RABLJENI

FIAT GRANDE PUNTO Pouzdaniji no što se smatra

Punto po prihvatljivoj cijeni nudi solidnu izradu, nezahtjevnu mehaniku i preglednu karoseriju

Zanimljivo je da mnogi smatraju da Fiati nisu naročito pouzdani ni trajni, ali praksa uglavnom obilato demantira takve predrasude. Na koncu, dovoljno je osvrnuti se oko sebe pa će se lako zapaziti koliko u prometu još ima Punta prve generacije iz 1993., pa čak i Una, modela iz 1989.Uostalom, Fiat je stekao reputaciju upravo u proizvodnji malih gradskih modela za koje će gotovo svi mehaničari reći da im je mehanika nepoderiva, a jednostavna i povoljna za održavanje. Grande Punto je posljednja, odraslija i najzrelija izvedba Fiatovih mališana, nastala kao konkretniji odgovor na Polo, Fiestu, Clio.

Razvijana je još u doba poslovnog braka s General Motorsom pa platformu i 1,3-litrene dizelske motore dijeli s još uvijek aktualnom Opel Corsom. Zanimljivo je da u sedam godina postojanja Grande Punto nije podvrgnut nikakvim značajnijim poboljšanjima. Tek poneko tehničko dotjerivanje i dva-tri manja redizajna, uz posebnu izvedbu Evo, posljedica su prije svega koncentriranja Fiata na poslovni aranžman s Chryslerom, zbog kojeg je projekt Punto gurnut na margine korporacijskih interesa.

Ponuda motora nikada nije bila osobito velika, a hrvatski kupci koncentrirali su se pretežno na cijenom najdostupnije 1,4-litreni benzinac sa 77 KS i 1,3-litreni dizelaš sa 75 KS. Nisu živahni, a dizelaš je prilično skuplji u nabavi i pri održavanju, no i bitno štedljiviji. U prosjeku troši oko 6 litara, a najveća mana mu je slab odziv na gas u području ispod 2000 okretaja, a potom neuglađeno brzo uključivanje turbine. No, trajnost i pouzdanost motora uvelike ovise o redovnom servisiranju i točenju sintetičnog ulja.

Česta vožnja lošim cestama brže od očekivanja troši spone i kugle, a uobičajeno za male Fiatove aute, lagano slinjenje ulja i povremene poteškoće s previsokim naponom električne instalacije te ćudljivom glavnom elektronikom dugogodišnja su neslavna tradicija koja ne mimoilazi ni Grande Punto.

Česte zamjene žarulja najmanje su što se pritom može desiti, premda u slučaju našeg testnog auta vlasnica na probleme sa strujom nije trošila ni živce, ni novac ni vrijeme. Tko često vozi gradom može ga zadesiti i relativno rana potreba za novom spojkom. Rabljeni benzinci jeftiniji su do 5000 kuna od dizelskih, a prvi modeli s kraja 2005. mogu se pronaći već za nešto više od 30.000 kuna.

GRANDE PUNTO 1.3 MJT

Godište 2006.

Cijena 40.000 kuna

Kilometraža 95.000

Motor turbodizelski, 4 cil.

Obujam 1248 ccm

Snaga 55 kW/75 KS pri 4000/min

Moment 190 Nm pri 1750/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 403 x 168,5 x 149 cm

Međuosovinski razmak 251 cm

Masa 1105 kg

Prtljažnik 275 litara

Brzina 165 km/h 0-100 km/h 13,6 sekundi

Potrošnja 4,7 l/100 km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
12. travanj 2024 15:07