SAVJETNIK AUTO KLUBA

TRENUTAK ISTINE Je li BMW Serije 3 (F30), omiljeni rabljeni automobil u Hrvata, dobra kupovina? Načelno da, ali ovih pet stvari treba imati na umu...

Ivan Lacković

 

Pri vrhu liste rabljenih iz unosa na visokom trećem mjestu nalazi se BMW serije 3. Da si ga više ljudi može priuštiti definitivno bi držao prvo mjesto,

Omiljeni Bavarac već generacijama sjajno kotira kao rabljeni kod naših ljudi, a samo u zadnjih godinu i pol njemački premium model srednje klase uvezen je u čak 4912 primjeraka (f30/f31).

Cijenom su sada osjetno dostupniji od potpuno novog modela u odnosu na kojeg nisu izgledom, mogućnostima i dimenzijama previše u deficitu, pa je f30 pravi mamac za one sportskog duha kao i nešto racionalnije vozače.

Takvi bi mogli odabrati karavanske izvedbe Touring (F31), jednog od najotmjenijih automobila tog tipa srednje klase poput konkretnog koji smo mi testirali.

Na što obratiti pažnju i kako doći do što povoljnijeg i kvalitetnijeg primjerka prilikom naručivanja, posjeta lokalnog dilera koji se bavi unosom ili ako sami po vašu Tricu krenete za Njemačku preko granice?

Ivan Lacković
 

1. Karavan kao opcija

Cijene su nikad dostupnije za Trojku, posebice kod prvih modela iz 2012. koji sad na leđima nose već sedam godina, a naš je savjet da nije loše pogledati i karavanske Touring primjerke jer vjerojatnije nisu bili izloženi mogućim torturama poput limuzinske izvedbe, jer su ih vozili trezveniji obiteljski tipovi I jer – im je uz veću ponudi prostora danas cijena kao rabljenim na razini ekvivalentne limuzine opremom I motorizacijom.

Minus je taj što u Njemačkoj osim obiteljskih ljudi karavane voze i trgovački putnici te poslovnjaci koji u nekoliko godina nakupe i 300 do 400 tisuća kilometara.

Ako naletite na primjerak s manje od 100.000 kilometara, provjerite stvarnu kilometražu s brojem šasije automobila u ovlaštenom servisu.

Nepoštenim preprodavačima takvi su automobili fini poligon da zamute pravo stanje.

Ivan Lacković
 

2. Nek bude i skuplji, ako ima servisnu dokumentaciju

Pokušajte pronaći uredno održavan primjerak s čistom servisnom povijesti, kao što je ovaj s fotografija, iako u startu Ii bio nešto skuplji. Bolja je garancija veće trajnosti i mirnijeg sna. S

erija f30/f31 (karavan) krenula je u prodaju 2012, a tri godine potom odrađen je manji redizajn, uvedeni su osnovni trocilindarski motori i dotjerani svi ostali postojeći.

Ivan Lacković

3. Dvolitreni dizelaš i zamjena lanca

Niti jedan motor kod f30/f32 Trojke ne boluje od većih sistemskih boljki, osim poznate mane pucanja lanca ako se ne zamjeni na vrijeme (što nije jeftino pa neki vlasnici čekaju ponovnu prodaju) na starijim serijama dizela 320d (oznake N47), pretežno s ručnim mjenjačem, u godištima do 2015., kada je napravljen i redizajn.

Preinakama i kvalitetnijim rješenjima ta boljka, koja je narušila ugled BMW-a je otklonjena i dobrim dijelom nov motor dobio je i novu oznaku B47.

Ipak, kupuje li se primjerak s motorom N47 obavezno treba odmah u ovlaštenom servisu provjeriti u kakvom je stanju lanac, da li je i kada mijenjan i nije li već bilo havarije na motoru.

Ivan Lacković
 

4. Dizel je dobar izbor, a benzinci još bolji

Dizelaši su inače, vrlo štedljivi s obzirom na snagu, a benzinci, kojih na našem tržištu praktički nema, izuzetno uglađeni.

