NEZNATAN PAD

Polovni se automobili još uvijek kupuju u uobičajenim količinama

Premda ne postoje točni podaci o prodaji rabljenih automobila u HR, podaci o uvozu iz inozemstva okvirno pokazuju stanje na tržištu. Naime, hrvatski su kupci u 2010. uvezli 8077 automobila, što je 'samo' 9,1 posto manje u odnosu na isto razdoblje 2009.

Budući da je tržište novih automobila u Hrvatskoj u prošloj godini zabilježilo najgori rezultat u posljednjem desetljeću, logično je očekivati sličnu situaciju i s rabljenim vozilima. No, za razliku od novih, polovni se automobili još uvijek kupuju u uobičajenim količinama, što je vidljivo iz podataka o uvozu iz inozemstva.

Novi kao alternativa

Naime, hrvatski su kupci u 2010. uvezli 8077 automobila, što je 'samo' 9,1 posto manje u odnosu na isto razdoblje 2009. Vjerujemo da bi se kupci još češće odlučili na odlazak preko granice da cijene novih automobila u Hrvatskoj uistinu nisu dostigle najmanju moguću razinu. Zvuči čudno, ali upravo su novi modeli posljednjih godinu dana predstavljali odličnu alternativu rabljenim automobilima.

VW umjesto Opela

Za razliku od novih automobila, od kojih naši kupci već godinama na vrhu prodajnih lista drže Opel, najdraži brend među kupcima rabljenih je Volkswagen. Uz njega, njemačku dominaciju potvrđuju Mercedes, Audi i BMW, a svojevrsni uljez među pet najdražih brendova talijanski je Fiat, odnosno model Punto. Kralj rabljenih automobila i dalje je Volkswagenov model Golf koji ima čak dvostruko više kupaca od prvog iza sebe, Passata. Slijede modeli iz premium segmenta, a riječ je o Mercedesovim C i E klasama, BMW-u serije 3, te Audiju A4.

Premium modeli

Bez obzira na velike amplitude prodajnih rezultata, jedina konstanta i dalje je vjernost naših kupaca modelima iz premium segmenta. Mercedes, Audi i BMW već godinama zajedno imaju osjetno najveći udio među automobilima uvezenim iz inozemstva.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2022 17:01