Prošle godine u Hrvatskoj je obavljeno gotovo 2,5 milijuna redovnih tehničkih pregleda vozila svih kategorija, a njih 427.256, odnosno 17 posto bilo je neispravno. Budući da gotovo svaki peti vozač ne prolazi tehnički pregled, mnogi smišljaju načine kako s neispravnim vozilom proći test.
Klasično podmićivanje s 20 eura ili nekada 100 kuna više nije opcija jer policija i HAK vrše kompletan nadzor nad stanicama tehničkog pregleda i nad službenim osobama koje provode testove. Stoga prevarama skloni vozači primjenjuju drugačije metode.
Jednu od njih otkrio je Daniyal Bagheri, inspektor njemačkog TÜV Norda, koji je objasnio kako funkcionira prevara: "Vlasnici neispravnih vozila prekrivaju upaljenu lampicu upozorenja za kvar motora ili nekog drugog sustava s crnom izolir trakom. Neki su ploču s instrumentima čak prebojali markerom."
U videu pokazuje kako uklanja crnu izolir traku koju je vozač zalijepio na ploču s instrumentima, a budući da u ovom slučaju trik nije upalio, Daniyal duhovito zaključuje: "Ako želiš prevariti čovjeka na tehničkom pregledu, uloži malo više truda!"
Iako i dalje postoje vozači koji vjeruju da trikovima mogu proći tehnički pregled, Daniyal navodi da je prevaru teško ostvariti: "Sljedeći korak je spajanje dijagnostičkog uređaja na vozilo i tada sve izlazi na vidjelo."
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....