Sporadičnih poteškoća vlasnici imaju s parkirnom kočnicom i slinjenjem ulja motora i mjenjača pa i to za svaki slučaj valja pogledati.

Ivan Lacković
 

5. Oprema muti razum

Prilikom kupnje budite pragmatični. Naravno da M paket opreme, koža i razni sportsko-luksuzni dodaci poput velikih naplataka kod Tojke mogu presuditi kod kupnje, naročito ako je cijena povoljna, no to nije najvažnije.

Dobre Trojke s puno doplata i kao rabljene drže višu cijenu. Radije pozornost obratite na servisnu knjigu i čistu povijest pa iako sjedili na sjedalima od tkanine i kotrljali se na 16 cola.

Ivan Lacković
 

Što kupac dobiva kupnjom Serije 3 f30?

I u karavanskom kao i u limuzinskom izdanju ova Trica je poznata kao vozački sjajan i okretan auto sa stražnjim pogonom, finim šaltanjem, direktnim volanom i savršeno izbalansiranim ovjesom.

Što se toga tiče, zadovoljstvo je zajamčeno. Vrlina je i unutrašnjost, iako se mogu čuti prigovori na račun skromne osnovne opreme u primjercima bez doplata ili lijepe, ali nježne izvedbe plastičnih površina. Što se praktičnosti tiče, karavan F31 je pun pogodak.

Ivan Lacković
 

Osim što nosi prestižni lifestyle predznak, u putničkom i prtljažnom dijelu je punokrvno komforan i funkcionalan automobil, sa zasebno otvorivim staklom petih vrata. I relativno lako će naći sljedećeg vlasnika.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

320d

Motor: turbodizelski, 4 cil.

Obujam: 1995 ccm

Kompresija: 16,5:1

Snaga: 135 kW/184 KS pri 4000/min

Moment: 380 Nm pri 1750 - 2750/min

Pogon: stražnji

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Prtljažnik 605 litara

Osovinski razmak: 281 cm

Masa/nosivost: 1460/510 kg

Najveća brzina: 235 km/h

0-100 km/h: 7,8 s

Potrošnja: 5,8/3,6/4,5 l/100 km

Kilometara 129.000

Godište 2014.

Cijena 110.000 kuna

 

CIJENE NA TRŽIŠTU

2013. od 85.000 kn

2014. od 90.000 kn

2015. od 95.000 kn

2016. od 115.000 kn

2017. od 180.000 kn

*informativne cijene

 

POVIJEST MODELA

Serija 3 Touring F31 2012. predstavljen u travnju na salonu automobila u Leipzigu pod tvorničkom oznakom F31, kao karavanska izvedba limuzine F30. Iako dizajnerski vrlo sličan prethodniku, većih je dimenzija izvana i prostraniji u svakom segmentu iznutra, s motorima jednakima kao u limuzini. U prvo vrijeme dolazio je s dizelašima 320d (163 i 184 KS) i 330d (258 KS) i benzincem 328i (245 KS), a potom u postupno dolazili i dizelaši 316d (115 KS) i 318d (143 KS) te benzinci 316i (136 KS), 320i (170 i 184 KS) i 335i (306 KS). 2013. uvedeni dizelaši 325d (224 KS) i 335d (313 KS) i hibridni ActiveHybrid 3 (340 KS). 2015. napravljeni su manji redizajn i opsežni tehnološki update, između ostalog i u području motora. Uvedeni su trocilindarski benzinac 318i (136 KS), četverocilindarski 330i (252 KS) i šestcilindarski 340i (326 KS) i hibridni 330e (252 KS). Postojeći motori su poboljšani i osnaženi (318d na 150 KS, 320d na 190 KS, otklonjene su im glavne boljke, poput problematičnog rastezanja lanca na najprodavanijem motoru 320d. 2019. prestanak proizvodnje i u lipnju predstavljanje potpuno nove generacije (G21)

 

Izdvajamo

Iz drugih medija