Godinu dana nakon što se na tržištu pojavila redizajnirana izvedba Kije Ceed, svjetlo dana ugledalo je i osvježeno lice tehnološkog brata blizanca Hyundaija i30. Za razliku od nekih momčadi Formule 1, korejski koncern već je odavno izabrao prvog vozača, i Hyundaiju namijenio ulogu druge violine. Ipak, osim maćehinskog odnosa prilikom lansiranja (ali i kraćeg tvorničkog jamstva od tri godine), i30 ne pati zbog takvog odnosa. Iako je dizajn pitanje ukusa, teško netko može ustvrditi da je Hyundaijev kompakt neugledniji, posebice s novim odbojnicima, atraktivnijom prednjom maskom i šminkerskim bočnim pragovima. Dojmu pridonosi i pomodarska bijela boja karoserije, što uz serijske alu felge od 16 cola i maleni krovni spojler nudi i sportski štih.
Osmijeh na lice navlači i pogled na unutrašnjost, prvenstveno zbog gotovo bezobrazno bogate opreme iThink, koja uključuje apsolutno sve što bi čovjek mogao poželjeti, osim ESP sustava. Pravi je gušt tako zavaljati se u podatna sjedala (vozačevo namjestivo po visini), čvrsto primiti ugodno zadebljani upravljač presvučen kožom i uživati u ambijentu koji je spreman izbrisati i posljednje predrasude o korejskim automobilima. Osim izvrsne pozicije za upravljačem, visoku ocjenu zaslužuje i robusna završna izrada, koja onemogućuje neželjeno cvrčanje plastike. Dojmu robusnosti, posebno izraženom prilikom prelazaka neravnina i rupa, jednako pridonosi i redizajnom dodatno ukrućena karoserija, čime su smanjeni buka i vibracije. Ugodno je i straga, gdje se ugodno može smjestiti i troje putnika, a pomalo razočarava tek obujam prtljažnika, koji broji za klasu tek prosječnih 340 litara.
Na korejsko podrijetlo (makar se i30 proizvodi u ultramodernim slovačkim pogonima) podsjeća još uvijek dosadna i neatraktivna grafika instrumenata, kojima izgled kvari i prenapadno osvjetljenje. No, preglednosti se ne može naći zamjerka, čemu pridonosi i logičan raspored prekidača. Pohvalno je i što je redizajn na instrumentnu ploču donio kod svih proizvođača sve zastupljeniji sustav Gear shift, koji upozorava na poželjan trenutak izmjene stupnja prijenosa. U vožnji, pogotovo gradskoj, pokazuje se izuzetno korisnim, kada se praćenjem upozorenja za šaltanje potrošnja može drastično zauzdati.
Temeljito je obnovljen i dinamični dizelaš 1.6 CRDi, koji se ponaša kao da ima više od deklariranih 90 KS. Ekološki savjesni znat će cijeniti i što sad raspolaže s filtrom čestica čađe te ima emisiju od tek 119 CO2/km, zbog čega zadovoljava normu Euro V. Ipak, kako domaćim kupcima ekološki pogon ne donosi nikakve benificije, profitirat će samo oni željni niske potrošnje, koja je u žustrom ritmu testiranja iznosila skromnih 6,6 litara. Praktično je i što sada motor za pokretanje bragastih vratila koristi lanac umjesto remena, što donosi i niže troškove održavanja.
Za svaku pohvalu je i novi 6-stupanjski ručni mjenjač, skraćenog hoda i osjetno veće preciznosti. Napredak je primjetan već nakon prvog šaltanja, kada ručica jednostavno klizi kroz stupnjeve, bez zapinjanja i buke. Cijelu priču zaokružuje prihvatljiva, obzirom na pogon i bogatstvo opreme može se reći čak i pomalo diskontna cijena od 15.730 eura. Među konkurencijom je teško naći bolju ponudu...
alu naplaci 16“ * automatska klima* el. pod. prednjih i stražnjih stakala* radio/CD/mp3* daljinsko zaključavanje* putno računalo* kožom oblaženi upravljač i ručica mjenjača* upravljač podesiv po visini i dubini* el. preklopivi i grijani vanjski retrovizori* sjedalo vozača podesivo po visini* prednji i bočni zračni jastuci* bočne zračne zavjese* ABS* prednje maglenke* naslon za ruke* hlađeni pretinac za rukavice* kvake u boji*
+ robusna izrada, dinamičan motor, precizan mjenjač, bogata oprema, cijena
- potrošnja u gradu, grafika instrumenata, kraće jamstvo u odnosu na Kiju Ceed
Motor: dizelski, common-rail
Cilindri/ventili: 4/16
Obujam: 1582 ccm
Snaga: 66 kW/90 KS pri 4000/min
Moment: 235 Nm pri 1750-2500/min
PODVOZJE
Pogon: prednji
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan MacPherson, stabilizator, straga multilink, stabilizator
Kočnice: sprijeda i straga diskovi 280/262 mm, ABS
Gume: 205/55 R 16
KAROSERIJA
Dimenzije: 425x176x148 cm
Osovinski razmak: 265 cm
Prtljažnik: 340/1250 litara
Spremnik goriva: 53 litara
Masa: 1790 kg
PERFORMANSE
Brzina: 172 km/h
0-100 km/h: 14,9 s
Potrošnja: 5,3/4,1/4,5 l/100 km
Potrošnja na testu: 6,6 l/100 km
CIJENA 15.730 EUR
TESTNI MODEL 15.730 EUR
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....