POLOVNI AUTOMOBILI

Test rabljenog: VW Touareg nudi doživljaj luksuza po cijeni novog gradskog auta

Željko Puhovski / HANZA MEDIA

Želite li ugođaj luksuznog terenca i svojevrsnog statusnog simbola za ne pretjerano velik novac - Touareg prve generacije sjajan je izbor. Ali, oprez: mora biti stvarno dobro održavan i u super kondiciji. U suprotnom, može postati vreća bez dna...

Touareg je odmah po dolasku postao hit na tržištu luksuznih SUV modela. Vozi na platformi kakvu koriste još prestižniji Porsche Cayenne i Audi Q7, a primjerci stari desetak godina danas se mogu nabaviti po cijeni novog malog auta gradske klase. Treba naravno, biti na velikom oprezu, jer je pun visoke i složene mehanike i elektronike, pa se za ovakve aute ne kaže uzalud da ih je lakše kupiti nego održavati. Temeljit pregled u dobrom servisu zato se nameće kao jedina razumna odluka.

 

Foto: Željko Puhovski / HANZA MEDIA

Dizelski motori su, naravno, najčešći u ponudi, a najviše se i traže. Uvelike prevladavaju 5-cilindarski 2.5 TDI (175 KS) i 3.0 TDI V6 (225 KS), oba s ubrizgavanjem pumpa-brizgaljka, gdje je potonji (kojeg koristi i Porsche Cayenne) bolji, premda i skuplji izbor. Tiši je i pouzdaniji, radi finije i daje bolji omjer performansi i potrošnje, a od 2008. ima ubrizgavanje common-rail i snagu od 240 KS. Top dizelaš je 5.0 TDI V10 (313 KS) sa dva turbopunjača i dubokim zvukom uglađenog brodskog motora, čije sportske performanse ulijevaju strahopoštovanje (od 2007. ima 350 KS). Dobro smo to osjetili i u sačuvanom primjerku iz flote rabljenih tvrtke Auto Hrvatska, za čijim volanom se osjećate, malo je reći, kraljevski.

No, premda je Touareg high-class terenac, ne znači da je bez mane. Možete očekivati ljuštenje površinskog laka plastičnih površina, naročito na podizačima stakala, kontrolama klima uređaja i sličnim često korištenim tipkama, što ne djeluje reprezentativno, kao i povremeno nestajanje tekućih kristala na zaslonu automatske klime. Prekontrolirajte i rad električnih podizača stakala i općenito sve elektrike i elektronike, koje nema malo, a zna biti nedosljedna.

Touareg je kod nas, nažalost, rijetko tko održavao i vozio s pažnjom dobrog gospodara, pa su stariji primjerci, posebno oni koji su promijenili nekoliko vlasnika, posebno riskantni što se tiče mehaničkog dijela priče. Bez temeljitog stručnog pregleda podnice, a potom i stupnja istrošenosti dijelova ovjesa (posebno ispravnog funkcioniranja zračnog ovjesa, čiji popravci kompresora, tlačnog ventila ili nekog drugog elementa mogu biti vrlo skupi!) te diferencijala i kardanskog vratila kupnja je stvarno rizik.

Pregled zahtijevaju i kočnice i gume, jer su u terencu teškom 2,5 tone podložne puno bržem trošenju nego u običnim autima. Veće napore trpe i mjenjači. Što se dizelskih motora tiče, ne očekujte bajkovitu nisku potrošnju, jer Touaregova masa i koncepcija čine svoje. Tako 2.5 TDI i 3.0 TDI V6 troše prosječno oko 10 litara pri umjerenoj vožnji, a 5.0 TDI V10 i preko 13 litara.

Bilo je u početku poprilično problema s pouzdanošću motora, poput otkazivanja vodene pumpe u 2.5 TDI, neravnomjernog usisa u 3.0 TDI ili ranog otkazivanja turbina u 5.0 TDI, ali kod rabljenog motora više treba pratiti uobičajene parametre istrošenosti kao i kod ostalih auta, s posebnim naglaskom na potrošnju ulja.

Ukratko

U tako dugačkoj, širokoj i visokoj karoseriji pravilnih površina mjesta ima kao u priči. Vrata se široko otvaraju, pa ni krupne osobe nemaju teškoća. Kožne fotelje ne izgledaju ružno ni istrošeno i dokaz su kvalitete. Isto vrijedi za automatski mjenjač Tiptronic, koji stupnjeve prebacuje perfektno mekano

Luksuz za male pare: ovaj rabljeni Touareg košta kao i neki novi gradski mini, ali pruža first class doživljaj koji izaziva poštovanje. Velika i bogata instrumentna ploča izgleda kao kokpit manjeg poslovnog zrakoplova. Mogu se očitavati i temperatura motornog ulja te napon akumulatora, kao kod sportskih auta

Kod verzija sa zračnim ovjesom treba biti posebno oprezan, jer sklop voli zakazati nije li održavan ili je s autom postupano grubo. Provjera u servisu obavezna! Iskustva kažu da osnovni 5-cilindarski dizelaš 2.5 TDI ne vuče toliko dobro u odnosu na potrošnju. Optimalan izbor je 3.0 TDI V6

VW Touareg (2002. - 2010.)

5.0 TDI V10

Kilometraža       128.000 km

Cijena 82.000 kuna

Godište 2003.

Motor       turbodizelski V10

Obujam       4921 ccm

Snaga       230 kW/313 KS pri 3750/min

Moment       750 Nm pri 2000/min

Mjenjač       automatski, 6 stupnjeva

Dimenzije       476 x 193 x 172 cm

Međuosovinski razmak       286 cm

Masa       2525 kg

Prtljažnik       555 litara

Brzina       225 km/h

0-100 km/h       7,8 sekundi

Izmjerena potrošnja       13,2 l/100 km

Ispuh C02       329 g/km

Izdvajamo

Iz drugih medija