BUDITE OPREZNI

Istraživanje pokazalo: Ovo su automobili kod kojih se najviše manipulira s kilometražom u Hrvatskoj

Jedan od 10 polovnjaka u Hrvatskoj ima vraćanu kilometražu, a prevare s kilometražom česte pa biste trebali biti oprezni

Povijest kilometraže (ilustracija)

 Ivan Lacković
Jedan od 10 polovnjaka u Hrvatskoj ima vraćanu kilometražu, a prevare s kilometražom česte pa biste trebali biti oprezni

Iako je kupnja rabljenog automobila jeftinija od kupnje novog vozila iz salona, to itekako može dovesti do dodatnih troškova. Prevare s kilometražom i skrivena oštećenja uobičajena su na tržištu polovnjaka u Europi, što rezultira visokim troškovima održavanja, povremenim mehaničkim kvarovima i sigurnosnim problemima.

Istraživanje koje je u Hrvatskoj provela tvrtka za podatke o automobilima carVertical pokazuje da jeftiniji automobili u državi imaju veću šansu za lažnu kilometražu.

image

Postotak vozila s izmijenjenom kilometražom i prijavljenim oštećenjima sortirano po cijeni (ilustracija)

carVertical

1 od 10 polovnih automobila u Hrvatskoj ima vraćenu kilometražu, što znači da su prevare s brojačem kilometara česte i vozači bi trebali biti oprezni pri kupnji vozila. Međutim, najveća je šansa da postanete žrtva prevare kada kupujete automobil između 5000 i 10.000 eura - 9,8% svih vozila s cijenom u ovom rangu imalo je alternaciju u kilometraži.

„Kupci rabljenih automobila u Hrvatskoj moraju biti svjesni da je rizik kupovanja vozila s izmijenjenim brojačem kilometara relativno visok u svim cjenovnim kategorijama. Vozila u vrijednosti od 20.000 do 30.000 eura manje su podložna prevarama, ali još uvijek je jednom od dvadeset takvih automobila ilegalno izmijenjena kilometraža", kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile u carVerticalu.

image

Matas Buzelis

carVertical

Kupci najskupljih automobila također bi trebali biti na oprezu: od svih automobila vrijednih više od 45.000 eura koje je pregledao carVertical u Hrvatskoj, njih 9,4 posto imalo je vraćanu kilometražu.

Iako su šanse da naletite na automobile sa smanjenom kilometražom u Hrvatskoj manje nego u nekim drugim zemljama srednje i istočne Europe, istraživanje je pokazalo da je prilično teško izbjeći automobil sa zabilježenim oštećenjem. 35,4 posto automobila u Hrvatskoj u vrijednosti do 5000 eura sudjelovalo je u prometnoj nesreći ili je imalo neko drugo oštećenje.

image

Kupnja rabljenog automobila (ilustracija)

Profimedia

Skuplja vozila imaju još veću vjerojatnost oštećenja. „Iako najjeftiniji automobili u Hrvatskoj imaju najmanje podataka o šteti, to se može pripisati činjenici da vozači jeftinijih ili starijih automobila obično ignoriraju manje udarce i ogrebotine. S druge strane, vlasnici skupljih automobila obično prijavljuju svoja oštećenja osiguravajućih kućama”, objašnjava Buzelis.

Najviše zabilježenih oštećenja imaju vozila vrijednosti između 30.000 i 45.000 eura - 44,7 posto njih sudjelovalo je u nesreći.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
05. prosinac 2025 13:39