Nestali u 60 sekundi

Skupi dio nova je meta lopova: Lako se krade, a ovo su najpogođenije marke automobila

Nova pošast je krađa senzora razdaljine tempomata, a zamjena je skupa

Krađe senzora razmaka tempomata, ilustracija

 Profimedia
Nova pošast je krađa senzora razdaljine tempomata, a zamjena je skupa

Drski lopovi kreću u kriminalne pohode usred noći kako bi u najviše nekoliko minuta skinuli senzore razdaljine tempomata s prednjeg dijela automobila. Više slučajeva zabilježeno je u Velikoj Britaniji, ali i drugdje diljem Europe, ovaj dio postaje meta kradljivaca.

Ugrađeni iza oznake modela, bijesni vozači napali su proizvođače zbog "mane u dizajnu" za koju kažu da olakšava da njihovi automobili budu meta brzih krađa. To ostavlja uznemirene vlasnike automobila da moraju platiti novi dio i zamjenu, 1800 eura za zamjenu senzora.

Kako piše Daily Mail, lopovi su snimljeni privatnim kamerama na vratima kuća kako kidaju oznake za tili čas, da bi se samo nekoliko minuta kasnije prebacili na druga vozila u susjednim ulicama. Volkswageni, BMW-i i Mercedesi čini se da su u središtu ciljanih krađa.

Lopovi ih zatim prodaju online na mjestima poput eBaya i Facebook Marketplacea za samo 200 funti – a prerezana žica koja visi sa senzora još uvijek je vidljiva na fotografiji.

image

Krađe senzora razmaka tempomata, ilustracija

VW

Stratis Alisafakis (40), iz Ealinga u Londonu, s užasom je gledao snimku kamere na svojim vratima koja je u ožujku snimila njegov Volkswagen GTI kao metu.

Sada se vozi s oštećenom značkom i narančastim svjetlom upozorenja koje stalno svijetli na instrumentnoj ploči nakon što je začuo cijenu od 1500 funti (1750 eura) za njegovu zamjenu, izvijestio je The Sunday Times.

Alisafakis je rekao da mu je u autokući rečeno da tjedno viđaju i do četiri osobe koje ih pitaju o krađi senzora tempomata. Kritizirao je i Volkswagen, kojeg je optužio da ‘pere ruke od toga‘ nakon što je primio e-poruku iz sjedišta tvrtke u Milton Keynesu da tvrtka ‘nije u mogućnosti pružiti nikakvu podršku dobre volje u vezi s ovim problemom‘.

image

Krađe senzora razmaka tempomata, ilustracija

Profimedia

‘Stvarno sam frustriran. To je rašireno i postaje sve gore‘, rekao je za The Sunday Times. Od tada je pokrenuo peticiju kojom poziva VW ‘da se pozabavi raširenom krađom‘. Vozačima Mercedesa i BMW-a u Londonu također su ukradeni senzori tempomata.

Jedan vlasnik BMW-a M3 – gdje se senzor nalazi iza registarske pločice – rekao je na online forumu da se čini da je ‘sve što je netko trebao učiniti da bi ga skinuo jednostavno odvrnuti, odspojiti konektore i skinuti‘. Tvrdio je preko svog osiguranja kada mu je cijena za ugradnju novog iznosila 3546 funti. Andrew Perry (42) iz Balhama zavjetovao se da više nikada neće kupiti BMW s radarskim sustavom i, poput nesretnog Alisafakisa, nije se potrudio zamijeniti svoj senzor.

Nazvavši to ‘stvarnom greškom u proizvodnji i sukobom sa zdravim razumom‘, dodao je: ‘Ono što me iznenađuje jest to što je BMW toliko olakšao krađu tako skupe komponente. Ako pogledate na internetu, možete vidjeti da se radarska jedinica može ukloniti iz automobila za oko 30 sekundi.‘

image

Krađe senzora razmaka tempomata, ilustracija

eBay

Prošlog svibnja, vlasnica VW-a, Tara O‘Driscoll, izjavila je za The Guardian da je čula za više od 50 krađa u Claphamu gdje živi nakon što je na društvenim mrežama objavila da je i sama žrtva. Izjavila je: ‘Svaki VW automobil u našem području koji ima ovaj senzor bio je meta napada i to je bila glavna tema razgovora zajednice na WhatsAppu i drugim medijima, ne samo zato što su računi za popravak toliko veliki.‘ Mike Orford, voditelj odnosa s javnošću za VW Velike Britanije, negirao je postojanje ‘mane u dizajnu‘ i rekao da bi ljudi trebali prijaviti krađu policiji s brojem šasije vozila.

"Savjetujemo da svaki kupac pogođen ovim kaznenim djelom kontaktira policiju kako bi prijavio incident i dao broj šasije svog vozila, tako da policija zatim može proslijediti informacije našem sjedištu putem lokalnog Volkswagen prodavača.

image

Krađe senzora razmaka tempomata, ilustracija

Profimedia

"Budući da je ovaj dio označen na šasiji, može se zaključati tako da je nefunkcionalan na drugom vozilu – i kao rezultat toga bezvrijedan na crnom tržištu." Glasnogovornik BMW-a za Veliku Britaniju rekao je za Daily Mail: "Specijalizirani sigurnosni timovi BMW Grupe kontinuirano rade na dizajniranju i poboljšanju najboljih mogućih sigurnosnih sustava u našim vozilima." Izazov ciljane krađe dijelova vozila razvija se kako organizirani kriminalci koji ciljaju automobile postaju sve sofisticiraniji, a BMW surađuje s policijom i drugim vlastima u Velikoj Britaniji i diljem svijeta kako bi odgovorio na najnovije prijetnje i predvidio nove.

Kod nas za sada još nije prijavljena ovakva vrsta krađe...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. studeni 2025 00:26