sve ih je više

Ovo se sigurno pitaju svi vozači kad kupuju nove gume: Jesu li duplo jeftinije kineske marke sigurne?

Marke kao što su ZC Rubber, Sailun Jinyu Group, Shandong Linglong Tire ili Double Star Group imaju znatno niže troškove proizvodnje

Nove gume, ilustracija

 Profimedia
Marke kao što su ZC Rubber, Sailun Jinyu Group, Shandong Linglong Tire ili Double Star Group imaju znatno niže troškove proizvodnje

Masovni dolazak kineskih marki na europsko tržište ne odnosi se samo na automobile, već i na dijelove i komponente poput auto guma. Po tom pitanju, Kinezi slijede istu strategiju kao i kod plasmana automobila, nudeći proizvode po povoljnijim cijenama, no ključno je pitanje – natječu li se s dokazanim markama i u sigurnosti.

Taktika je jasna: ući na Stari kontinent s kineskim automobilima kako bi se kupci navikli da postoje i te marke, učvršćujući potom svoju prisutnost atraktivnom i pristupačnom ponudom.

Marke kao što su ZC Rubber, Sailun Jinyu Group, Shandong Linglong Tire ili Double Star Group imaju znatno niže troškove proizvodnje od svojih konkurenata.

image

Gume, ilustracija

Profimedia

Kako piše Automobilwoche, u Kini proizvodnja gume u prosjeku košta između 45 i 85 eura. Proizvođači u Europi, Sjevernoj Americi, Japanu i Koreji imaju troškove proizvodnje između 100 i 120 eura po gumi.

Njihova prisutnost u Europi već je stvarnost i ova oznaka pristupačnih i jeftinih guma sije određene sumnje među vozačima: jesu li iste kvalitete? Što se događa s trajnošću?

Odgovore na ova pitanja možete pronaći na naljepnici gume koju regulira Europska komisija od 2012. (revidirano 2021.), a ona pruža ključne informacije o učinkovitosti (otporu kotrljanja), sigurnosti (detaljima o prianjanju na mokroj podlozi), vanjskoj buci i performansama u vremenskim uvjetima snijega i leda. To bi trebao biti sasvim dovoljan putokaz...

Iako se gume iz Kine najčešće izrađuju s manje naprednom tehnologijom i lošijim gumenim smjesama kako bi bile povoljnije, mogu biti i manje precizno proizvedene, vrijedi imati na umu da su sve gume odobrene za prodaju u Europskoj uniji testirane na izdržljivost i performanse. Iako su skuplji zapadnjački modeli bolji, uglavnom nema potrebe demonizirati kinesko podrijetlo guma. Na recenzijama su iz godine u godinu sve bolje i na kraju vrijedi ona – koliko para, toliko muzike...

image

Nove gume, ilustracija

CROPIX

A da su se Kinezi ozbiljno pripremili za posao s gumama, svjedoče činjenice poput one da je Grupa Zhongce Rubber Group, poznata kao ZC Rubber, otvorila razvojni centar u njemačkom Hannoveru 2021. godine i danas je deveti najveći proizvođač guma na svijetu. Tvrtka Giti Tire od 2023. godine montira svoje gume na Mercedes Actros u Kini. Osim toga, u rujnu 2023. Giti Tire je izvijestio da je Volkswagen ID.Buzz prvo električno vozilo proizvedeno u Europi koje nosi tvorničke gume kineske kompanije...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
30. studeni 2025 14:05