Ovo su rekorderi

Pogledajte je li vaš na popisu: Ovo je 10 automobila s najviše i najmanje kilometara ‘na rezervi‘

Nakon što se upali lampica upozorenja, vozač ima ograničenu autonomiju, koja može uvelike varirati ovisno o vrsti automobila

Rezerva goriva, ilustracija

 Profimedia
Nakon što se upali lampica upozorenja, vozač ima ograničenu autonomiju, koja može uvelike varirati ovisno o vrsti automobila

Cijene goriva rastu i sve je češća situacija da vozači pune spremnik već kad se upali rezerva. Crvena lampica upozorenja koja se pali pored kazaljke mjerača na ploči s instrumentima upozorava da goriva ponestaje i da ćete morati otići na benzinsku postaju što prije kako biste natočili gorivo.

Vozeći na rezervi, udaljenost koju je moguće prijeći prije nego što se motor zaustavi zbog nedostatka goriva obično je dovoljna da se stigne do najbliže benzinske postaje.

image

Točenje goriva

CROPIX

Međutim, nije preporučljivo doći do ove ekstremne situacije i, osim činjenice da sustav upozorenja na rezervu može zakazati ili ne raditi s apsolutnom preciznošću, autonomija vozila u rezervi vrlo je promjenjiva ovisno o vrsti mehanike, njezinoj potrošnji i samom modelu automobila.

Ostati na rezervi tijekom putovanja cestom obično uzrokuje stanje tjeskobe koje je kontraproduktivno za održavanje sigurne vožnje. Nadalje, ostati na cesti zbog nedostatka goriva je situacija koja se može kazniti novčanom kaznom u zemljama poput Njemačke.

Iako je ovo situacija koju je uvijek preporučljivo izbjegavati, vožnja na rezervi je nešto što se uvijek može dogoditi zbog lošeg predviđanja ili zbog nekih drugih okolnosti, kao što je pronalazak benzinske postaje zatvorene noću.

image

Pumpa goriva (ilustracija)

Profimedia

U vezi s ovim problemom, britanska web-stranica Compare The Market provela je analizu autonomije raspoložive rezerve automobila koji redovito kruže cestama s benzinskim i hibridnim motorima i pripadaju različitim kategorijama. U studiji su poredane udaljenosti koje svaki model može prijeći nakon što se upali indikator rezerve.

Automobili s većom autonomijom u rezervi:

Volkswagen Passat (120 kilometara)

Volvo V40 (113 kilometara)

Ford Mondeo (112 kilometara)

BMW Serija 5 (109 kilometara)

Toyota Prius (107 kilometara)

Mercedes E-klasa (103 kilometra)

Audi Q5 (102 kilometra)

Range Rover Sport (101 kilometar)

Automobili s manjom autonomijom u rezervi:

BMW M3 (51 kilometar)

Kia Picanto (52 kilometra)

Fiat 500 (59 kilometara)

Mini Cooper (60 kilometara)

Mitsubishi Outlander (61 kilometar)

Jaguar XK (62 kilometra)

Citroen C1 (62 kilometra)

Peugeot 108 (63 kilometra)

Nissan Juke (65 kilometara)

Ford Fiesta (66 kilometara)

Pravilo 10 posto

Međutim, rezultati studije pokazuju da se ne treba bojati kada se upali upozorenje za nisku razinu goriva jer se općenito poštuje pravilo od 10 %, što je udio spremnika koji je većina proizvođača odredila za rezervu. Iznos koji je u gotovo svim slučajevima više nego dovoljan za odlazak do neke pumpe koja se nalazi u blizini.

A moramo uzeti u obzir i da se potrošnja povećava i zbog drugih čimbenika, primjerice ako radi klima, gušći je promet, ima ekstremnih temperatura... Još jedan čimbenik koji treba uzeti u obzir i zašto nije preporučljivo prazniti spremnik jest da kada u njemu ostane malo goriva, može doći do kvara motora. Usisna pumpa se može pregrijati, a kondenzirana vlaga i naslage prljavštine koje se nakupljaju na dnu mogu ući u sustav.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2025 15:55