POLOVNI AUTOMOBILI

TEST RABLJENOG: SMART FORTWO Vladar gradskih parkirališta preporučljiv i kao rabljeni

Zagreb, 271017.
Slavonska avenija.
Automobil Smart.
Foto: Darko Tomas / CROPIX
CROPIX

Druga generacija Smarta na glasu je kao kvalitetnija i bolja od originalne, a uz odgovarajuću motorizaciju i dalje je nenadmašna po pitanju okretnosti i prostranosti kabine za dvoje. Ako su dobro održavani, i primjerci stariji od sedam i više godina nemaju izraženih slabih točaka

Smart Fortwo druge generacije ne treba posebno predstavljati, dovoljno je reći da se na cestama pojavio 2007. i premda mu je 2014. proizvodnja okončana, na njima se u popriličnom broju zadržao sve do danas. Ništa čudno, jer kupci takvog, zapravo još uvijek prilično neobičnog vozila, oduvijek su dobro znali što žele: okretan i štedljiv, a opet neočekivano prostran automobil (s manje od 270 centimetara dužine i osovinskim razmakom od 186,5 centimetara), čije je prirodno okruženje grad, ali mu ni izlazak iz njega ne predstavlja nemoguću misiju.

 

Foto: Darko Tomaš / CROPIX

Uz spremnik od 33 litre i brzinu od 145 km/h može dvoje odvesti i na duži put, ali prtljažnik mu je zbog smještaja motora straga ograničen na dvjestotinjak litara, a tad mu i ono što mu je u gradu prednost počinje predstavljati ograničenje. Naime, spomenuti razmak među osovinama čini ga nestabilnijim u bržem prometu, a relativno visoka karoserija ima utjecaja i na najveću brzinu i potrošnju goriva. No Smart se ionako uvijek kupovao prvenstveno za grad, i kao novi i kao rabljeni…

U potonjem slučaju, zainteresirane će zanimati da je druga generacija anulirati brojne dječje bolesti s kojima se morao nositi pionirski Smart. Niti ona nije imuna na sve probleme, ali razlika itekako postoji. Što se motorizacije tiče, statistike ukazuju na to da pri kupnji Smarta treba zaobilaziti anemičnu dizelsku opciju i fokusirati se na benzince, među kojima vjerojatno najbolji izbor predstavlja atmosferska verzija sa 71 KS, kakva pokreće i primjerak koji smo ovaj put tetirali. U ponudi je i slabija verzija sa 61 KS kod koje je potrošnja nešto manja, ali se to naplaćuje na performansama. Uz oznaku MHD (Micro Hybrid Drive), koja se pojavljuje od kraja 2008. godine, dolazi start/stop uređaj koji motor gasi već kad brzina padne na 7 km/h i time dodatno štedi gorivo. Sve izvedbe opremljene su automatiziranim mjenjačem koji služi svrsi, ali na kojega se, premda je bolji od prethodnika, i dalje treba naviknuti, jer je spor i dosta neuglađen.

Stanje unutrašnjosti, kao i pogonski sklop, uostalom, ovisi o odnosu vlasnika i održavanju, ali i samoj izradi, pa testni primjerak izgleda besprijekorno, što treba zahvaliti robusnoj izradi i čvrstoj obradi pa u kabini ovdje gotovo da i nema jačih tragova eksploatacije, i to premda je nakupila 8 godina i odradila 95.000 kilometara. Razmišljate li o kupnji, vodite računa da nisu svi Smartovi jednako opremljeni, pa želite li servouređaj, brojač okretaja, sat ili bilo što drugo, tražite točno takve primjerke. ESP, srećom, u pravilu ima svaki Smart. Što se mogućih problema i uobičajenih nedostataka tiče, kod kupnje valja obratiti pažnju na moguće curenje ulja na motoru i mjenjaču, probleme sa svjetlima, stanje kočnih diskova i pločica, ispuha i amortizera, no statistike kazuju da je po tom pitanju Smart generalno jednak ili bolji od prosjeka klase.

Ukratko

Atmosferski benzinac 1.0 sa 71 KS smatra se možda i najboljim izborom za Smart Fortwo, jer unatoč boljim performansama od slabijega (61 KS) troši tek zanemarivo veču količinu goriva. Smart Fortwo može se pohvaliti i time da mu je tvrdi ovjes vrlo robustan i izdržljiv pa i nakon godina borbe s našim prometnicama podvozje izgleda jako dobro

Prtljažnik je zbog smještaja motora ograničen na tek dvjestotinjak litara, ali je i takav zapravo sasvim dovoljan za Smartova dva putnika... Uz pažljivo gospodarenje i održavanje na kokpitu nema izraženijih tragova eksploatacije. Višebojna armatura djeluje svježe i u osmoj godini života

Kočni diskovi i pločice znaju na Smartovima biti dosta istrošeni, pa ih svakako valja provjeriti prije kupnje. Gume su 15-colne, ali naprijed širine 155, a straga 175

RIJEČ STRUČNJAKA

Marko Hison, prodajni savjetnik u Maxx Autu u Smartu vidi odličan izbor za sve vozače kojima je potreban mali okretan automobil za svakodnevnu upotrebu, a istodobno nikad ne prevozi više od jednog putnika. Benzinski primjerci kao rabljeni su traženija roba od dizelaša premda su često i skuplji od njih, jer su puno pouzdaniji i živahniji, što se u gradskoj vožnji itekako traži. Mali cdi motori, osim toga, nešto su skuplji za redovno održavanje i popravke.

1.0 MHD (2007. - 2014.)

Godište 2009.

Cijena 44.900 kuna

Kilometraža 95.665 km

Motor benzinski

Obujam 999 ccm

Snaga 52 kW/71 KS pri 5800/min

Moment 92 Nm pri 4500/min

Mjenjač automatizirani, 5 stupnjeva

Dimenzije 269,5 x 156 x 154 cm

Osovinski razmak 186,5 cm

Masa 790 kg

Prtljažnik 220 litara

Brzina 145 km/h

0-100 km/h 13,3 sekunde

Izmjerena potrošnja 5,6 l/100 km

Ispuh CO2 103 g/km

Izdvajamo

Iz drugih medija