Švedski mehaničar koji je želio ostati anoniman, za medije je javno priznao da namjerno ne dolijeva AdBlue u dizelske automobile klijentima, unatoč tome što je ta praksa nezakonita. Prema njegovim izjavama, AdBlue je potpuno neučinkovit i štetan, a popravci kvarova koji on može prouzročiti mogu biti dosta skupi.
Tvrdi da je u mnogim slučajevima jedino održivo rješenje za vozače da ga ne koriste. AdBlue je razvijen kao aditiv za smanjenje emisija štetnih plinova kod dizelskih motora, omogućujući čistije izgaranje.
Međutim, prema riječima izvjesnog mehaničara, on može uzrokovati ozbiljne operativne probleme i lako se može doći do raznih kvarova. U slučaju kvara, popravak zahtijeva kompletnu zamjenu spremnika goriva, što košta otprilike 30 tisuća švedskih kruna (oko 2600 eura).
Nadalje, AdBlue je vrlo sklon skrućivanju i kristalizaciji, što može uzrokovati začepljenja i kvar same pumpe za gorivo, što nije rijetkost i što je također trošak. Automobilski stručnjaci tvrde kako nije pametno uplitati se u savjete samog proizvođača, pa tako i onome koji se tiče korištenja AdBlue aditiva.
Međutim, oni također upozoravaju da je otkrivanje ove vrste prijevare, odnosno nekorištenje AdBluea kako je tvornički propisano, gotovo nemoguće s alatima koji su trenutačno dostupni vlastima. Zbog toga su mnogi vozači odustali od korištenja AdBluea kako bi izbjegli visoke troškove popravka.
AdBlue je uveden na tržište nakon Volkswagenovog skandala Dieselgate, s ciljem poboljšanja ekološke učinkovitosti dizelskih automobila, uz normu Euro 6. Međutim, kritičari poput ovog mehaničara smatraju da je njegov razvoj bio prenagljen, što je rezultiralo mnogim kvarovima i otežalo održavanje.
Nadalje, izostanak korištenja AdBluea znači da će vozilo izgubiti Euronorm klasifikaciju, što može dovesti do problema s odobrenjem za vožnju.
U Švedskoj, Tord Fornander, predsjednik Udruge za industrijsko praćenje, priznao je poteškoće u otkrivanju ove vrste manipulacije s trenutačnom opremom. To sugerira da bi prijevara mogla biti raširenija nego što se dosad mislilo, a vlasti ne mogu poduzeti učinkovite mjere da je suzbiju. Slažete li se s mišljenjem ovog mehaničara? Pišite nam u komentarima...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....