POLOVNI AUTOMOBILI

VRIJEDI LI DOISTA ONA: 'BJEŽI OD RABLJENOG FRANCUZA!' Testirali smo Citroen C4 1.6 HDi koji nije popularan kao Golf, ali je zato udobniji i jeftiniji

Željko Puhovski / CROPIX

Korektna serijska oprema, nešto veća od prosjeka klase, bila je dobar adut novih primjeraka, pa su takvi naravno, i rabljeni. S druge strane, plastika je tvrđa, ali solidna

Druga generacija Citroena C4 za klasu je ozbiljnije složena od prve, zaključak je praktički svih koji su imali prilike sjesti za volan ili posjedovali primjerke iz obje generacije „francuskog Golfa“. Indikator takvog stava su i rabljeni primjerci, čije zadržavanje čvrstoće interijera, postojanosti materijala i električnih i elektroničkih sklopova te opće kompatnosti donose privilegiju u kakvoj vlasnici starijih generacija Citroena, budimo iskreni, nisu imali priliku uživati.

Citroen C4 2013.
Marin Tomas
 

Dizajnerski gledano, druga generacija donosi smireniji doživljaj i koncepcijom isključivo s petera vrata prihvatljiviji je širem krugu kupaca. Izgleda dopadljivo i dobroćudno, s druge strane pomalo klasično i ozbiljno, što vrijedi i za unutrašnjost, koja ostavlja dojam prostranosti, komfora i masivnije, robusnije izvedbe.

Citroen C4 2013.
Marin Tomas
 

Zatvaranje vrata nije više šuplje kao prije, zvučna izolacija je solidnija, oprema u pravilu bolja nego kod njemačke konkurencije, a nekadašnje horror priče vlasnika starijih Citroena na temu struje i elektronike u ovom C4 temeljito su prorijeđene.

Citroen C4 2013.
Marin Tomas
 

Višoj razini dojma pridonosi i bolja plastika, iako je i dalje tvrda, ponegdje i jeftina. I volan je jednostavno, prevelik i nezgrapan, Sve skupa dakle, C4 u detaljima nije na razini vrha klase, zato je i jeftiniji od Golfa i sličnih, ali općom solidnošću će sigurno ugodno iznenaditi.

Citroen C4 2013.
Marin Tomas
 

Priče o udobnosti međutim, i dalje stoje. Rad opruga i amortizera podešen na udobnost u kombinaciji s komfornim sjedalima čine vožnju lošom cestom ili preko ležećih uspornika zamjetno lagodnijom nego kod konkurencije, iako stražnja osovina ponekad jače lupne pa protrese interijer, Mjesta također ima dosta za prosječnu hrvatsku obitelj, koja će u prtljažnik, jedan od najvećih u klasi, moći utrpati priličnu količinu stvari.

Citroen C4 2013.
Marin Tomas
 

Ispod kože pobratim je tadašnjem Peugeotu 308 (2007.-2013.), modelu iz istog PSA koncerna, s kojim dijeli platformu i dobar dio mehaničkih i komponenti iz domene elektroničke logistike. U tom dijelu potencijalnim kupcima najzanimljiviji su motori, ponajviše najpopularniji dizelski 1.6-litreni HDi i BlueHDI.

Citroen C4 2013.
Marin Tomas
 

Vrlo su štedljivi, relativno tihi i solidne pouzdanosti, posebno nakon dorade 2013., kad je snažnija verzija dobila kvalitetniju izvedbu s dva ventila po cilindru. Prve serije atmosferskih VTi benzinaca, iz kooperacije s BMW-om, sklone su povećanoj potrošnji ulja, naročito koristi li se neprikladna specifikacija i kvaliteta. Tome je podložniji 1.4 motor, pa s tom (mogućom) pojavom treba računati. Kvalitetnija zamjena stiže 2014., dolaskom trocilindarskih 1,2-litrenih turbomotora iz moderne serije PureTech.

Citroen C4 2013.
Marin Tomas
 

Ukratko

U svim segmentima znatno kvalitetnije napravljen od prve generacije, drugi C4 izgledom i zrelošću ulijeva puno veću dozu povjerenja i pouzdanosti, bez obzira na poneki jeftin detalj ili površinu. Zanimljiv je i štedljivim dizelašima i udobnošću

Druga generacija naočigled je masivnija od prve i ostavlja ozbiljniji, klasičniji dojam, bez elemenata dizajnerske ekstravagancije

Citroen C4 1.6 HDi

Godište 2013.

Kilometri 172.000

Cijena 59.900 kuna

Motor turbodizelski

Cilindri/ventili 4/8

Obujam 1560 ccm

Snaga 84 kW/114 KS na 3600/min

Moment 270 Nm na 1750/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 433 x 179 x 149 cm

Osovinski razmak 261 cm

Prtljažnik 410 litara

Masa od 1280 kg

Najveća brzina 190 km/h

0-100 km/h 11,3 sekundi

Izmjerena potrošnja 5,2 l/100 km

C02 ispuh 100 g/km

REZERVNI DIJELOVI

Prednji diskovi (par) od 360 kn

Prednje disk pločice (par) od 150 kn kn

Prednji amortizeri (par) od 800 kn

Alternator od 1700 kn

Elektropokretač od 500 kn

Spojka (komplet) od 930 kn

Zamašnjak 2950 kn

Hladnjak 385 kn

Pumpa za vodu od 195 kn

Poluosovina od 550 kn

Garnitura zupčastog remena od 450 kn

*Auto Krešo, zamjenski dijelovi, informativne cijene

Citroen C4 II

2010. jesensko predstavljanje druge generacije na salonu u Parizu, s benzinskim atmosferskim VTI motorima 1.4 (95 KS) i 1.6 (120 KS), turbomotorom 1.6 THP (155 KS) te HDi dizelašima 1.6 (90 i 109 KS) i 2.0 (150 KS)

2012. dizelskom 1.6 motoru snaga raste na 92 i 112 KS

2013. jača verzija 1,6-litrenog dizelaša umjesto četiri dobiva dva ventila po cilindru i snagu od 114 KS

2014. uveden trocilindarski 1.2 turbobenzinski motor PureTech (130 KS)

2015. napravljen blagi redizajn, u sklopu kojeg je uvedena naprednija oprema s većim ekranom multimedije, LED dnevnim svjetlima, novim bojama karoserije i obnovljenom paletom motora: trocilindarskim turbo benzincem 1.2 PureTech (110 KS) i BlueHDi dizelašem 1.6 (99 i 120 KS)

2013. prestanak proizvodnje u proljeće, zasad bez izravnog nasljednika, odnosno s obnovljenim, blago povišenim C4 Cactusom kao simulacijom zamjene

 

Izdvajamo

Iz drugih medija