SAVJETNIK AUTO KLUBA

TEST POLOVNOG NISSAN QASHQAIJA Kralj rabljenih SUV-ova je bio popularan kao nov, a još je traženiji kao rabljeni. Ne bez razloga!

Nissan Qashqai 2015.
Marin Tomas

 

U pet i pol godina otkako je na cestama, druga generacija Qashqaija nastavila je snažnim tempom jedriti na valu velike popularnosti prethodnika i dodatno zamiješala karte u klasi kompaktnih SUV automobila.

I kao rabljeni Qashqai je jedan od prvih izbora potencijalnih kupaca ove vrste automobila, što dovoljno govori o dizajnerski i funkcionalno odlično pogođenoj povišenoj i svestranoj koncepciji u praktičnom, kompaktnom formatu (duži je samo 2 cm od Méganea!).

U svemu je unaprijeđena u odnosu na prvu generaciju, a u okviru dosta velike ponude ima i uvoznih primjeraka, mahom bolje opremljenih od domaćih.

Nissan Qashqai 2015.
Marin Tomas
 

U tom slučaju pažnju treba dodatno usmjeriti na provjeru kilometraže, jer Qashqai je vrlo solidno složen i otporan na korištenje pa može dobro prikriti maratonske vožnje. Dajte si truda i vremena za temeljitu provjeru, mirnije ćete spavati.Iskustva sadašnjih vlasnika u kojima debelo prevladava pozitiva mogu olakšati odluku potencijalnim kupcima.

Na vrhu popisa pozitivnih karakteristika su fina razina komfora i istaknutog osjećaja prostranosti, a ističu se udobnost sjedala i ovjesa, naročito u sprezi s gumama mesnatijeg profila (215/65 R 16). U dobre strane ubraja se i puno bolja završna izrada i materijali nego u prvoj generaciji, dobra zvučna izolacija, mekoća ručica i papučica i općenito ugodna atmosfera za pristojnu obiteljsku vožnju.

Nissan Qashqai 2015.
Marin Tomas
 

Povišena pozicija sjedenja, velika vrata i preglednost potenciraju takav doživljaj, a solidan je i prtljažnik, čijih 430 litara nije rekordan obujam, ali za 99 posto potreba više nego dovoljan. S druge strane, zamjerke su uglavnom bile vezane za početna godišta proizvodnje, a mogu se svesti na rano otkazivanje tvorničkog akumulatora, relativno slaba halogenska svjetla naročito u kišnim noćima te ponekad slinjenje ulja na poklopcu ventila. Uglavnom, ništa ozbiljno.

Opel Corsa Ecoflex 2015.
Marin Tomas
 

Što se ponašanja u vožnji tiče, podvozje je fino izbalansirano između udobnosti i dobrog ležanja, koje ulijeva povjerenje i kad se malo jače zagazi kroz zavoj. Volan nije sportski precizan, ali karoseriju umjereno sklonu naginjanju i poniranju dobro vodi kroz zavoje.

Među motorima, koji su se dosad iskazali pouzdanošću, favoriti će naravno biti dobro poznati i dokazano dobri i štedljivi dizeli 1.5 dCi (110 KS) i 1.6 dCi (130 KS).

Opel Corsa Ecoflex 2015.
Marin Tomas
 

 I osnovni dizelaš bit će dovoljan za vrlo pristojnu vožnju, a veći u svakom trenutku ima dovoljno snage i momenta. Turbobenzinci su tiši i uglađeniji i također ne troše puno, naročito u staloženoj vožnji. Što se dinamike tiče, vrijedi isto kao za dizele, pa je i manji četverocilindraš 1.2 DIG-T (115 KS) dobar za svakodnevicu, a s jačim 1.6 DIG-T (163 KS) može se i ozbiljno pojuriti.

