POLOVNI AUTOMOBILI

RABLJENI SUZUKI SWIFT SPORT Jeftinija, a odlična alternativa Miniju Cooperu   

Suzuki Swift Sport 2007.
Marin Tomaš / Marin Tomas

Sportska verzija Swifta III nije paprena kao perolaki prethodnik GTi iz 1990-ih, ali je zgodno skockana i dobro opremljena jurilica s lijepih 125 KS, na žalost rijetka na cestama i u oglasnicima. Vlasnici ga ljubomorno čuvaju jer se odlično vozi i dobar im je i pouzdan sluga

Treća generacija Suzukija Swift u dobrom je broju zastupljena u oglasnicima rabljenih, ali ne i u najsnažnijoj verziji Sport. Kao nova, cijenom je teško mogla držati korak s renomiranim i jačim suparnicima poput Clija Sport ili pak Minija Cooper S, po kojemu je Sport zbog određenih dizajnerskih podudarnosti i dobio kolokvijalni nadimak japanski Cooper. Ono malo što ih vozi hrvatskim cestama, vlasnici ljubomorno čuvaju i rijetko se odlučuju na prodaju. I nije čudno, jer je iznadprosječno vjeran i nekvarljiv, ima dobru opremu i još uvijek fino izgleda. Zaštitni znaci su mu lijepi 17-colni aluminijski naplaci, stražnji branik stiliziran poput difuzora s dvije ispušne cijevi i agresivnije izvučen prednji branik. Sport je na cesti više zabavan nego što je agresivan, kakav mu je bio kultni prethodnik pod oznakom GTi. Omjer snage atmosferskog 1,6-litrenog motora od 125 KS i težine od svega oko 1100 kilograma zaslužan je za jako dobre performanse, ali samo ako se motor „gazi“.

 

Foto: Marin Tomaš

U normalnoj vožnji mekan je na gasu, pitomog rada kojeg lako može kontrolirati i domaćica i tek malo punijim zvukom i boljim ubrzanjima pokazuje da nije riječ o svakodnevnom modelu. I normalno troši, 7 do 8 litara. Tko voli punokrvnu sportsku vožnju treba znati da kazaljku okretomjera treba zabijati do gotovo 7000 okretaja i šaltati na vrlo visokim okretajima. Najveći okretni moment razvija naime, na skoro 5000 okretaja. U uobičajenim cestovnim uvjetima to nije lako uvijek postići, a uz to još u paketu dolaze povećana buka i potrošnja. Solidna snaga i čvrsto ležanje međutim, u rukama spretnog vozača jamac su visoke doze zabave, u kojoj doduše nije lako držati korak s Clijom Sport i društvom, ali im se uvijek može dahtati za vratom. Mali gabariti daju mu na okretnosti, proračun mjenjača je sportskiji nego u slabijim modelima, ovjes je tvrđe podešen i ojačan, kao i kočnice, a volan je izravniji. Privlačna je i specifična oprema, poput sportskih sjedala, crvenih končanih prošiva, zadebljanog volana, ESP uređaja…

Džep može zaboljeti tek rijetka dimenzija gume (195/45 R 17), kojima cijena nije baš nježna. Motor s promjenjivim otvaranjem ventila (VVTi) primjer je dugovječne japanske mehanike, jer nije kvarljiv, čak i uz ne baš revno održavanje. Bilo je prijašnjih godina doduše, nešto reklamacija, ali jedino zbog bržeg trošenja sinhrona u mjenjaču i dijelova spojke. Pri kupnji treba pripaziti i na sve ostale stvari koje su kod sportskih modela prve na udaru, poput kočnica i ovjesa. Prostranost je iznenađujuća u odnosu na vanjske gabarite, posebno sprijeda, ali treba računati na tvrdu plastiku i poneki (pre)jeftino napravljen detalj. Sve u svemu, ovo je vrlo zgodna, a jeftinija alternativa Mini Cooperu, kojoj draž daje činjenica da je rijetka zvjerka na cesti, nezahtjevna za održavanje.

Ukratko

Mali prtljažnik poznata je boljka Swifta, ali u Sportu to će malo koga smetati. Veći problem može biti cijena guma u rijetkoj dimenziji 195/45 R 17. Sportski oblikovana sjedala, dobra oprema i poneki zgodan estetski detalj, poput crvenih šavova na oblozi ručice mjenjača, dižu ugođaj i izdvajaju Sport u odnosu na standardne verzije

Kroz vjetrobran se gleda skoro kao iz puškarnice, a specifičnom ambijentu pridonose sportska sjedala i zadebljan volan. Plastika? Tvrda… Iza kožnog volana s crvenim končanim prošivom leže klasični i još uvijek lijepi instrumenti optočeni kromiranim prstenima. Dobro je što temperaturu motora prati klasična kazaljka

Oznaka Sport nije značila samo jači motor, nego i drukčiji proračun mjenjača, tvrđi ovjes, niskoprofilne gume, jače kočnice, šminkersku opremu. Swift Sport kao nov nije imao konkurentnu cijenu i slabo se prodavao, pa su i rabljeni primjerci rijetki na cestama i u oglasnicima. Motor je jednak kao u tadašnjim SX4 i Grand Vitara, ali pojačan na 125 KS. I danas ga imaju novi Sport (136 KS) te Vitara i S-Cross (120 KS)

RIJEČ STRUČNJAKA

Swift Sport rijedak je auto na tržištu rabljenih uopće, pa tako i u našoj ponudi. Međutim, i kad se pojavi, brzo se dalje proda, posebno ako se vidi da je bio dobro održavan, kazuje nam Marko Pintarić, prodajni savjetnik u zagrebačkom centru za rabljene MaxxAuto. A mogu reći da su prvi vlasnici Swifta Sport, koji su kod nas dali svoj auto pod račun za novu Kiju, u pravilu bili entuzijasti brižnog odnosa prema svom autu, pa se ne sjećam da smo na ikojem primjerku pri pregledu ustanovili neki znatniji nedostatak. Šteta što ga nema više na cestama.

Suzuki Swift Sport (2005.-2010.)

Godište 2007.

Cijena 52.900 kuna

Kilometraža       106.000 km

Motor       benzinski, atmosferski

Obujam       1586 ccm

Snaga       92 kW/125 KS pri 6800/min

Moment       148 Nm pri 4800/min

Mjenjač       ručni, 5 stupnjeva

Dimenzije       370 x 169 x 150 cm

Međuosovinski razmak       238 cm

Težina       1105 kilograma

Prtljažnik       213 litara

Brzina       200 km/h

0-100 km/h       8,9 sekundi

Izmjerena potrošnja       8,2 l/100 km

C02 ispuh       165 g/km 

   

Izdvajamo

Iz drugih medija