POTPUNI DEBAKL

TEST LJETNIH GUMA ZA PUTNIČKE KOMBIJE I LAKA GOSPODARSKA VOZILA: niti jedan proizvođač ne nudi gumu za najbolje ocjene, a za najlošije čak devet!

 ADAC / ISP Wolfgang Grube

Prvi test guma u dimenziji 215/65 R15C za kombije i laka dostavna vozila doveo je do preliminarnih rezultata koji nisu nimalo blistavi. Zaključak je to testiranja njemačkog auto klvuba ADAC-a i njegovih partnera. Naime, ni jedan proizvođač nije zavrijedio neku od dvije najbolje ocjene (izvrstan u vrlo preporučljivo), dok je najslabiju ocjenu - ne preporučuje se dobilo čak devet proizvođača (Falken, Uniroyal, Michelin, Fulda, Nexen, Sava, Semperit, Hankook i Kleber). Njih pet se preporučuje (ukupni pobjednik Apollo, zatim Goodyear, Pirelli, Nokian i Continental), a dva se djelomično preporučuju (Maxxis i Kumho).

Ovako slabi rezultati posebno zabrinjavaju zato što se gume ovoga tipa sve manje koriste za prijevoz tereta, a sve više za prijevoz ljudi, gdje bi sigurnost i kvaliteta morali biti na puno višoj razini. Naime, VW Multivan, Opel Vivaro i Movano, Renault Master i Traffic, Ford Traffic…, danas su velikim dijelom i obiteljska vozila (a ne uglavnom laka dostavna) koja, sudeći prema ovom testu, nisu opremljena gumama prihvatljivim za cijele obitelji. Uostalom, od 16 različitih proizvođača na ovom testu, čak 15 su dobili najslabiju ocjenu na mokrom, pri čemu je jedino Continental razočarao na suhom. Tragični rezultati na skliskoj podlozi nisu čudni kad znamo da je na gumama kod dostavnih vozila prioritet produljeni vijek trajanja, zbog čega u sebi nemaju previše mekanih komponenti. Međutim, kad tome dodamo sve jače motore koji se ugrađuju u ove automobile i koji lakoćom dosežu brzine iznad 130 km/h, zabrinutost za sigurnost putnika više je nego razumljiva.

Pobjednik ovoga testa je najbolja guma na mokrom, indijski Apollo Altrust, ispred Goodyearova modela Efficient Grip Cargo. Jedino ova dva proizvoda imaju vrlo dobre ocjene u sve tri ostale kategorije (po suhom, potrošnja goriva i životni vijek), dok ostali (Pirelli Carrier, Nokian cLine i Continental ContiVanContact 200) lagano kiksaju i na suhom. I još jedna zanimljivost kad je u pitanju ukupno najbolja dvojka. Gledajući samo kategoriju životnog vijeka, pobjednik Goodyear je sa svojih 58.087 km gotovo dvostruko izdržljiviji od najlošijeg Apolla, koji može prevaliti tek 31.728 km.

Goodyear je ovdje, zapravo, samo iznimka koja potvrđuje pravilo, jer čak sedam od devet najslabije ocijenjenih guma (zbog lošeg ponašanja na mokrom) bilo je najbolje ocijenjeno na polju životnog vijeka. Očito je (pre)teško izraditi gumu za vozila ovih gabarita i namjena, koja će ujedno biti izdržljiva i sigurna na mokrom. Pogledamo li rezultate po kategorijama, vidjet ćemo da problemi počinju već na suhom. Naime, u idealnim uvjetima na cesti ocjenu vrlo preporučljivo nije uspjela zaslužiti ni polovica proizvođača (samo 7/16 - Kleber ima čak jasne nedostatke), pa ne čudi da na mokrom ni jedna guma nema ocjenu vrlo preporučljivo. Štoviše, više od polovice ih se iz sigurnosnih razloga konkretno - ne preporučuju (čak 9/16)!

Po potrošnji goriva, i u ovoj dimenziji guma razlika je vrlo malena između najboljeg Nexena i najlošijeg Maxxisa (samo 0,3 l/100 km ili 4%), dok je na polju životnog vijeka Sava (81.518 km) više nego dvostruko izdržljivija od Nokiana (30.752 km). U konačnici ovoga testa (215/65 R15C) možemo reći kako su se očekivali slabiji rezultati nego kod guma sličnih dimenzija namijenjenih klasičnim putničkim automobilima, ali ipak ne ovako slabi, pogotovo na mokrom.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. ožujak 2024 13:21