Masovni dolazak kineskih marki na europsko tržište ne odnosi se samo na automobile, već i na dijelove i komponente poput auto guma. Po tom pitanju, Kinezi slijede istu strategiju kao i kod plasmana automobila, nudeći proizvode po povoljnijim cijenama, no ključno je pitanje – natječu li se s dokazanim markama i u sigurnosti.
Taktika je jasna: ući na Stari kontinent s kineskim automobilima kako bi se kupci navikli da postoje i te marke, učvršćujući potom svoju prisutnost atraktivnom i pristupačnom ponudom.
Marke kao što su ZC Rubber, Sailun Jinyu Group, Shandong Linglong Tire ili Double Star Group imaju znatno niže troškove proizvodnje od svojih konkurenata.
Kako piše Automobilwoche, u Kini proizvodnja gume u prosjeku košta između 45 i 85 eura. Proizvođači u Europi, Sjevernoj Americi, Japanu i Koreji imaju troškove proizvodnje između 100 i 120 eura po gumi.
Njihova prisutnost u Europi već je stvarnost i ova oznaka pristupačnih i jeftinih guma sije određene sumnje među vozačima: jesu li iste kvalitete? Što se događa s trajnošću?
Odgovore na ova pitanja možete pronaći na naljepnici gume koju regulira Europska komisija od 2012. (revidirano 2021.), a ona pruža ključne informacije o učinkovitosti (otporu kotrljanja), sigurnosti (detaljima o prianjanju na mokroj podlozi), vanjskoj buci i performansama u vremenskim uvjetima snijega i leda. To bi trebao biti sasvim dovoljan putokaz...
Iako se gume iz Kine najčešće izrađuju s manje naprednom tehnologijom i lošijim gumenim smjesama kako bi bile povoljnije, mogu biti i manje precizno proizvedene, vrijedi imati na umu da su sve gume odobrene za prodaju u Europskoj uniji testirane na izdržljivost i performanse. Iako su skuplji zapadnjački modeli bolji, uglavnom nema potrebe demonizirati kinesko podrijetlo guma. Na recenzijama su iz godine u godinu sve bolje i na kraju vrijedi ona – koliko para, toliko muzike...
A da su se Kinezi ozbiljno pripremili za posao s gumama, svjedoče činjenice poput one da je Grupa Zhongce Rubber Group, poznata kao ZC Rubber, otvorila razvojni centar u njemačkom Hannoveru 2021. godine i danas je deveti najveći proizvođač guma na svijetu. Tvrtka Giti Tire od 2023. godine montira svoje gume na Mercedes Actros u Kini. Osim toga, u rujnu 2023. Giti Tire je izvijestio da je Volkswagen ID.Buzz prvo električno vozilo proizvedeno u Europi koje nosi tvorničke gume kineske kompanije...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....