 50:50, sve do 60 km/h.
Hibridni pogon
Starter generator od 14 KS i 53 Nm pomaže 1,4-litrenom turbobenzincu pri kretanju i pretjecanju, dok pri usporavanju i kočenju puni u pod ispod nogu putnika na stražnjim sjedalima ugrađenu litij-ionsku bateriju. Pritom, dakle, ne oduzima dragocjeni prostor u prtljažniku niti povećava težinu (1359 kg).
Sva sila sigurosnih sustava
Premda je riječ o automobilu iz 2015., Vitara je opremljena svim suvremenim sigurnosnim sustavima – od nadzora mrtvog kuta i prepoznavanja umora do izuzetno korisnog automatskog kočenja u slučaju da pri izlasku s parkirnog mjesta unatrag ne primijetite drugo vozilo u nailasku.
Laka gradnja
Japanski proizvođač oduvijek je vodio računa o težini, ne samo kad je u pitanju Vitara, čija težina ni s automatskim mjenjačem, blagohibridnim pogonom i klasičnim pogonom na sva četiri kotača (kardansko vratilo, diferencijal) ne prelazi 1,4 tone. Osnovna Vitara teži tek 1150 kilograma.
Svi Suzukijevi hibridi na tri rate, bez kamata
Prva od ukupno tri rate za, primjerice, osnovnu Vitaru 1.4 Hybrid GL iznosi 7282 eura, dok je za klimom opremljeni osnovni Swift 1.2 Hybrid GL još povoljnija – 5740 eura
Swift, Vitara, S-Cross, ali i Across na novoj su akciji dostupni u tri jednake rate, međusobno udaljene čak godinu dana. Uplatite li prvu ratu u prosincu, sljedeću trebate platiti u prosincu 2026., a treću i posljednju u prosincu 2027. I to bez ikakvih dodatnih troškova, jer za privatne kupce nema ni kamata ni troškova obrade.
Prva rata za cjenovno najpovoljniji Swift 1.2 Hybrid GL AC, koji u službenom cjeniku stoji 17.219 eura, iznosi svega 5740 eura, dok je za osnovnu Vitaru 1.4 Hybrid Comfort (GL) sa 110 KS potrebno izdvojiti 7282 eura. Istim motorom pokretani početni S-Cross 1.4 Hybrid Comfort (GL) stoji, pak, u prvoj trećini 7930 eura, dok je za najskuplji Across 2.5 e-CVT E-Four Elegance sa 185 KS potrebno izdvojiti u prvoj godini 20.285 eura. No, riječ je o plug-in hibridu koji samo na struju može prevaliti više od 80 kilometara, a popis serijske opreme uz automatski mjenjač i pogon na sva četiri kotača uključuje čak 170 stavki.
Cijena automobila, dakle, ostaje jednaka u iduće dvije godine nakon kupnje, na dan kad uplatite prvu ratu, bez obzira promijeni li se u međuvremenu cijena u cjeniku. Osim toga, posljednju treću ratu možete refinancirati i raspodijeliti kroz više godina.
Stoga ne čudi što je Suzuki omiljen među domaćim kupcima i što je 2024. završio na visokom petom mjestu s 4074 novoregistrirana automobila i udjelom od 6,4 posto.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji sa Suzukijem.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....