POLOVNI AUTOMOBILI

RABLJENI RENAULT CLIO omiljeni je gradski model sa štedljivim dizelašima i udobnim ovjesom

Željko Puhovski / HANZA MEDIA

Tamno lakirane površine koje nije lako čistiti i tvrda plastika unutrašnjosti? Lako za to, jer sve ostalo vitalnog značenja, od dizajna i opreme do udobnosti i štedljivog dizelskog motora, dovoljno je dobro da Clio IV čini jednim od najomiljenijih rabljenih u ovoj klasi

Jednako omiljen kao nov i rabljeni, Clio posljednje, četvrte generacije prisutan je u doslovno svakoj ulici. Kod većine prevladava dizelski motor 1.5 dCi, poznat po štedljivosti, ali i neugodnim epizodama s čestim kvarovima na početku njegove karijere još u Cliju II, u prvoj polovini 2000-ih. O čemu se radilo? Strugotine lošijih materijala visokotlačne pumpe za gorivo oštećivale su brizgaljke i dolazilo je do havarije vitalnih dijelova motora. Od sanacije te pojave ugradnjom kvalitetnijih dijelova prošlo je već 15-ak godina i današnji motor, u međuvremenu dodatno usavršavan, nema ni najmanje veze s nekadašnjom pojavom. Zato nemojte nasjedati pričama „stručnjaka“ o „lošem motoru“. Inače je motor poznat po uglađenosti i ekonomičnosti, s potrošnjom manjom od četiri litre na otvorenoj cesti do oko pet i pol u gradu, a uz uredno održavanje i pažljivu vožnju i velikoj trajnosti. Pokazao se jednim od najboljih dizela ove klase i uz potrebne prilagodbe koriste ga i Nissan, Dacia, pa i Mercedes.

 

Foto: Željko Puhovski / HANZA MEDIA

Dizajn? Još uvijek privlačan. Novi model dolazi u prodaju 2019., no i ovaj nije izgubio na aktualnosti i zanimljivosti, pa je i s te, nimalo nevažne strane, još uvijek česta meta kupaca rabljenih. Neće razočarati ni prostranošću putničkog dijela ni veličinom prtljažnika, što je i očekivano s obzirom na dužinu od 4,06 metra i osovinski razmak od 2,59 metra, vrijednostima među najvećima u ovoj klasi. Tko voli udobniju vožnju i u tom segmentu doći će na svoje, ne toliko zbog mekoće ovjesa, koliko zbog udobnih i širokih sjedala. Opremljenost Clija jedna je od boljih u ovoj klasi, a posebno je zanimljiv dodirni ekran jednostavnog, ali sadržajnog info ili multimedijalnog sustava. Jedino navigacija (ako je ima) ponekad naljuti sporijim reakcijama. No, ništa što bi odvratilo od kupnje. Ono što zapravo može zasmetati je dosta tamne lakirane plastike koju često (i mukotrpno) treba čistiti od vidljivih otisaka prstiju (posebno ženskih namazanih kremicama…), ali i općenito tvrda (iako pod prstima ugodna) plastika na gotovo svim dijelovima interijera. Na kolniku od kocke ili u hladnim danima sve postane još krutije pa i plastika češće ispusti poneki crkutav zvuk. Interijer kao cjelina zato ostavlja moderan, ali i jeftin plastičan dojam, uključivo ručicu mjenjača. Što se tiče krupnijih kvarova, servisna rubrika - ostaje prazna. U prvih pet godina jedino polje koje se crveni je češće pregaranje žaruljica.

Sve skupa, Clio je tipičan moderan Francuz. Ne djeluje toliko čvrsto i utegnuto kao njemački ili japanski konkurenti, ali u održavanju nema krupnih problema. Šarm mu daje i doza dizajnerske profinjenosti, na koju se nadovezuju odličan dizelaš, dobra prostranost i oprema te na koncu korektna cijena rabljenih primjeraka.

Ukratko

Prtljažnik obujma 300 litara među najvećima je u ovoj klasi i neće vas razočarati. Isto vrijedi za posve pristojnu prostranost na stražnjem sjedalu

Clio je još od svoje prve generacije poznat po udobnim i širokim sjedalima - to vrijedi i za ovaj model. S druge strane, zglob ručice mjenjača nema očekivanu mekoću pri prebačaju brzina. Jednima kič, drugima šik – stvar ukusa: puno lakiranih površina i ukrasnih detalja u kombinaciji s tvrdom plastikom i u pravilu bogatom opremom

Instrumenti još i danas, šest godina nakon predstavljanja ovog modela, izgledaju kao djelo moderne arhitekture. A zapravo su jednostavni, samo s velikim digitalnim brzinomjerom

S ugodnim Renaultovim ovjesom, bez obzira što nije više mekan kao nekad, loše hrvatske lokalne prometnice neće vam se činiti toliko tragičnima. Clio ima osovinski razmak od čak 2,59 metra, među najvećima u ovoj klasi. Miran je i siguran i pri većim brzinama, a nudi i dobar komfor

Renault Clio IV

Povijest Modela

2012. U listopadu, na salonu u Parizu, predstavljen Clio četvrte generacije, s benzinskim motorima 1.2 (75 KS) i 0.9 TCe (90 KS) te dizelskim 1.5 dCi (75 i 90 KS). Vrata su petera, trojih više nema

2013. U ožujku, na salonu u Ženevi, predstavljeni karavanska izvedba Grandtour i sportska verzija R.S., s automatskim mjenjačem EDC

2014. u ponudu uveden benzinski turbomotor 1.4 TCe (120 KS)

2015. na nekim tržištima moguće kupiti benzinac 1.2 sa 65 KS, ali kratko se zadržao u ponudi

2016. početak prodaje redizajniranog i u mnogim detaljima poboljšanog modela

2016. uveden turbobenzinski motor 1.2 TCe (120 KS), umjesto 1.4 TCe

2016. dizelski motor 1.5 dCi ponuđen i u jačoj izvedbi (110 KS)

2016. Model R.S. dobio papreniju verziju Trophy (220 KS)

Clio 1.5 dCi 75

Godište 2013.

Cijena 64.900 kuna

Kilometara 133.000

Motor turbodizelski, 4cil.

Obujam 1461 ccm

Snaga 55 kW/75 KS pri 4000/min

Moment 200 Nm pri 1750/min

Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije 406 x 173 x 145 cm

Osovinski razmak 259 cm

Težina 1070 kilograma

Prtljažnik 300 litara

Brzina 168 km/h

0-100 km/h 14,3 sekundi

Izmjerena potrošnja 5,1 l/100 km

C02 ispuh 95 g/km

CIJENE DIJELOVA

Prednji diskovi Comline (par) 280 kn

Prednje disk pločice Brembo (par) od 200 kn

Prednji amortizeri Monroe (par) 850 kn

Glavni cilindar spojke LuK 810 kn

Pumpa za vodu 265 kn

Grijači NGK (kom) 165 kn

Vilica Sidem (kom) 420 kn

Izdvajamo

Iz drugih medija