Sjednete vi tako jedan dan u svoj Mercedes, okrenete ključ i – ništa se ne događa. Do jučer je automobil normalno radio, a danas odjednom "kaput". S akumulatorom je sve u redu, ali automobil ne reagira na okret ključa u bravi upravljača premda ste automobil uredno otključali i ušli u njega.
Iako će u servisu prvo pomoću posebnog uređaja provjeriti ključ, njegovu frekvenciju i kod, najvjerojatnije je došlo do kvara sklopa koji se zove ELV (Elektrische Lenkradverriegelung).
Taj mali uređaj, naime, još unazad petnaestak godina kada su mehanički ključevi zamijenjeni elektroničkim, služi za automatsko zaključavanje i otključavanje upravljača. Svaki put kada stavite ključ u bravu upravljača, on mehanički otključa upravljač, a svaki put kada ga izvadite, ponovno zaključa upravljač.
Njegov rad možete prepoznati po karakterističnom zvuku na koji najčešće nitko ne obraća pažnju, a on svoju zadaću obavlja svaki put kada gurnete ili izvadite ključ iz brave.
I tako iz dana u dan, iz godine u godinu, sve dok se ne pokvari. Sastoji se od kućišta unutar kojeg je upravljačka elektronika, malog električnog servo motora i klina koji ulazi u zube zupčanika na osovini upravljača i tako ga blokira. Najčešće se pokvari upravo servo motor koji obavlja mehanički rad, ali zna stradati i elektronika.
Kada je ručica mjenjača prebačena kod upravljača sa 7G mjenjačima, Mercedes je izbacio ovakvu mehaničku blokadu upravljača i sada koristi elektroničku blokadu mjenjača.
Posebno su ovom kvaru skloni Mercedesi C i E klase, linija W204 i W212, s mjenjačem s pet brzina i ručicom na središnjoj konzoli, no događa se to i kod automobila drugih proizvođača, poput Volkswagena, samo što kod njih zamjena nije toliko skupa. Na Mercedesima pak, zamjena ovog sklopa stoji oko 1200 eura.
Ali nije samo cijena problem, već i potrebno vrijeme za popravak s obzirom na to da je zbog roka isporuke dijelova stranka najmanje 3 do 4 dana bez auta. Nema pravila kada se ovaj kvar može dogoditi – na servis dolaze i auti stari tek dvije godine.
Stvar je jednostavno u kvaliteti ugrađenih komponenti, koja varira od dobavljača do dobavljača i to u pravilu unutar jednog dana uz dvostruko nižu cijenu od zamjene novim dijelom u nekim servisima.
Automobil prvo treba dovesti do servisa, što najčešće podrazumijeva vučnu službu, a onda cijena i kompliciranost ovise o tome je li ELV otkazao poslušnost u zaključanom ili otključanom položaju.
Naravno, kompliciranije je kada je ELV ostao u zaključanom položaju jer ga je puno veći problem izvaditi iz kućišta upravljača, koje u tom slučaju kompletno treba vaditi iz auta.
Kada je jednom ELV na stolu, otvara se kućište te popravlja elektronika ili elektromotor, ovisno o tome što se pokvarilo. Većinom servisi dijelove imaju na lageru pa je popravak gotov isti dan, a cijena ovog popravka ovisi o kompliciranosti i modelu auta – od 400 eura ako upravljač nije bio blokiran do 900 eura ako je bio blokiran.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....