Ako se oslanjate na duge intervale pregleda koje propisuje proizvođač, filter zraka biste provjerili tek jednom svakih nekoliko desetaka tisuća kilometara. A to je pogreška koja vam se može obiti o glavu.
Filter zraka spada među najjeftinije i istovremeno najpodcjenjenije dijelove u automobilu. Većina vozača ga mijenja tek kada se pojavi u servisnom planu. Ipak, upravo on ima ključan utjecaj na to kako motor ‘diše‘, kako sagorijeva gorivo i u konačnici na potrošnju i emisije štetnih plinova. Ne treba zaboraviti i da ima značajan utjecaj na čistoću motornog ulja.
Motor s unutarnjim izgaranjem za ispravan rad treba točno doziranu smjesu goriva i zraka. Filter zraka ima jednostavnu, ali važnu ulogu: zadržati prašinu, pijesak, pelud i druge nečistoće prije nego što uđu u prostor za izgaranje.
Ako je filter začepljen, motor ima ograničen dotok zraka. Upravljačka jedinica pokušava korigirati situaciju, ali rezultat može biti lošije izgaranje, manja snaga i veća potrošnja goriva.
Začepljen filter: mala šteta, velike posljedice
Dugotrajno zanemaren zračni filter može uzrokovati više od samo ‘lijenog‘ motora. U praksi se najčešće manifestira:
- povećanom potrošnjom goriva,
- slabijom reakcijom motora na papučicu gasa,
- nepravilnim radom motora,
- povećanim emisijama, što može biti problem na tehničkom pregledu.
Koliko često treba provjeravati i mijenjati filter?
Proizvođači preporučuju zamjenu filtera u velikom rasponu - svakih 15.000 do 90.000 km, ali to je samo okvirna, preporučena vrijednost. Idealno je to učiniti kod svake zamjene ulja. Njegovo stanje i čistoća ovise o uvjetima u kojima vozite. Ako često vozite prašnjavim cestama, u gradu sa zagađenim zrakom, u građevinskim zonama ili na neasfaltiranim putevima, filter se može začepiti znatno ranije. Cijena filtera za zrak? Ovisno o modelu, no radi se okvirno o 20-tak eura.
Benzin, dizel, hibrid – postoji li razlika?
Što se tiče filtera, nema bitne razlike između benzinskog i dizelskog motora. Oba trebaju čist zrak u odgovarajućoj količini. Kod hibridnih automobila, koji često voze u električnom režimu, filter može ‘neprimjetno‘ stariti - motor se ne uključuje tako često, ali je filter i dalje izložen vlagi i prašini.
Provjera je jednostavnija nego što mislite
U mnogim automobilima zračni filter je smješten u plastičnoj kutiji u motornom prostoru. Za njegovu provjeru često nije potreban nikakav poseban alat. Pri odabiru zračnog filtera birajte kvalitetne proizvode poznatih marki. Razlika između jeftinih zamjena može biti velika. Razlika se očituje ponajprije u materijalu koji je proizvođač upotrijebio i njegovoj kvaliteti i debljini. Jeftine zamjene ne osiguravaju dovoljno učinkovitu filtraciju nečistoća.
Budući da je njegov utjecaj na rad motora ključan, možda je vrijeme da si postavite pitanje: kada ste ga vi zadnji put pogledali?
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....