Tiha prijetnja

Vidjeli ste mrlju na asfaltu ispod auta? Ovih 6 kvarova uzrokuje curenje ulja, tri su posebno opasna

Za neke probleme, to bi moglo biti nešto što se može popraviti malim održavanjem, dok druge vrste curenja mogu biti skupe

Curenje ulja (ilustracija)

Za neke probleme, to bi moglo biti nešto što se može popraviti malim održavanjem, dok druge vrste curenja mogu biti skupe

Nije neuobičajeno da iz vozila curi neka tekućina i takvu pojavu nikada ne biste smjeli ignorirati. U nekim slučajevima riječ je o manjem problemu koji se može lako otkloniti, dok u drugima curenje može biti ozbiljno upozorenje na skupe popravke. Donosimo šest najčešćih razloga curenja motornog ulja.

1. Degradirana brtva motora

Brtva motora služi za brtvljenje spojeva između dviju površina. To je važno jer se dijelovi motora šire zagrijavanjem, a hlađenjem se vraćaju u prvobitni oblik i veličinu. Brtva glave cilindra sprječava curenje motornog ulja u cilindar ili izvan motora. Ako počne propadati, mogli biste primijetiti žućkaste ili tamnosmeđe lokve ispod vozila.

image

Brtva glave motora

Profimedia

2. Rupa u posudi (koritu) ulja

Ulje može curiti zbog oštećenja posude za ulje. Do toga može doći zbog istrošene brtve, oštećenog čepa za ispuštanje ulja ili uništenih navoja. Također je moguće da ste udarili u prepreku na cesti, što je uzrokovalo probijanje posude. Bez obzira na uzrok, važno je takvo oštećenje popraviti što je prije moguće.

3. Nagrizena ili slomljena uljna brtva

Ako brtva koja zadržava ulje postane korodirana ili pukne, ulje može početi polako curiti. U početku znakovi možda neće biti uočljivi, a može proći neko vrijeme prije nego što primijetite masne mrlje ispod automobila.

image

Curenje ulja iz brtve

Profimedia

4. Istrošen filtar ulja

Ulje se mora filtrirati prije nego što se pumpa kroz motor. Zbog toga je filtar ulja ključan dio sustava podmazivanja, iako mu se često ne pridaje dovoljno pozornosti. Budući da ima kraći vijek trajanja u odnosu na druge dijelove, potrebno ga je redovito mijenjati kako bi se spriječilo curenje ulja.

5. Slomljena ili izgubljena kapica filtra

Poklopac filtra ulja sprječava ulazak prljavštine i prašine u motor te služi kao dodatna zaštita. Ako nedostaje ili je oštećen, motor je izložen povećanom riziku od kvara, a može doći i do istjecanja ulja. Dobra je vijest da su zamjenske kapice relativno jeftine i jednostavne za ugradnju.

6. Loš spoj brtve ventila

Većina brtvi ventila izrađena je od materijala poput gume ili plastike, koji s vremenom mogu oslabjeti. Dugotrajan i naporan rad motora može negativno utjecati na njihov spoj. Ako primijetite curenje ulja, ovo je jedna od prvih stavki koje biste trebali provjeriti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. prosinac 2025 23:41