Znak koji najavljuje prisutnost prometne kamere uobičajen je u Hrvatskoj, a njegova je svrha upozoriti vozača da nailazi na prisutnost fiksnog uređaja koji kontrolira brzinu vozila. Ako su prebrzi, vozači tada imaju priliku usporiti, što pridonosi sigurnosti, posebno u naseljima.
Međutim, postoje i vozači koji naglo koče kad ugledaju znak, što može biti opasno za vozače iza njih, a i vožnja puževim korakom kroz neko naselje može stvoriti gužvu na cesti.
To se vjerojatno ne bi događalo da vozači točno znaju udaljenost između prometnog znaka najave kamere i same kamere za mjerenje brzine.
U Hrvatskoj ta razdaljina uopće nije propisana zakonom, nema regulirane fiksne udaljenosti i ne postoji jedinstven i specifičan parametar. Nakon što se postavi kamera, postavlja se znak na udaljenosti s obzirom na vrstu ceste i opće uvjete.
Poznato je zato, da primjerice na našim cestama dosta česte Gatso kamere serije RT4 vozača u prekršaju mogu snimiti na udaljenosti do 100 metara od kamere.
No, nije svugdje tako, pa primjerice u Francuskoj, gdje nije zakonom propisano da fiksna kamera mora imati znak najave (ali ipak postoji), udaljenost između znaka i uređaja za kontrolu brzine gotovo je uvijek identična. Ovisno o vrsti ceste na kojoj je postavljena, razlika će biti nekoliko metara, s tim da što je cesta brža, udaljenost uređaja je veća.
Tako na cestama s ograničenjem od 70 km/h, između znaka i kamere/radara mora biti ostavljeno 300 metara. Na cestama s ograničenjem na 80 ili 90 km/h udaljenost je 400 metara, dok je na autocestama 600 metara. Ovisno o okruženju, ove brojke mogu biti različite za tek 50 metara. Smatrate li da je taj "recept" bolji, pišite nam u komentarima...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....