U KAKVOM JE STANJU?

Sedam godina vlasništva Tesle u Hrvatskoj: Iskustava, održavanje i uštede nakon 200.000 km

Automobil koji smo predstavili u našem tiskanom izdanju 2014. sada se našao na testu na YouTube kanalu Zelene produkcije
Tesla Model S
 Youtube screenshot

O prvom registriranom električnom Tesli Model S u Hrvatskoj u vlasništvu poduzetnika Saše Cvetojevića napravili smo priču u našem tiskanom izdanju čim je automobil bio stigao u Hrvatsku još 2014.godine, a sada se taj isti automobil nakon sedam godina korištenja i prijeđenih 200.000 kilometara našao na testu na YouTube kanalu Zelene produkcije.
Zanimljivo je preispitati kakav je automobil za koji mnogi vjeruju da je promijenio automobilsku industriju nakon tog perioda i s tolikom prijeđenom kilometražom.
Vlasnik je u videu opisao mnoga iskustva, uključujući i kolike uštede je ostvario vozeći električni automobil sedam godina te u kojoj mjeri je u godinama razvijena infrastruktura za električne automobile.



Automobil koji je nov stajao oko 80.000 eura i koji se sada procjenjuje na 30.000 eura, Cvetojević je kupio nakon što je u Münchenu sjeo za volan prijateljeve Tesle, i to je za njega bilo to!
Priznaje kako su u početku postojale dvojbe, najviše zbog problema infrastrukture za EV-ove, no tada je shvatio kako Tesla može biti napunjena na bilo kojem izvoru struje.

U video možemo doznati i da su vozna svojstva Tesle Model Si dalje sjajna čak i nakon 7 godina.
Tehnički, baterija od 85 kW/h na sva četiri kotača isporučuje 380 KS, a ubrzanje do 100 km/h iz stajanja je i danas respektabilno, no vlasnik toliku "energiju" nije koristio za jurcanje već je najviše koristi u opasnim situacijama kad je potrebna brza reakcija, poput prestizanja i slično.

Nakon 7 godina vlasništva, troškovi održavanja Sašu su koštali manje od 2000 eura. Fascinantno je kako su pločice kočionog sustava promijenjene tek nakon 170.000 kilometara, a na automobilu su još uvijek originalni diskovi. Nadalje, troškovi punjenja nisu nikad bili problem, zato što Model S ima besplatno doživotno punjenje na svim Teslinim punjačima, barem ovaj konkretni primjerak modelske godine 2014.

image
Tesla Model S na ulicama Zagreba 2014.
Ivan Lacković

Kao glavnu prednost vlasnik u videu navodi što nije potrebno predugo stajati pored punjača jer je tristotinjak kilometara dometa dobivenih iz 20 minuta punjenja sasvim dovoljno za svakodnevne potrebe većine vozača.
Međutim, kad je riječ o dužem putu, potrebno je svakih 300 kilometara stati i izgubiti između 20-30 minuta na punjenje. Ako Teslu priključite na kućni izvor električne energije, za 10 sati moći ćete prijeći 150 kilometara, a 40 kuna dovoljno je kako biste od Zagreba došli do Splita. U 7 godina, baterija je degradirala za samo 10 posto, a novije baterije su još trajnije, tvrdi vlasnik.

Vlasnik se prisjeća kako je Teslom radio poveće rute pa je tako 2014. posjetio Makedoniju, vrativši se nazad preko Dubrovnika, no pravi posao bila je tura oko Europe, kojom je napravio krug s Istanbulom kao najviše južnom točkom sve do najsjevernije točke Europe – norveškog Honningsvaga.
Ono što je zadivljujuće jest da većina zemalja koje su se našle na navedenoj ruti u to vrijeme nisu imale nikakvu infrastrukturu za električna vozila, zbog čega je Tesla punjena na mjestima poput mesnih industrija ili tvornica viličara.
"To je ljepota električnih automobila, činjenica da ga možete puniti na svim mjestima gdje je dostupna struja", navodi vlasnik.

U Rugvici se nalazi nova verzija Teslinog Superchargera s punjačima za starije Tesle, ali i nove koje koriste "Combo" priključak. Proces punjenja ne može biti jednostavniji, a djeluje na principu "plug and charge" – potrebno je samo otključati automobil i priključiti punjač, bez ikakve identifikacije.

Kada bismo bateriju prve hrvatske Tesle uspoređivali s performansama klasičnih automobila, sa sigurnošću se može reći kako Tesla pokazuje manje znakove gubljenja učinkovitosti od njih. Troškovi održavanja u 7 godina ispadaju minimalno 4 puta manji nego što je to slučaj kod klasičnih automobila iste klase, ako u obzir uzmemo samo redovne servise. Infrastruktura za EV-ove je u 7 godina snažno napredovala – Superchargeri, koji su izuzetno dobro održavani, mogu se pronaći na svim magistralnim pravcima u Hrvatskoj.

Ljudi još uvijek mogu birati što će voziti, no Saša smatra kako će u sljedećim godinama dizel kao pogonsko gorivo biti potisnut zbog ekoloških problema. Već sada se u rokovnicima mnogih velikih automobilskih divova nalaze datumi prestanka proizvodnje novih automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem. "Struja je za sada jedan od najsnažnijih izbora za budućnost, (...) a jako je dobro što se i drugi proizvođači uključuju i sve bolji električni automobili dolaze na tržište", dodaje Saša.
Sve detalje o sedam godina vlasništva potražite u videu...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. listopad 2021 06:37