Nissan Qashqai 2015.
Marin Tomas
 

UKRATKO

I kao rabljen izgleda moderno, udoban je i prostran, ali i dokazano pouzdan i ekonomičan. Bilo je u početku malih dječjih bolesti, ali stvari su dovedene u red i to je kvalitetan, svestran i pristupačan, trendovski povišen obiteljski auto dobrih motora i podvozja

U dobro opremljenim primjercima dojam bogatstva i komfora za volanom dodatno je potenciran. Interijer je solidno napravljen, vožnja tiha, a vozačka pozicija ugodno povišena

Dizeli su dobri i štedljivi, a i osnovni 1.5 dCi sa 110 KS solidan je pogon

Nissan Qashqai 2015.
Marin Tomas
 

Dokazano dobri dizelski motori čine više od 90 posto ponude rabljenih, pa su i šanse za pronalazak održavanog primjerka puno veće. Dobro je osmišljen i prtljažnik (430 litara)

Nissan Qashqai (2013.-) 1.6 dCi X-Tronic

Godište 2015.

Kilometara 94.000

Cijena 104.900 kuna

Motor turbodizelski, 4 cil.

Obujam: 1598 ccm

Snaga: 96 kW/130 KS pri 4000/min

Moment: 320 Nm pri 1750/min

Mjenjač: automatski, bezstupanjski

Dimenzije: 438 x 181 x 159 cm

Osovinski razmak: 265 cm

Težina: od 1390 kg

Prtljažnik: 430 litara

Brzina: 183 km/h

0-100 km/h: 11,1 sekundi

Izmjerena potrošnja: 6,3 l/100 km

C02 ispuh: 119 g/km

 

CIJENE DIJELOVA

Prednji diskovi (par): od 400 kn

Prednje disk pločice (par): od 300 kn

Ležaj amortizera: od 350 kn

Zamašnjak (ručni mjenjač): od 3550 kn

Grijači (kom): od 80 kn

Hidropodizači (kom): od 50 kn

Termostat: od 490 kn

Krajnik: od 130 kn

Ležaj kotača: od 930 kn

Auto Krešo, informativno

 

CIJENE NA TRŽIŠTU

2013. od 85.000 kn

2014. od 90.000 kn

2015. od 95.000 kn

2016. od 100.000 kn

2017. od 120.000 kn

*informativne cijene

 

POVIJEST MODELA

Nissan Qashqai II

2013. otkriven krajem godine s velikim očekivanjima, s obzirom na izuzetnu prihvaćenost prve generacije. Veći, komforniji i moderniji od prethodnika, postavljen je na C izvedbu Renault-Nissanove platforme CMF (Common Module Platform), koju će kasnije dobiti i X-Trail kao produžena i luksuznija izvedba te Renault Kadjar. U startu je imao turbobenzinski motor 1.2 (115 KS) pod oznakom DIG-T (Direct Injection Gasoline-Turbo) te Renaultove dizelske motore 1.5 (110 KS) i 1.6 (130 KS), pod poznatom oznakom dCi (diesel Commonrail injection). Svi imaju ručne mjenjače sa šest brzina, a snažniji dizelaš ponuđen je i s automatski priključivim 4x4 pogonom te s automatskim bezstupanjskim mjenjačem X-Tronic. Proizvodi se u Nissanovoj tvornici u Engleskoj

2014. u ponudu ulazi izvrstan turbobenzinski motor 1.6 (163 KS), a manji turbobenzinac dobiva opciju automatskog X-Tronic mjenjača

2017. napravljen redizajn, uvedena brojna manja tehnološka poboljšanja i naprednija sigurnosna i multimedijska oprema

2018. umjesto turbobenzinca 1.2 DIG-T uveden moderniji 1.3 DIG-T razvijen u partnerstvu s Renaultom i Mercedesom (140 i 160 KS), a umjesto dizela 1.6 dCi u ponudu ulazi suvremeniji 1.7 dCi (150 KS). Dizelski 1.5 dCi pojačan na 115 KS

 

Izdvajamo

Iz drugih medija